Volvo Guard Lock and Alarm System klasse III

Gestart door sintjoost4ever, 28-07-2005 17:02:59

Vorige topic - Volgende topic

sintjoost4ever

Af fabriek heb ik een SCM gekeurd Volvo alarm systeem gekocht in onze V70 I van maart 2000.
Ik sluit de wagen ALTIJD met de afstandbediening, enkele minuten later gaat het alarm op scherp.
Gelukkig hebben we de laatste dagen mooi weer, maar dit is voor onze buren geen pretje.
Als de temperatuur stijgt, en de auto staat lekker in de zon te bakken, gaat op het warmste van de dag het alarm spontaan af. Dit is alleen te voorkomen, door de auto met de sleutel op slot te doen, maar dan staat het alarm niet op scherp.
Aanvankelijk dacht ik, dat dit te maken zou kunnen hebben met rek en krimp van de carrosserie, maar hiervan ben ik niet zeker. Wie weet raad? Of is  de enige mogelijkheid het diagnose systeem van de Volvo garage aan te laten sluiten om de storingscodes van het segment ALARM te laten uitlezen? ???

thuur

Er zit zeker weten geen vlieg in? Of papieren die kunnen opwaaien door wat voor een bizarre reden dan ook? Dit ivm met de ultrasoon bewegingsmelders..

Ik merk zelf dat als mijn auto de hele dag in de zon heeft gestaan de afstandsbediening pas werkt als ik naast de auto sta. M.a.w. de warmte heeft wel degelijk invloed op een alarmsysteem. Vergeet niet dat het wel tot 60 gr.C kan worden in een afgesloten auto in de zon :o

Ik meen me iets te herinneren dat je de gevoeligheid kunt instellen. Even zoeken op het forum, want ik weet de details niet meer..

Suc6!

Gr 8)

django

Je kunt je bewegingsensors uitschakelen misschien heb je er dan geen last van ??
Drive Fast Life is Short

sintjoost4ever

Graag wil ik dit advies opvolgen, maar kan iemand mij vertellen waar ik de bewegingssensoren kan vinden en hoe schakel ik deze uit?
Alvast bedankt voor het adviesGr.
St. Joost4ever

paul-r

Joost,

De gevoeligheid van het alarmsysteem kun je instellen. Ik heb soms hetzelfde euvel, maar heb de gevoeligheid op minder sterk gezet. Bij mij (alarm systeem III, later ingebouwd) zit er onder de stuurkolom achter het kunststof paneel een afstelkastje met een klein schroefje. Daar aan draaien bepaald de gevoeligheid. Het is enige tijd geleden dat ik het heb gedaan. Weet niet meer precies hoe het er uit ziet maar het kastje is ongeveel formaat flinke luciferdoos.

Hopelijk lukt het, succes.

Paul

FRANQ

ik heb de onderste plaat van het dashboard eraf gehaald

maar afgezien van een mooie zwarte stang en wat electronica

geen kastje met schroefje te vindden

wij hebben dan een volvo V70 uit 1997 met klasseIII alarm
weet iemand waar ik dat kastje dan kan vindden???

mvg f.blom
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

EdWip

Citeer
Citaat van: sintjoost4ever op 28-07-2005 17:02:59

Gelukkig hebben we de laatste dagen mooi weer, maar dit is voor onze buren geen pretje.
Als de temperatuur stijgt, en de auto staat lekker in de zon te bakken, gaat op het warmste van de dag het alarm spontaan af.

sintjoost4ever
Hoe heb je het probleem opgelost?

Ik heb nl een zelfde soort probleem. Zodra s-ochtends de zon op de auto's staat gaat het alarm af (en dat is erg vroeg deze tijd van het jaar :-[).

Er zijn geen foutcodes volgens de dealer.

Gr. Edwin

sintjoost4ever

Edwin,
Ik heb de auto drie jaar geleden verkocht en kan je geen antwoord geven op je vraag.
Maar hou de relatie met je buren in orde.
Succes bij het vinden van de oplossing.
Gr.
sintjoost4ever

EdWip

Jammer, maar bedankt voor je reactie.

Gr. Edwin