Help een rammeltje!!!

Gestart door Spin!, 24-07-2005 18:27:43

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ojee, het is zover...de gebreken komen. Ik hoor sinds een aantal weken een rammeltje vanonder de auto uit als ik over klinkerweggetjes rij. Auto al op de brug gehad voor inspectie losse onderdelen, maar alles zat nog op de goede plaats en ook nog vast.

het geluid: alsof er 2 รก 3 tentstokken tegen elkaar slaan. Geluid komt meer van de linkerkant dan de rechterkant.

Iemand dit vaker meegemaakt of gehoord???? HELP!

www.vm-parts.nl

850g3

Probeer eens tijdens het gerammel om de rem in te drukken. Bij geen resultaat de handrem (voorzichtig) aantrekken. Als het dan nog niet over is ligt het niet aan de remblokken.

thuur

Zoals Ludo zegt: stabilisatorstangetjes (vooral de rubbers goed bekijken) ;)

Gr 8)

Spin!

Nou, over een hobbelweggetje gereden, dus het gerammel was te horen...remmen baatte niet en ook het licht aantrekken van de handrem bracht geen verheldering. Het zit ook ergens richting de achter as. Maar ook daar zijn geen rare dingen te vinden. zucht...

www.vm-parts.nl

thuur

Ton

Ik ga ook voor de stabilisatorstangetjes, al vond ik het geluid meer klinken alsof er iemand met een pol-lepel op een klein steelpannetje stond te slaan.
Het is zelf te repareren maar je moet er wel ernstig rekening mee houden dat alles gruwelijk vast zit, dus als het even kan een luchthamer gebruiken. Als je een luchthamer tot je beschikking hebt dan duurt het hooguit 15-20 minuten.
Het codenummer is 30647995 (afstandssteun) en koste ongeveer een jaar geleden 64,86 euro bij de dealer. Wellicht dat je via ebay.com (event. zoeken met woord: Sway Bar) het iets goedkoper kan vinden.

Ton

CiteerTon, was dat de prijs per stuk of voor links en rechts.?
waar heb je het onderdeelnummer vandaan?.
bij mij is het 1387860.

Die prijs is van 64,86 euro is per stuk bij de dealer. Links of rechts maakt niet uit, is allebei het zelfde.
Het codenummer wat ik noem staat op met factuur (kwam deze ook tegen tijdens het zoeken voor dat ander topic  ;D ;)) Het nummer wat jij noemt staat idd in de vadis.

EdMr

Hallo,

3 x zoiets gehad: 1e x was de lagerschaal van de veerpoot  dwarsdoormidden gebroken; 2e x warende rubbers van de voorste draagarmen versleten; de 3e x dit was de moeilijkste een knikker van mijn 4 jarige zoontje was in de balk onder de passagierstoel gerold (en rolde bij elke bocht van links  naar rechts etc. Werd ik helemaal gek van ook omdat het leek dat het geluid uit een van de luchtkanalen in het dashboard kwam.

Succces met het vonden van jouw rammel.

EdMr

denkweb

1e keer lag de krik los in de bun bij het reservewiel
2e keer had ik een schroefje in de tunnelbak laten vallen, die rolde bij mn GLT van voor tot achter in de auto. Was niet van ijzer, dus magneetje lukte niet... laat staan wat anders. Hoe vaak ik niet onder het rijden het plan opperde om de vloer open te zagen!!
3e keer was het mijn handrem.
4e keer dat ik iets hoorde was mn auto total loss, toen was het 'rammeltje' een Pontiac Transsport die tegen mn achterwiel aankwam...

Rayman

Ik heb op dit moment precies hetzelfde spin...Linkerachterwiel...
Echt een lullig geluid...alsof de auto niet goed is opgebouwd...
Dealer heeft er ook naar gekeken; stabilisatorstangetjes...

Rayman