R prijzen

Gestart door MMB, 08-08-2005 15:21:20

Vorige topic - Volgende topic

MMB

Heren,

Waarschijnlijk een moeilijke vraag maar goed. Zoals in het voorstel-gedeelte aangegeven ben ik een beetje aan het rondkijken naar een 850/V70R of een C70. Als ik kijk naar de 850R/V70R kan ik geen wijs worden uit de prijzen. Op de een of andere manier lijkt het wel of men een prijs er neer zet en "kijkt wat een gek ervoor geeft". De prijzen wijken enorm af voor een nagenoeg indentieke auto. Bv 850R's met nagenoeg gelijke km's, opties en verdere staat tussen de 8.500 en 14.000 Euro's. Kan iemand me vertellen wat nu enigzins reëel is. Ik snap dat er een bandbreedte is afhanelijk hoe een auto er verder uit ziet / aan toe is. Ik ben erg benieuwd wat volgens jullie reële prijzen zijn.
Verder ben ik benieuwd wat jullie ervaring is met het halen van een R uit bv Duitsland. Is dir de moeite waard ?

BVD,
Marc

Esveldt

Duitsland is zeker de moeite waard! Heb ik ook gedaan.

Paul

M a r c

Citaat van: Esveldt op 08-08-2005 15:29:07
Duitsland is zeker de moeite waard! Heb ik ook gedaan.

Paul

Yep, alleen als je 'm ooit weer verkoopt is je wagen ook weer minder waard en je 'voordeel' dus weer weg.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Esveldt

Ik denk dat dat wel mee valt! Zeker als je alle boekjes erbij hebt.
Als ik naar mijn Volvo kijk, nou denk dat menig een zou zeggen ja doe maar.

Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.

Paul

denkweb

De prijsverschillen worden ook veroorzaakt door de importauto's; in de regel is de handelswaarde van deze auto's lager (geen onderhoudsgegevens, niet in NL of zelfs helemaal niet bij een volvo dealer onderhouden, geen gegevens van vorige eigenaren, etc..). Daarbij zal de aanschafprijs + import ook bepalend zijn voor de verkoopprijs....

M a r c

Citaat van: Esveldt op 08-08-2005 15:49:11
Ik denk dat dat wel mee valt! Zeker als je alle boekjes erbij hebt.
Als ik naar mijn Volvo kijk, nou denk dat menig een zou zeggen ja doe maar.

Mij zou het niet uitmaken in ieder geval.

Paul

Ik bedoel ook niet specifiek jouw auto natuurlijk, maar over het algemeen is een "origineel NL" wagen meer waard dan een import. Raar maar waar.

info@europeantuning.nl

beezz

Ik denk dat voor een improtauto hetzelfde geldt als een NL-auto; als er boekjes bij zijn en de km's zijn oké dan hoeft dat geen waardevermindering in te houden.
Sterker nog: het terugdraaien van km-standen is in Duitsland een misdrijf waarvoor je de bak inkan draaien.
Daarnaast zijn Duitsers erg kien op goed onderhoud door TUV e.d.
Let wel op: als er in de advertentie  staat " nur Handler oder Export" loop er dan met een grote boog omheen. Meestal hpudt dit in dat er geen TUVkeur meer is of de km's niet kunnen worden aangetoond.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

M a r c

Citaat van: beezz op 08-08-2005 17:43:47
Ik denk dat voor een improtauto hetzelfde geldt als een NL-auto; als er boekjes bij zijn en de km's zijn oké dan hoeft dat geen waardevermindering in te houden.

Laat me raden: jij hebt ook een importwagen?  ;)  Hoe je het ook wendt of keert en of het nu terecht is of niet; in de handel is een geimporteerde wagen gewoon minder waard dan eenzelfde vergelijkbare wagen die "origineel NL" is. Boekjes zijn te vervalsen maar de NAP (en dat kennen we alleen in NL) niet. Als jij kunt kiezen uit bijvoorbeeld twee 850R Estates met ieder 100.000 km's op de klok en beide met een goede staat van onderhoud, eentje uit Duitsland en eentje uit Nederland, beiden zien er even mooi uit en de prijs is even hoog. Welke kies je dan?

