storingsuitlezer werkt niet

Gestart door groningen850, 31-07-2005 22:19:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

groningen850

Ik heb een 850 2.5 20V GLT Estate uit 1993. Vandaag trok ik een stekker los op de dikke luchtbuis die van luchtfilter richting cilinders loopt (luchtmassa?). Na deze weer op zijn plaats te hebben gezet brandde het lambda sonde lampje.

Even op het forum gekeken en daar stond genoeg over het uitlezen en resetten van het management systeem (via ledje en stekkertje in A2 steken). Maar juist dat systeem werkt niet goed bij mij. Het ledje brand wel als je op het knopje duwt, maar hij geeft geen codes door op het moment dat je dat stekkertje in A2 drukt. Niet met contact uit, niet met contact aan en ook niet als de motor loopt.

Nogal irritant, want was net zo trots dat ik zover was dat ik wist hoe ik moest resetten. Wie weet waar dit aan kan liggen? Oh ja heb accu even los gehad, maar dat kan volgens mij alleen maar een foutcode opleveren en niet de oorzaak van dit probleem zijn...

Groet Jeroen, Groningen

Reitse

Startonderbreker uitgeschakeld?

groningen850

De startonderbreker? Hoe moet ik die deactiveren dan? Als hij op contact staat is die toch al gedeactiveerd? Of maak ik een denkfout?

Reitse

Nou, op de normale manier ;) Maar een startonderbreker is het enige waarvan ik weet dat het echt stoort op het uitlezen. Probeer anders uit te lezen met draaiende motor, misschien dat het dan lukt.

Jeroentjuh

Yepz, eerst de stekker in A2 en dan ff op knopje drukken.........

groningen850

hmmmm oke, ik ga het proberen, maar volgens mij had ik dat al gedaan. Maar wie weet, toch niet goed gedaan... Ik houd jullie op de hoogte van wat er gaat gebeuren!

groningen850

Nee... Jammer, maar helaas. Het werkt niet. En mijn auto heeft geen startonderbreker die je appart van het contactslot moet bedienen. Dus als hij op contact staat met alle controle lampjes aan zou de startonderbreker ook uit moeten zijn lijkt me. Iemand nog een idee?

llinssen

#7
Is je auto op gas?

in antwoord op een vraag die ik heb gesteld wist iemand me te vertellen dat een computer op gas wel automatisch gereset kan worden bij starten. Dan ben je ook je foutcodes kwijt...
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

groningen850

Ja klopt, mijn auto is op gas (en wat ben ik daar blij mee met deze benzineprijzen!)

Maar de computer kan automatisch resetten bij het starten? Wat moet ik daar voor doen dan? Want heb inmiddels zo'n 100 km gereden en zo'n 10 keer gestart en hij brandt nog steeds, dat irritante lambda lampje.

Maar goed, iig weer een nieuwe invalshoek (bedankt!), hoop dat ik er weer wat verder mee kom...

llinssen

Citaat van: groningen850 op 02-08-2005 22:36:58
Ja klopt, mijn auto is op gas (en wat ben ik daar blij mee met deze benzineprijzen!)

Maar de computer kan automatisch resetten bij het starten? Wat moet ik daar voor doen dan? Want heb inmiddels zo'n 100 km gereden en zo'n 10 keer gestart en hij brandt nog steeds, dat irritante lambda lampje.

Maar goed, iig weer een nieuwe invalshoek (bedankt!), hoop dat ik er weer wat verder mee kom...

Dat is misschien een reden waarom je geen foutcodes vindt ..
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

groningen850

Nou ik krijg langzamerhand het idee dat er een bedradingsfout ergens zit. Waar zou ik niet weten, want zie geen vreemde draden loshangen. Maar dat wordt een enorme puzzel om op te lossen ben ik bang.

Wat ik nu eerst als tijdelijke oplossing van plan ben is om mijn 2 computercasettes er tijdelijk even uit te halen en deze in een bevriende 850 te stoppen met dezelfde motor. Vervolgens in deze auto de sotoringscodes uitlezen en resetten en dan weer in mijn eigen auto terug zetten.

Heeft iemand hier ervaring mee, want het klinkt erg logisch, maar zou nietgraag zien dat de "donor" 850 na deze actie opeens niet meer start ofzo...

Peth©oni

Dat werkt volgens mij niet, ik heb het zelfde probleem en ben er al even mee bezig geweest, maar is eigenlijk niet (door mij) te vinden.
Maar heb idd ook het idee dat het een bedradings probl is (massa oid)

gr

thuur

Waarom zou dat niet werken? Ik zou het gewoon proberen! Zolang je de motor niet start zal de ECU geen waardes gaan opslaan/analyseren/onthouden. Ik zie geen 'vervolglast' (he, nieuw woord 8))

ECU's omwisselen, sleutel op contact (toch?) en resetten die hap. Althans, proberen ;)


Gr 8)

llinssen

Citaat van: Ludo op 03-08-2005 00:01:57
het lijkt me sterk dat er in de LPE computer van de lpg software zit die je ECU gaat resetten.  :-X

Ik ben vandaag in de weer geweest met mijn motormanagement probleem http://www.volvo850forum.com/index.php?board=28;action=display;threadid=9524.

Wanneer de auto op gas heeft gelopen is er geen fout uit te lezen, maar loopt hij zo beroerd als maar kan. Als de auto daarna op benzine is gestart (en alleen op benzine loopt), zijn er  wel foutcodes uit te lezen (injectoren geen goed signaal).
De garage meldde dat er inderdaad LPG systemen zijn die de computer resetten. Of dat hier ook het geval is weet ik natuurlijk niet.


Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

groningen850

hmmm 2 mensen waarvan 1 denkt dat het werkt en 1 denkt dat het niet werkt om de computers om te wisselen. Ik ga het dit weekend proberen en idd de motor niet starten om problemen te voorkomen. Ben benieuwd en zal de uitkomst hier zeker vermelden!