Kl*te Volvo alarm

Gestart door Entuscan, 01-08-2005 21:35:00

Vorige topic - Volgende topic

Entuscan

Vandaag een minder leuke volvo ervaring achter de rug :(

Gisteren nog eens lekker liggen scheuren met de Volvo, alles werkte perfect, motor draaide als een zonnetje.
Vandaag ge je dan 'snel' eventjes boodschappen doen, vlotjes naar de winkel niets aan de auto aan te merken wat dan ook. Netjes geparkeerd, wagen op slot en boodschappen gedaan.
Ik duw op de afstandsbediening om de wagen te openen, tast de boodschappen in stap in en wil de wagen starten ...
rrr rrr rrr rrr rrr de starter blijft draaien maar verder niets.
Contact terug af, nog eens op en nog een testen .... hetzelfde, blijft maar draaien maar er is geen leven in het volvo blok te krijgen. Nog geen pufje wat dan ook.
Dan maar eens proberen te starten met wat gas geven. nog NOOOIT hoeven doen, wagen slaat altijd prachtig aan.
Hielp dus NIKS. nog niet eens een startpoging.

Dan de kap maar eens opengetrokken, er was misschien iets los gekomen tijdens het "sportievere" rijden ... niks te bespeuren wat niet vast of op de juiste plek zit.  Tja daar houdt mijn technische kennis het voor bekeken.
Zit er niks anders op dan Touring wegenhulp te bellen :(
Vriendelijk dame aan de telefoon vertelde me dat achter een uurtje wel iemand terplaatse zou zijn. Leuk wachten zo op de parking, gelukkig zat er genoeg proviand in de achterbak dus wat chips koekjes en limonade later was de wegenwachter ter plaatse.
De man vond het ook raar want op't eerste zicht vond hij niets mis met de wagen. Benzine pomp werkte, injectors werkte alles leek dik in orde. Meerdere malen proberen te starten, allemaal niets. Enkel een starter die maar bleef draaien.
Ter nauwernood eens geprobeerd te starten met een busje "startgas" ... nog steeds NIKS.

Ondertussen voel je je toch mooi voor lul staan met een Volvo met panne. Met een fordje of ander merk is dat allemaal heel normaal, maar een mooie Volvo met de wegenwachter erbij op de parking vh warenhuis ... dat heeft natuurlijk bekijks.

Aangezien de technieker niets kon vinden en zijn trukkendoos ondertussen leeg was werd er besloten om toch maar de wagen te laten afslepen. Dan nog met handen en voeten uitleggen dat deze wagen niet gesleept mag worden maar op een truck moet owv de AWD en automaat.

De wagen mooi terug op slot gedaan, maar ik was vergeten de papieren van de wagen er uit te nemen dus terug de wagen in. Toch nog maar eens proberen te starten omdat ik mijn wagen niet graag op een truck zie passeren ...

RR.. Vroem

Startte zoals altijd na eventjes aan de sleutel te komen.
Dan heb je toch zin om in een ongelooflijk grote scheld bui uit te breken op die kl*te volvo ;)
Was het gewoon iets van het alarm wat de boel tegenhield.... dat is toch om het op je zenuwen van te krijgen.
Ipv ergens een melding of wat dan ook te geven dat de wagen niet kan starten owv het alarm (lampje of zo) ... neen lustig de starter laten draaien maar verder niets. Helemaal niets doen was ook al goed.

Kortom dik 2 uur verkl**t owv het stomme alarm ... leuk.
Pluspunt is nu wel dat ik weet dat kwa diefstalbeveiliging zo'n volvo het toch niet slecht doet, als de wegenwachter de wagen al niet aan de praat krijgt ;).

Kan ik het alarm bij de dealer apart laten uitlezen of zo? kwestie van dit niet nog eens aan de hand te hebben ...
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

denkweb

Wegenwachter had een evt startblokkering simpel kunnen omzeilen, het hele alarm zelfs (maar daar ga ik verder niet op in want dat gaat niet iedereen wat aan!).

Transporten voor de wegenwacht (afslepen) gebeurd ALTIJD met een oprijwagen of afzetbak tenzij nadrukkelijk om een takelwagen wordt gevraagd door de wegenwachter.