tracks en ABS lampje branden

Gestart door bugbyte, 27-07-2005 17:30:44

Vorige topic - Volgende topic

bugbyte

Vandaag gingen het tracks lampje en het ABS lampje aan. Wat zijn de meest voorkomen de foutoorzaken, bekabeling of sensoren? Heeft iemand anders dit probleem al 'ns een keer gehad.
Jan
..

TTT242

Ik heb hetzelfde aan de hand maar ik moet volgende week toch naar dealer. Waarschijnlijk enkel slecht sensorcontact.
Als je via OBDII uit kunt lezen weet je normaal dadelijk waar het probleem is. Of beter gezegd kun je al een paar andere mogelijkheden uitsluiten. In het slechtste geval zijn de solderingen in de abs controller waarschijnlijk niet meer goed. Je kunt een nieuwe zetten of ook laten maken. Kijk hier eens in deze posting.
http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;subid=12;subid2=28;subid3=Techniek Algemeen;action=display;threadid=7531

Thuur; een ABS controller van een x70 classic....is die ook te repareren door jouw? Als de garage volgende week bij onderhoud zegt dat het de controller is...weet ik wat te doen.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

bugbyte

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb gisteren de hele avond gespendeerd aan mogelijk oorzaken te beginnen bij de connectors van de zensors en de ABS unit. Dat loste het probleem niet op. Toen ik echter de 50A zekering van de ABS unit eruit en weer erin had gedaan was het probleem opgelost. Ik heb voor de zekerheid de zekering er nog een paar keer uit en weer terug gedaan en ook de andere zekering.
Jan
..

s70

heb ik ook gedaan maar net goed vee 1 week dan opnieuw hetzelfde

mehn

Citaat van: s70 op 07-08-2005 09:14:18
heb ik ook gedaan maar net goed vee 1 week dan opnieuw hetzelfde

Dus je TRACS lampje brandt ook? Probeer je knipperlichten maar eens als de lampjes branden Beweeg eens voorzichtig met de sleutel en kijk of ze uit gaan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: