Ramen beslaan

Gestart door Jak, 08-12-2002 18:31:19

Vorige topic - Volgende topic

Campo

ik heb een c70 uit 2001, het probleem is niet zozeer dat hij niet wil ontwasemen, maar dat nadat hij ontwasemd is(inderdaad op de stand zoals door jou beschreven
), al dan niet met de airco aan, de auto na een minuut of 15-20 weer opnieuw gaat beslaan.
De knoppen staan dan inmiddels allemaal op kwart voor. (in mijn geval beide zones 22 graden, de luchtverdeelschakelaar op "aut" en de aanjager/ventilator ook op "aut")

op het moment dat ik de ventilator dan handmatig hoger zet, gaat de condens ook niet gelijk weg, en op de voorruit (waar de ecc dan op gaat blazen verdwijnt de condens alleen direkt bij de uitstroomopeningen, hoger op de ruit, duurt het dan echt even voor het weg is. Met een (dak)raam open, is de condens dan wel snel weg.

Daarom denk ik dat de lucht uit de ecc op een of andere manier vochtig is, ga in ieder geval het interieurfilter vervangen, maar moet misschien ook eens de aircolekbak nakijken zoals elders beschreven....

of hebben jullie een ander idee?

Topsport180

Mijn C70 had ook last van beslagen ramen, die zelfs bij ingeschakelde airco amper ontwasemden. Bij regenachtig weer was het helemaal erg. Na vervanging van de kachelradiator heb ik (nou ja, de C70) nergens last meer van.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,15688.0.html
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

san

Ik ,nou ik niet maar, mijn meissie, heeft sinds enige tijd last van beslagen ramen, ik ff kijken en jawel het lijkt alsof ze blijven beslaan,vooral de zijramen.Nu heb ik alles nagekeken op vocht.Niets.Heb wel een nieuw interieurfilter,vrij nieuwe kachelradiateur.Vanmiddag nog even naar de ventilator gekeken...en alles werkt naar behoren.Op onderstaande foto heb ik nog wel een los stekkertje kunnen ontdekken.waar zou dit voor zijn.En de hendel van een of andere klep is afgebroken,linksboven witte stuk,dit was al,daarvoor geen last gehad van beslagen ramen.

Lampje

Snij eens een aardappel doormidden en wrijf met een helft het raam in. Rij je bijna gratis en voor niks een maand zonder beslagen ramen.

Maar waar het door veroorzaakt wordt bij jou is me een raadsel. Heb je airco?

san

Ja,maar die heb ik sinds de aankoop nooit gebruikt.

cas

Citaat van: san op 15-01-2011 21:59:11
Ja,maar die heb ik sinds de aankoop nooit gebruikt.

afgebroken plastic maakt niets uit.

wellicht een lichte vorm van kachelradiator lek? even tjekken of het echt vocht is, of een beetje vettig..... maarja  :eusa_think: dan zit het meer op je voorrruit ( spreek uit ervaring) wellicht ergens toch een verstopt afvoertje. de afvoerbakken achterin  bij de wielkasten al gechecked?

vocht onder bij je voeten moet je echt even je bekleding voor weghalen, want die laat vocht van onderaf niet overal door. dus kan daaronder best wel vochtig zijn. voeren de deuren zelf het vocht dat via de ramen binnenkomt nog goed af?

EDIT: afgebroken plastic, ik dacht stukje van de buis om de draden heen  :eusa_wall:  sorry.  die ander, is die niet van de kleppenregeling om blaasstand te regelen??
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

tackle

kijk je afvoeren op je parafaan effe na, op zeker dat er een dicht zit.

thuur

Dat afgebroken palletje is van de recirculatieklep. De klep hangt nu dicht.

Gr 8)

francois

palletje is van de recirculatieklep. De klep is nu dicht.

zoals thuur aangeeft

grfr

san

Citaat van: thuur op 16-01-2011 00:27:13

Gr 8)

Kan dat een reden zijn dat mijn ramen continu beslaan? En kan dit uberhaubt kwaad?

san

Citaat van: tackle op 15-01-2011 22:44:18

Er zat er inderdaad 1 dicht,een dikke klont smurrie die er niet meer uit wilde.Maar, of dit wat uit maakt t.o.v. de beslagen ramen?

rogerV701998

Citaat van: san op 16-01-2011 13:48:52
Citaat van: tackle op 15-01-2011 22:44:18

Er zat er inderdaad 1 dicht,een dikke klont smurrie die er niet meer uit wilde.Maar, of dit wat uit maakt t.o.v. de beslagen ramen?

Als de afvoer dicht zit zal het water een weg vinden naar het interieur. In dat geval is het logisch dat de ramen beslaan.

Tenminste, dat is mijn idee.

UserID6342

Citaat van: san op 16-01-2011 13:14:38

Gr 8)

Kan dat een reden zijn dat mijn ramen continu beslaan? En kan dit uberhaubt kwaad?
Kwaad kan het niet Sander, maar je krijgt geen frisse lucht van buitenaf nu in de auto.  Dus je ramen zullen idd eerder beslaan als de klep los is.  De losse heveltjes zijn er wel maar lastig te vinden, meestal zijn deze net zoals bij jou (en mijn auto) al gebroken.  Soms kun je ze met secondenlijm voor even wel repareren, maar het blijft een kaai-oplossing.

san

Citaat van: Dirk342 op 16-01-2011 14:13:27
Citaat van: san op 16-01-2011 13:14:38

Gr 8)

Kwaad kan het niet Sander, maar je krijgt geen frisse lucht van buitenaf nu in de auto.  Dus je ramen zullen idd eerder beslaan als de klep los is.  De losse heveltjes zijn er wel maar lastig te vinden, meestal zijn deze net zoals bij jou (en mijn auto) al gebroken.  Soms kun je ze met secondenlijm voor even wel repareren, maar het blijft een kaai-oplossing.

Dan maar even langs de dealer voor zo'n heveltje...iemand bestelnummer? ;)

Dirk,weet jij wat dat losse stekkertje achter mijn dash is?

UserID6342

Citaat van: san op 16-01-2011 14:31:14
Dirk,weet jij wat dat losse stekkertje achter mijn dash is?
Zo 1,2,3 niet Sander. Zouden we even moeten kijken waar dat kabeltje heenloopt.  Het enigste wat ik me zo kan bedenken, of voorbekabeld voor airco of misschien van zo'n euro-alarm, maar daar weet Erwin meer van af, die kent die stekkers beter als ik.