c70 verliest vermogen tijdens volgas!!

Gestart door emielC70, 04-08-2005 22:33:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

emielC70

Citaat van: Johann op 20-12-2005 19:19:20

Loop alle vacuum slangen na. Heb je veel carter druk dan zou dan een indicatie van slechte compressie kunnen zijn maar ook van slechte carter ontluchting.



Ik wil nu idd eerst carterontluchting laten checken. Zou misschien zo kunnen zijn dat de druk intern te groot word en dat daarom de ecu ingrijpt.

emielC70

Ik net naar volvo dealer bellen of ze carter druk kunnen testen/meten. Had de chef werkplaats nog nooit gedaan.

Toen ik vertelde dat de auto gechipt was had hij helemaal geen zin meer. Schiet lekker op zulk volk

johan283

Tsja die gast heeft natuurlijk geen om ander mans -lees RICA's- werk te controleren cq herstellen. en bovendien is Tuning al niet meer standaard dan snapt de dealer het niet meer, het gaat dan om echt vakmanschap zeg maar......

Turbobiker

Citaat van: johan283 op 21-12-2005 20:50:15
Tsja die gast heeft natuurlijk geen om ander mans -lees RICA's- werk te controleren cq herstellen.

RICA heeft alleen wat enen en nulletjes aangepast. We hebben het nu gewoon over de staat van de wagen. Dat zou iedere dealer gewoon moeten kunnen controleren en aanpassen, heeft helemaal niets met het tunen te maken. Het probleem is alleen na het tunen duidelijk geworden omdat er meer van het bestaande materiaal gevraagd wordt.
De Tussenpaus

emielC70

Ik hoop dat ET binnenkort tijd heeft om het e.e.a te controleren.

Jeroentjuh

#230
Probeer eens een nieuw turbodrukregelventiel (3x woordwaarde?), nr.16.....


emielC70

is dat hetzelfde als de driewegregelklep (of zoiets)?? Die is namelijk ook al vervangen.

emielC70

Heb vandaag net mijn auto terug opgehaald bij marc. Hij rijd nu weer als een tiet. De actuator is vervangen en de driewegregelklep was kapot. Nu loopt hij heerlijk. Heb nog niet echt veel vol gas kunnen rijden vanwege de gladheid maar je merkt duidelijk dat hij beter loopt.

Ps Marc bedankt voor de super service.

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

911sap11

Citaat van: M a r c op 03-03-2006 20:04:34
Was de friet lekker  ;D

Friet !!!!!!!?  ???
Ik heb afgelopen zaterdag helemaal geen friet gezien!  8)
Dit terwijl we toch een aantal x door het dorp zijn gevlogen.

M a r c

Citaat van: 911sap11 op 21-03-2006 19:32:32
Citaat van: M a r c op 03-03-2006 20:04:34
Was de friet lekker  ;D

Friet !!!!!!!?  ???
Ik heb afgelopen zaterdag helemaal geen friet gezien!  8)
Dit terwijl we toch een aantal x door het dorp zijn gevlogen.

De ene dag doen we friet en de andere dag gratis intercoolerslangen.....  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

emielC70

gratis  :o :o

Ik weet het goed gemaakt met 911sap11 als jij die rekening van toen voor me betaald krijg jij alsnog die friet van mij  ;D

911sap11

Citaat van: emielC70 op 21-03-2006 20:15:32
gratis  :o :o

Ik weet het goed gemaakt met 911sap11 als jij die rekening van toen voor me betaald krijg jij alsnog die friet van mij  ;D

Ik heb hetzelfde "probleem" dat jij ook heb gehad. Trek de stenen zo'n beetje uit de weg, maar bij vol gas doet hij aan het eind ook niet hetgeen ik wil. Je bent me dus voor geweest. :-\ Combinatie chip en complete 3"pijpen stelsel zonder cat. is wel ontzettend mooi. Je vergeet bijna dat je in een Volvo rijdt.

Eugene

Citeer
De ene dag doen we friet en de andere dag gratis intercoolerslangen..... ;)

Dan bij deze het verzoek dat de weekends die Marco langskomt er geen friet gebakken hoeft te worden. Een mooi setje  gratis Samco's zou m'n roffel niet misstaan ;)

If it's not blown, it sucks...

emielC70

Probleem bij mij is nu verholpen! Had grotendeels te maken met een kapotte driewegklep.

Wel loopt ie in zijn 2e versnelling iets te veel druk waardoor de wastegate hem iets opent soms maar dit laat ik zo omdat er ik een db killer ga plaatsen waardoor hij weer iets meer tegen druk gaat krijgen dan zal dat probleem waarschijnlijk ook weg zijn omdat hij dat iets minder turbodruk zal draaien.