"Mobiele" 12V-koeler/fan

Gestart door ewing, 09-08-2005 12:10:58

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Volgende week ga ik met de roffel naar Italie op vakantie. Een genot uiteraard, maar ik zie toch enigzins op tegen het rijden met warme temperaturen aangezien mijn roffel geen airco heeft. Nu hoorde ik dat er ook "mobiele" fans/airco's bestaan die je op de sigarettenaansteker kunt aansluiten. Ik heb al uitvoerig gezocht via google, maar tot op heden nog niets wijzer geworden. Daarom zoek ik raad bij jullie!  :)

850g3

Een airco op 12V aansluiting lijkt me erg sterk. Een airco slurpt een hoop KW's op die krijg je niet via je 12v aansluiting. Bovendien moet het ding ergens zijn warmte kwijt, dan zou je een afvoerslang ergens moeten maken?? 12v fan's zijn er gigantisch veel verkrijgbaar, maar die hebben niet meer effect dan je blower. Een opendak werkt ook wel lekker en is niet zo storend als open ramen. kost je +- 400 euro. Voor 1000 euro meer heb je een airco :)

elianmars

Ik ben net terug uit Italiƫ, waar we temperaturen boven 35 graden hebben gehad. Er zit wel airco op onze wagen, maar die hebben we weinig gebruikt. We hebben heel veel gewoon lekker met de ramen open gereden.
Als je de airco te koud zet, krijg je telkens een flinke opdonder als je uitstapt in de warmte. Dat is ook niet goed voor je.
Bovendien wen je dan nooit aan de warmte.

Gewoon lekker de ramen open draaien en genieten van je vakantie! 8) 8)

hanszelf

Citaat van: elianmars op 09-08-2005 12:47:38Gewoon lekker de ramen open draaien en genieten van je vakantie!
Ja da's lekker met 150/uur,die open ramen  :-X
Als ik lekker rondtoer in de bergen zet ik de airco ook wel uit, maar op de snelweg is dat echt geen feest.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

ewing

Citaat van: elianmars op 09-08-2005 12:47:38
Ik ben net terug uit Italiƫ, waar we temperaturen boven 35 graden hebben gehad. Er zit wel airco op onze wagen, maar die hebben we weinig gebruikt. We hebben heel veel gewoon lekker met de ramen open gereden.
Als je de airco te koud zet, krijg je telkens een flinke opdonder als je uitstapt in de warmte. Dat is ook niet goed voor je.
Bovendien wen je dan nooit aan de warmte.

Gewoon lekker de ramen open draaien en genieten van je vakantie! 8) 8)

Een open dakje ongeveer 400 euro? Dat valt nog mee. Weet je toevallig ook waar?

850g3

Phoe dat was in Tilburg, maar weet het bedrijf niet meer. Gewoon even met de goudengids zoeken en iets van 10 bedrijven bellen, dan kom je automatisch een goede voordelige aanbieder tegen.

daytonawim

Nou ik kom net terug uit Cyprus, heb daar in diverse "PC Hoofd" sloepen gereden, maar eh. met
echt hogere temperaturen en een hoge luchtvochtigheid, werkt de airco alleen op de echt lange stukken.

Ze hebben daar zelfs een recirculatie stand (airco max) op zitten maar ook dat help niet echt lekker. :-(