205/45 ZR17 88W RF alleenrecht Pirelli??

Gestart door shootafriend, 08-08-2005 14:58:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

shootafriend

Ben toe aan 2 nieuwe voorbanden op mijn 98-er V70 2.5 T met turbo velgen. Nu liggen er rondom Pirelli's P-Zero assimetrico 205/45/ZR17 88W RF's onder. Volgens mijn bandenboer is Pirelli de enige die ze in deze maat maakt. Op bandenmarkt.nl vind ik echter wel andere/goedkopere merken die niet slecht uit de tests komen. Mijn reservewiel beschikt over een ander merk en maat 215. deze hebben er waarschijnlijk ook onder gelegen want ik constateerde lichte slijtsporen aan de binnenkant van de voorwiel kasten. Die maat 215 wil ik dus liever niet voeren. Heeft iemand een goeie tip over een 205 niet Pirelli met goede ervaringen. Wat ik belangrijk vind is weinig geluid, slijtvastheid en uiteraard goed rijgedrag vooral bij regen.

ed

In de tijd dat ik nog 850 reed was er heel weinig te krijgen in deze maat. Ik heb toen Hankook banden gekocht. Deze kosten iets van 100 euro. Dit zijn echt goede banden. Heb ze inmiddels kunnen vergelijken met de Pirelli's (echt k.t banden), en met Michelin Pilot sport. De Michelins zijn wat comfortabeler, maar bieden ook minder grip. Hoeveel km's er nu op zitten weet ik niet precies, maar het zijn geen uitgesproken harde slijters.
Heb al wel een setje Michelin Pilot Exalto 2 liggen. In mijn ogen het beste alternatief in deze maat, maat moet er eerlijkheidshalve bij zeggen dat ik er nog niet mee gereden heb. Wegens de erg goede ervaringen met Michelin moet dat wel goed zitten, alhoewel het vorige model Exalto een miskleum was.

Maar alleenrecht op een maat... Echt niet!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

FelixB

Volgens mij was dit de eerste 205/45-17 die gemaakt is, en in samenspraak (speciaal voor?) Volvo voor de 850's...
Maar wellicht dat je met de zoek-functie op dit forum meer info vindt...

Toen ik mijn 850R kocht, ruim 4 jaar geleden zaten er 215's onder; Goodyear en Michelin.
Inderdaad aanlopen tegen de wielkasten en veel aquaplanning.

Heb er toen de originele Pirelli's laten onderzetten omdat ze op mijn 1e 850R origineel zaten en mij goed bevielen (alhoewel ik voor een turbo-rijder relatief rustig rij), zowel qua grip in de bochten als de mindere gevoeligheid bij regen.

Bij aankoop meteen laten lijnen, ondanks tegenstribbelingen bij Van Essen in Westervoort (goed bedrijf!). Bleek dat bijna alle instellingen verkeerd stonden (de monteur is wel een 1/2 uur bezig geweest om alles recht te krijgen !) en het sturen nu weer heel licht ging/gaat!

4 nieuwe banden + lijnen, balanceren, zeg dus maar alles kostte toen (dus 4 jaar geleden) euro 560,-; inmiddels zitten ze er nog onder; mede omdat ik relatief rustig rij dus, mede omdat ik winterbanden heb (doen!)

Inmiddels zijn er veel meer maten en merken bijgekomen (zelfs voor de Honda Civic), ik hoor inderdaad veel goeds over Hankook en  Toyo's; wellicht dat ik die laatste probeer, de volgende keer; maar nogmaals, ik ben heel tevreden met de Pirelli's Asymetrico's, de 'Nero's' vind ik te duur...
855R & C70 T5 cabrio automaat

Turbobiker

Is je 215 een 40 of een 45? Ik rijd nu met 215 45 17 rond en heb geen problemen, maar als ze bij jou aanlopen zou je 215 40 kunnen monteren, zou net kunnen schelen.
De Tussenpaus

MarcoV

#4
Ik heb zelf dunlop 225-40-17 laten monteren, dit kan zonder problemen en er is veel meer keus kwa merken en prijs.
Was zelf naar Doetinchem gereden voor 4 dunlops,  plus montage en balanceren 475,- kwijt!!
Groeten,

MarcoV

FelixB

En hoe bevallen die Dunlops, nu ruim een 1/2 jaar later?
855R & C70 T5 cabrio automaat

@®-

Citaat van: Turbobiker op 09-08-2005 10:54:39
Is je 215 een 40 of een 45? Ik rijd nu met 215 45 17 rond en heb geen problemen, maar als ze bij jou aanlopen zou je 215 40 kunnen monteren, zou net kunnen schelen.
Dan heb jij waarschijnlijk een andere ET-waarde dan ET43, want bij mij loopt het met maximaal insturen en goed inveren van de voorwielophanging toch echt aan (ik heb 215/45 R17). Het is niet extreem maar ik mag de auto niet laten keuren door mijn APK-keurmeester met mijn zomer velgen omdat het APK afkeur is (wielen mogen niet aanlopen).

MarcoV

215 kan wel maar dan moet je naar 215-40-17, ik heb zelf goodyear eagle in de maat 225-40-17, bevalt zeer goed.

MarcoV

JCviggen

Citaat van: MarcoV op 07-04-2006 14:26:04
215 kan wel maar dan moet je naar 215-40-17, ik heb zelf goodyear eagle in de maat 225-40-17, bevalt zeer goed.

MarcoV

215/45 ligt dichter bij de originele omtrek dan 215/40
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"