info@europeantuning.nl

animalT5R

voor de nl versie want dan heb je de import rombslomb niet  :)
en ja,ik heb wel een import wagen,alleen kwam ik daar pas achter toen ik em ging overschrijven op het postkantoor,staat R ineens als handels benaming 2.0 T5.. :-\
Jammer maar helaas,was al helemaal weg van de auto,dus geen probleem.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

thuur

Citaat van: MH op 08-08-2005 18:19:59
Citaat van: beezz op 08-08-2005 17:43:47

Laat me raden: jij hebt ook een importwagen?  ;)  Hoe je het ook wendt of keert en of het nu terecht is of niet; in de handel is een geimporteerde wagen gewoon minder waard dan eenzelfde vergelijkbare wagen die "origineel NL" is. Boekjes zijn te vervalsen maar de NAP (en dat kennen we alleen in NL) niet. Als jij kunt kiezen uit bijvoorbeeld twee 850R Estates met ieder 100.000 km's op de klok en beide met een goede staat van onderhoud, eentje uit Duitsland en eentje uit Nederland, beiden zien er even mooi uit en de prijs is even hoog. Welke kies je dan?

Thuurlijk kies je voor de NLse auto! Althans ik wel. Het eerste wat ik vraag als het kenteken niet in de buurt komt van het bouwjaar is waarom er een andere plaat op hangt :P

Pas als het verhaal (voor zover mogelijk) waterdicht is heb ik nog interesse in de auto (zoals mijn huidige 855), anders loop ik er inderdaad voorbij. De markt is groot genoeg ;)

Gr 8)

mathh

Citaat van: MH op 08-08-2005 18:19:59
Boekjes zijn te vervalsen maar de NAP (en dat kennen we alleen in NL) niet.

Jij gelooft nog in het goede van de mensen. Ik ben bij dealers tot twee keer toe bijna geflest door een foutieve NAP stand, totdat ik kontakt opnam met de vorige eigenaar en de aap uit de mouw kwam. Een derde was nog zo stom om het onderhoudsboekje in de auto te laten liggen met een hogere kmstand dan op de teller en NAP uitdraai. Net als alle andere fraude voorkomende maatregelen in NL is ook met de NAP te foefelen.
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Reitse

NAP is afhankelijk van invoer door... jawel mensen. Ben al een keer met een rekening teruggegaan naar een dealer die me een wel erg lage kilometerstand toebedeelde en was een keer bij andere dealer waar iemand de servicekaart niet goed kon lezen (monteur met moeilijk handschrift) waardoor er ook een hele gekke stand voorkwam. Het hoeft dus niet eens moedwillig te gebeuren...

MMB

Citaat van: animalT5R op 08-08-2005 18:25:25

2.0 T5.. :-\

:o Kijk je berichtje trifferde nog een andere vraag die ik dus hier maar bij zet. Als ik me niet vergis zijn (T5)R'en altijd 2,3 (?) 5 cylinde motoren met uteraard de Turrrbo.
Nu ben ik tijdens  mijn zoektocht al een paar T5R'en tegen gekomen waarbij 2,0 staat. Ik kan me niet voorstellen daat meerdere advertentie makers dezelfde fout maken  :P

Kan iemand me mee vertellen wat hier aan de hand is ?

BVD,
Marc

mehn

Citaat van: MMB op 09-08-2005 21:41:30

In Italië is i.v.m. belastingvoordelen de 850 alleen met 5-cylinder 2.0 liter motoren geleverd. Dus ook de 2.0 T-5, 2.0 T-5R en 2.0 R.

Dit zijn dus meestal import auto's

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MMB

Citaat van: mehn op 09-08-2005 21:44:00
Citaat van: MMB op 09-08-2005 21:41:30

In Italië is i.v.m. belastingvoordelen de 850 alleen met 5-cylinder 2.0 liter motoren geleverd. Dus ook de 2.0 T-5, 2.0 T-5R en 2.0 R.

Dit zijn dus meestal import auto's

Wat  ??? belasting voordeel ? In het land waar ze Ferrari's maken ??

Hoe staat het dan met het vermogen en de prestaties van deze auto's