AB door dealer ingebouwd > hoe laat ik richtingaanwijzers knipperen?

Gestart door ErikS, 09-08-2005 14:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ErikS

Enige tijd geleden heb ik centrale vergrendeling middels afstandsbediening in laten bouwen door de Volvo-dealer in een S70 uit 1997.
Afstandsbediening werkt prima. Alleen knipperen de richtingaanwijzers bij openen cq sluiten niet. De binnenverlichting gaat wel aan cq uit.

Nu heb ik op dit forum al gevonden dat dit blijkbaar normaal is als de dealer de cv met ab achteraf inbouwt. Ik kon echter niet zo snel vinden  hoe ik die richtingaanwijzers aan het knipperen krijg.

Wie kan mij helpen?

Gr
Erik

elianmars

#1
Ik weet niet of er iets standaard bestaat voor de volvo.

Anders even kijken op www.conrad.nl
Daar zijn units te koop die je heel makkelijk aan kunt sluiten, waardoor de lichten wel gaan knipperen bij het openen en sluiten van de sloten.

edit: ik heb het even opgezocht: kijk hier maar

ErikS

Thanx Mars.

URL-tje geeft alleen foutcode... Fehler in dit geval :-)

Gr
Erik

elianmars

Citaat van: ErikS op 09-08-2005 15:09:42
Thanx Mars.

URL-tje geeft alleen foutcode... Fehler in dit geval :-)

Gr
Erik

Hmmm...... doet 't bij mij wel. Komt misschien omdat m'n pc 't cookie gegeten heeft.... ::)

Anders even op de site via dit zoeken: Home | Auto-hifi & accessoires | Autostyling & -accessoires | Comfortuitrusting (auto) |
Centrale vergrendelingen


ErikS


denkweb

Is het niet een kwestie van eenvoudig bij de dealer de instellingen laten wijzigingen? Wellicht zit die module er al wel in...?

ErikS

Het verhaal van de dealer was dat doordat op mijn S70 geen alarm zit, de richtingaanwijzers niet kunnen knipperen bij locken cq unlocken.

Maar ik ken genoeg 850/S70/V70-exemplaren waarvan de lampen wel knipperen bij locken/unlocken en waar geen alarm op zit.... ::)

Gr
Erik

denkweb


ErikS

Citaat van: denkweb op 09-08-2005 17:34:31
dan moet er idd een unit ingebouwd worden..

Bedoel je met 'unit' dan zo'n relais dat alianmars hierboven al noemde?

Gr
Erik

thuur

Citaat van: ErikS op 09-08-2005 18:35:52
Citaat van: denkweb op 09-08-2005 17:34:31
dan moet er idd een unit ingebouwd worden..

Bedoel je met 'unit' dan zo'n relais dat alianmars hierboven al noemde?

Gr
Erik

In de 850 (en ik verwacht de x70 Classic ook) heb je inderdaad een extra relais nodig om de knippers te bedienen.

Er zitten nu 2 relais' in de alarmlichtschakelaar: 1tje voor beide lichten en 1tje om richting aan te geven. Deze schakelaar/relais' kun je niet 'van buiten af' aansturen. Enige mogelijkheid die je hebt is als je beschikt over een kabel waarop 0V komt te staan zodra de cv in werking treedt, deze kabel kun je dan op de juiste plek IN de schakelaar solderen zodat de lampen mee knipperen ;)


Gr 8)

tackle

volgens volvo biermans te maastricht moest dit al op mijn 1998 s70 zitten. Ze wisten alleen niet waar... :)

thuur

Citaat van: tackle op 19-08-2005 14:31:09
volgens volvo biermans te maastricht moest dit al op mijn 1998 s70 zitten. Ze wisten alleen niet waar... :)

Kunt ook beter naar Kallen in Geleen gaan ::)

Breek me de bek niet open over biermans..... :-X


Gr ;)