[VOLVO 850 CLUB MEETING] Sleuteldag Waddinxveen

Gestart door denkweb, 02-08-2005 13:35:49

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Ik heb mij ook aangemeld. Mijn lijstje (nu aangepaste):

- Alle ABS contacten en onderdelen nalopen en reinigen  [brug, deskundige hulp en diagnosetool nodig]
Lampje gaat soms tijdens rijden branden
Wie weet waar ik allemaal stekkers moet loshalen en schoonmaken??
Doorsolderen (zie Roffel 18) ga ik later doen, eerst alle andere zaken chekcen.

- Ferrita uitlaat ietsje inkorten / uitlaatsierstuk iets naar achter  [brug en helpende hand nodig]
of wellicht weer even de standaard uitlaat er onder om te vergelijken

- lampje achter rechter verwarmingsdraaiknop vervangen  [moet alleen even weten hoe je daar het makkelijkst bij komt en lampjes nodig]

- evt. powerflex vervangen door org. Volvo [onderdelen heb ik]
(nog in onderzoek)
 Powerflex is er bij mij definitief uit.

- evt. automaat flushen, maar dit wil ik al eerder gaan doen
gedaan
- CC proberen werkend te krijgen ???
Deze heb ik overgebouwd uit sloper, maar nooit werkend gekregen.

Heb ik intussen met hulp op dit forum werkend :D

toegevoegd:

- V-snaar spanner nakijken en eventueel vervangen  [onderdeel wellicht nodig en even een deskundig advies]
soms een beetje piepende v-snaar, en rammelend geluid bij de automatische spanner.

- de waterafvoerbuisjes bij de (sedan) achterklep ontstoppen
maar deze lijken van rubbber of plastic, dus met ijzerdraad of hard stuk plastic (tierap?) er doorheen lijkt mij niet zo'n goed idee, evenmin als gootsteenontstopper  ;D

eventueel:
- Carterontluchting checken? Gasklep schoonmaken?  [deskundige hulp nodig]
Ik houd wel van wat schoonmaakklusjes  :P. Maar wanneer is dit nodig? Net als Ingrid kan ik deze delen nog niet vinden, dus kijk graag even mee bij anderen!

En dat in 1,5 uur of zo  ;D  ;D  
Verder her en der kijken of helpen.

Michiel850

Ik kom ook maar eens langs. Ik wil gewoon zo'n meeting eens meemaken.  Ik heb wat wensen en vragen en wil deze tijdens de meeting eens aan wat "cracks" voorleggen. Natuurlijk kan ik wat hand en span diensten verrichten, maar verwacht geen technische wonderen van mij. Michiel850
Heb mij overigens net aangemeld bij de club. Ben nu niet alleen forumlid maar ook clublid. Waar het rijden in een roffel niet allemaal toe kan leiden?
You are young once, but you can stay always  immature

Walter

Citaat van: Joris_Scholte op 03-08-2005 02:55:59
Helaas, heb dat weekend familieverplichtingen, ga er niet bij zijn...  :(

Maar wij zijn je familie toch... Je gaat ons toch niet dissen :'(  ;D

Gezien de aangegeven record opkomst zal ik tegen de tijd nog wat dingen op het forum plaatsen. Aub OOK ALS JE KOMT BUURTEN je opgeven via Daan. In overleg met mijn collega's en het EC nemen we ons het recht voor indien nodig klussen in te korten of te weigeren, we willen iedereen aan bod laten komen. Dat betekent ook dat bv vervangen van koppelingen, airco's of motorrevisies niet te realiseren zijn  ;D Hou voor het aanmelden de sluitingsdatum in de gaten, gezien de verwachte aanloop zal er weinig rekbaarheid in zijn...

greetzzz

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Jort

Ha, mooi.

Nu ik net alles zelf al op de stoep alles gedaan heb komt de sleuteldag even om de hoek kijken.

Nou, gelukkig is er nog wel het een en ander te doen.
Ik zal er ook zeker zijn.

Wat wil ik doen:

Lampjes onder m'n keuzehendel vervangen....
Eventueel met wat hulp mijn motor kap een beetje beter afstellen.
Airco eventueel laten afvullen, want die is leeg.....
Mistlampen afstellen, want die schijnen niet eens verder dan de bumper...
Ach, ik weet niets meer.
Ik zal er nog eens rustig over nadenken.

Wel gezellig, misschien kan ik nog wat mensen helpen....

Tot dan.

Jort.

denkweb

Ook hier wordt het dringen... de eerste 20 aanmeldingen zijn al binnen. Gelukkig overwegend ingetogen sleutelaars en kijkers, maar de gang zit er al aardig in!

