Rechtsaf

Gestart door Roy_C70, 15-12-2002 12:30:17

Vorige topic - Volgende topic

Roy_C70

Rechtsaf, dat gebeurt er als ik m'n stuur los laat. Wil ik rechtdoor dan moet ik altijd bijsturen naar links, met m'n stuur ongeveer 20 graden gedraaid!!!!! Trouwens als ik m'n stuur loslaat staat ie wel in de normale middenstand maar de auto gaat dan wel naar rechts [smiley=cwm12.gif]

Laatst door volvo dealer m'n banden laten balanceren en auto laten uitlijnen en wat denk je: hielp geen *(&@?. Zou 'in de banden zitten' :P

Daarna ook nog eens de voorbanden van velg verwisseld (enkele rijrichting) hielp ook niets.  >:(, 0,1 bar minder druk linker banden, geen effect

(heb trouwens 8000 km oude Fulda Extremo's (!?) voorop en beiderzijds aan de binnenzijde lichtelijk versleten Michelin pilot sport's achter).

Zou iig m'n stuur recht willen hebben als ik rechtuit rij,maar natuurlijk nog liever dat ie rechtdoor gaat als je het stuur loslaat. Heeft iemand enig idee wat ik nog meer kan ondernemen??? ???

george

Schade gehad?
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Roy_C70

Vorige eigenaar, plaatschade li voor en achter. Zou om, door volvo dealer en Dekra keuring bevestigde, lichte schade gaan. Zelf geen schade, ook geen stoeprandje (of ik moet m'n broertje eens boos aan gaan kijken).

850Joris

Roy,

Al de 850's waar ik in gereden heb hadden dit effect.  Dit was geheel toe te schrijven aan het aflopen van de weg.  Blijkbaar zijn ze daar vrij gevoelig voor.  Er zijn echter her en der ook wegen die naar links aflopen (of bij wegwerkzaamheden als je naar de andere baan geleidt wordt), en dan moet ie naar links trekken natuurlijk.  Als de jouwe deze test niet goed doorstaat dan zou ik nogmaals de uitlijning ( vooral achter!) laten controleren. Ook controlern of er geen remmen aanlopen.

Succes

Roy_C70

Bij rijden op de linker weg helft wil ie hooguit rechtdoor, maar dan blijft dat stuur nog naar links staan in een hoek van ongeveer 15 graden, toch ook vreemd. Kun je niet op een of andere manier het stuur 15-20 graden bijstellen naar rechts??? dat rijd tenminste ie prettiger...

Jan_D.

Naar een goede bandenzaak gaan, "vierkant" laten uitlijnen. Controleer de draagarmen voor goed. Daar kan de lagering beschadigd zijn waardoor speling ontstaan is en de wagen "leuke" effecten vertoont  (trekt dan soms wel en soms niet scheef). Ze zetten daar dan ook je stuur wel netjes.

Roy_C70

Doen ze dat daar dan anders dan bij een volvo dealer???

Inderdaad nou je het zegt soms het idee dat het de ene keer wat erger is, soms net alsof ie wat zwalkt.

Nog aanbevelingen welke bandenzaak??