....

Gestart door Claudia, 28-07-2005 10:13:14

Vorige topic - Volgende topic

Daf46

:D
Beste

Fijn dat u zopas inpikte op een inVolve voordeel. Dit zijn de gegevens zoals wij ze hebben genoteerd:

Naam evenement :  Fabrieksbezoek Gent
Datum evenement : 10 januari 2007 14u
Locatie evenement :  Volvo Cars Gent
Aantal ingeschreven personen : 2
Betaald inschrijvingsgeld: 20 €

Uiterlijk één week voor het bezoek ontvangt u een e-mail met alle details.

Vriendelijke groet,
Het inVolve team

Frans Harkema

Beste  :eusa_dance:

Fijn dat u zopas inpikte op een inVolve voordeel. Dit zijn de gegevens zoals wij ze hebben genoteerd:

Naam evenement :  Fabrieksbezoek Gent
Datum evenement : 10 januari 2007 14u
Locatie evenement :  Volvo Cars Gent
Aantal ingeschreven personen : 1
Betaald inschrijvingsgeld: 10 €

Uiterlijk één week voor het bezoek ontvangt u een e-mail met alle details.

Vriendelijke groet,
Het inVolve team

Daf46

Als ik eraan denk zal ik een volvo850forum badge maken  ;)

ruud

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Ik ben er geweest! Was geweldig. Mijn bezoekverslag zal ik op mijn pagina plaatsen, zodra ik tijd heb. (Nog dit jaar) en dan meld ik dat hier.

@Walter. Het leek wel Uddevalla in het groot! We mochten gewoon door de fabriek lopen, niet in zo'n duffe karretjes als in Goteborg. Echt een aanrader.

Groetjes
Ruud

ruud

...een goed begin...mijn verslagje staat op mijn website....

http://www.geocities.com/r_schols/volvowise.html

onder het linkje column

groet
Ruud

thuur

Mooi stukje Ruud! :eusa_clap:

Gr 8)

Vulk

Ik kan er helaas niet bijzijn die dag (studeren enzo), maar ik nodig diezelfde namiddag/avond alle roffelaars die gaan uit op mijn studentenkamer in Gent om iets te komen drinken.

Adres en andere info te verkrijgen in pm!

TTT242

CiteerProgramma:

14h00:  Onthaal
14h05:  Voorstelling Volvo Cars Gent (feiten & cijfers)
14h45:  Rondleiding in de lasfabriek en de eindassemblage 
onder leiding van een bedrijfsgids.
16h30:  Einde
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

Frans Harkema

Wie gaat er nu definitief? Dus vul maar aan:

Frans Harkema (alias: Frans Harkema)

Daf46

Citaat van: Frans Harkema op 04-01-2007 19:45:49

Daf 46 (alias: Sam Jocqué)

TTT242

Citaat van: Frans Harkema op 04-01-2007 19:45:49

Daf 46 (alias: Sam Jocqué)
TTT242

TTT242

Tot straks.....

Frans Harkema

Totaal 3 man?

Hmm, wie had er ook alweer zo'n grote mond over het naar Volvo Gent gaan?   ;D

Frans Harkema

Allez, vandaag in Hent geweest, zeer plesant!  :eusa_dance:

Indrukwekkende hallen waar hele mooie Volvo's worden gemaakt. 30/40/50/70 heb ik gezien. De 30 wordt al in grote aantallen gemaakt. De meest voorkomende kleuren voor alle typen waren champagne, grijs, wit, blauw, donkerrood, anthraciet en zwart. Heb zegge en schrijven slechts 1 felrode auto gezien, een 30. Incl. pauzes e.d. duurt het 25 uur om een Volvo te maken. Iedere 60 sec. rolt er een Volvo van de band. Schone fabriek zonder al teveel herrie, veel robots. Naar het zich laat aanzien zal hier ook de nieuwe XC60 geproduceerd gaan worden. De 850 was de eerste Volvo die volledig in België werd gemaakt en is tevens de redding van de fabriek geweest qua aantallen. Momenteel werkt men in een 3 ploegendienst om de orders te kunnen uitleveren, levertijd: 28 werkdagen.

De groep bestond uit ruim 30 personen en niet alle stoelen in de ontvangstruimte waren bezet. Dus daar moet toch wat te regelen zijn.  :eusa_think:

TTT242

Ik heb je niet herkend Frans... DAF heb ik wel gezien. Het was zeer leuk.....in het Walhalla van elke Volvo liefhebber. Wat me opviel in de plant was dat het er zeer netjes was, weinig rook, stof of last van geluid. Veel geautomatiseerd. Alle zware stukken werden door robots erin geplaatst. De afwerking/nazicht deed dan het personeel. Dat werk lijkt niet zwaar maar het is niet te onderschatten. Zeer speciaal zijn de verschillende modellen die van dezelfde band rollen. En idd veel 30'jes die van de band liepen. En zoals Frans al zei 3 ploegensysteem en dit weekend zelfs Weekendploegen, wat ze in Gent helemaal niet gewoon zijn. Ze kunnen momenteel de vraag van de 30 serie niet volgen. De 70 serie zal volledig naar Zweden gebracht worden zodat ze de XC60 in Gent kunnen maken. Jammer want dit is zo'n beetje de gevestigde, zekere waarde/waarborg. Zoals de Transit was in Ford Genk. In het begin kregen we wat info met slides en een film. Daar zag je ook goed de ups en downs van de plant. Oliecrisis,....en dan de komst van 850. Dat is de redder van de plant in Gent geweest. Het rendement van de Volvo plant in Gent (aantal Auto's~personeel) in vergelijking met de 3 anders auto assemblage bedrijven in België (Ford, Opel en VW) ligt dat daar het hoogst. Leuke dag en zeker een aanrader voor de Volvo liefhebber/rijder. Je krijgt er een goed gevoel van dat je wagen niet zomaar wat in elkaar geschroefd is  :eusa_think:
Alleen wat Volvo gadgets voor de bezoekers ontbrak nog. De catering was OK.