Walter, ik blijf bij de schatting!

denkweb

Ik weet niet of Volvo Hooftman aan het airco afvullen wil beginnen op de sleuteldag, is toch iets specifieks. Zal het Walter wel voorleggen!

animalT5R

Wat me wel opvalt is,dat na een aantal reply's op dit topic,iedereen ineens ze carteronluchting wilt gaan doen ;)
Walter,bestel maar genoeg pakkingen hiervoor,GAAT STORM LOPEN HIEROP
;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

denkweb

Vooralsnog is het plan om een HPI kit in te bouwen deze sleuteldag... moet toch maar eens weer wat aan die auto gaan doen, de kleine heeft nu al 4 maanden alle aandacht gehad en af en toe moet Papa toch ook even lekker aan zn hobby kunnen werken toch! ;)

marcelV70R

ok ik kom dit jaar ook weer.
de vorige in Arnhem was net 2 dagen voor ik de R kocht.

ik wil het volgende doen;

veerpootbrug plaatsen
automaat flushen
en misschien een dubbel uitlaat systeem monteren ;D
dit alles ovb van tijd en pleuro's

Marcel

ed

Citaat van: animalT5R op 07-08-2005 17:45:34
Wat me wel opvalt is,dat na een aantal reply's op dit topic,iedereen ineens ze carteronluchting wilt gaan doen ;)
Walter,bestel maar genoeg pakkingen hiervoor,GAAT STORM LOPEN HIEROP
;)

Wel een hoop werk hoor! Ben je al snel 3 uurtjes mee bezig. Heb nog een olieafscheider liggen. Als iemand nog geintresseerd is? Is niet nieuw, maar helemaal schoon, en als nieuw.
Kan eventueel wel assisteren met het klusje. Heb het zelf al twee keer gedaan.
Heb zelf (nog) niet veel te doen. De auto gaat als een speer, en geeft geen klap verkeerd. Alleen de rammeltjes!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Ik ga mijn thermostaat vervangen (auto wordt iets warmer sinds er LPi in ligt), remolie verversen (of iig het overtollige eruit laten) en misschien mijn achterdempers iets soepeler zetten  8) Wat mijn lach  ;D van een paar maanden geleden ziet er nu zo  :D uit. De tandartskosten worden te hoog op deze manier  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Citaat van: mehn op 08-08-2005 13:46:27
Ik ga mijn thermostaat vervangen (auto wordt iets warmer sinds er LPi in ligt), remolie verversen (of iig het overtollige eruit laten) en misschien mijn achterdempers iets soepeler zetten  8) Wat mijn lach  ;D van een paar maanden geleden ziet er nu zo  :D uit. De tandartskosten worden te hoog op deze manier  ;)

Hoeveel procent demping rijd je nu?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: ed op 08-08-2005 14:06:44
Citaat van: mehn op 08-08-2005 13:46:27

Hoeveel procent demping rijd je nu?

Vóór 1/2 slag = 33%. Achter weet ik het niet precies. Dat heb ik bij de montage niet gecontroleerd (dom dom dom). Volgens Tom ongeveer 50%  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

ed

Ik heb voor en achter op 33% staan. Houd je nog enig comfort over, en toch een goede wegligging.

denkweb

Niet om mensen te ontmoedigen maar eerder om teleurstellingen te voorkomen wil ik nog even duidelijk maken wat de bedoeling is van de sleuteldag en aangeven wat er zoal niet mogelijk is tijdens de sleuteldag.

De sleuteldag is bedoeld om (onder toezien van de vakman) zelfstandig werkzaamheden te verrichten aan het eigen voertuig of te assisteren bij de werkzaamheden te verrichten aan het voertuig van een ander clublid (met diens goedvinden).

Uiteraard is het best mogelijk om eens iets te gaan doen wat je nog nooit gedaan hebt, de hulp van de dealers en de clubleden kan ervoor zorgen dat je de volgende keer zelfstandig een bepaalde klus kunt klaren.

Er zijn mensen die meer bedreven zijn in het sleutelen, of meer ervaring hebben. Enkele van deze mensen hebben wij al leren kennen maar soms zit er ook een nieuw gezicht tussen. Van de bekenden zijn wij intussen aardig bekend met hun kunnen en hebben we (meestal) ook wel het vertrouwen dat zij hun klus tot een goed einde brengen.

Toch proberen wij leden ervan te weerhouden klussen te gaan uitvoeren die ze zelf niet binnen de gestelde termijn kunnen uitvoeren, al dan niet met de nodige hulp.

Om deze reden is er de afspraak gemaakt dat werkzaamheden waarbij specifieke gereedschappen en hulpmiddelen gebruikt worden die uitsluitend door de dealermedewerkers kunnen worden bediend zijn uitgesloten als mogelijkheid om uit te voeren op een sleuteldag. Ook werkzaamheden die niet binnen de competentie van de desbetreffende dealer liggen (al dan niet veroorzaakt door de bezettingsgraad) kunnen niet worden uitgevoerd tijdens de sleuteldag.

Enkele voorbeelden van wat niet mogelijk is:
- Airco afvullen (STEK voorwaarden beperken de mogelijkheden)
- Banden om velg leggen / van velg halen
- Schadeherstel / spotrepair (tenzij anders aangegeven in uitnodiging)
- Laswerkzaamheden
- Werkzaamheden die meer als 3 uur in beslagnemen
- Werkzaamheden waar mogelijk achteraf onderdelen voor nodig zijn die niet zijn besteld en derhalve niet voorradig zullen zijn (risico klussen).

Door duidelijk aan te geven in de aanmelding wat de uit te voeren werkzaamheden zijn zal door de dealer nog nader contact worden opgenomen als zij een kanttekening willen maken bij een bepaalde werkzaamheid.

Kortom: Sleutel met mate(n)!   8)