Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

pwassink

Citaat van: onnaj op 12-09-2009 01:31:48
Tis echt een vervelende klus, zeker voor de 1e keer...denk dat t de volgende keer al makkelijker wordt.

Ben nu al 4-5 uurtjes bezig geweest en houd t voor gezien vandaag...morgen maar weer ff verder....zit nog met het probleem dat ik de steun van het inlaatspruitstuk er nu niet meer op krijg dus alle bouten zullen wel weer los mogen...mja werk voor morgen, uhm vandaag eigenlijk ;)

Heb je die hele steun erafgehaald en "vergeten" of zit hij net niet goed ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

onnaj

Nee heb de steun laten zitten en ook niet vergeten...maar hij zit er nu gewoon net niet recht voor :(.

Morgen ma weer ff puzzelen....zonder steun zal ie ongetwijfeld ook geen kant opgaan maar heb hem liever wel gemonteerd.

Was trouwens blij dat ik wel vantevoren ff gepast heb of alles weer op de luchtslang naar de turbo paste...als je de nieuwe carterontluchting gemonteerd hebt en t past achteraf niet kun je alles opnieuw doen.

pwassink

#197
Citaat van: onnaj op 12-09-2009 01:41:01
Nee heb de steun laten zitten en ook niet vergeten...maar hij zit er nu gewoon net niet recht voor :(.

Morgen ma weer ff puzzelen....zonder steun zal ie ongetwijfeld ook geen kant opgaan maar heb hem liever wel gemonteerd.

Was trouwens blij dat ik wel vantevoren ff gepast heb of alles weer op de luchtslang naar de turbo paste...als je de nieuwe carterontluchting gemonteerd hebt en t past achteraf niet kun je alles opnieuw doen.


Ik denk dat je de boel niet helemaal los hoeft te halen dan (is ook minder voor je pakking etc).
met een klein rateltje en kort verlengstuk kan je met wat origami vaak wel de boutjes waarmee de steun
op t blok zit iets lossen zodat je hem nog iets kan positioneren.

Ik heb zelf een stel kolenschoppen van handen en kan daar met wat gemopper wel bij iig.

Dat ene irritante boutje wat tussen steun en spruitstuk zit, vind ik het makkelijkste van onderaf terug te zetten.
er zit een kleine opening tussen subframe en slang die daar hangt, daartussendoor kan je nagenoeg recht omhoog met een lange T sleutel met dop .
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

haasje

Heb je je koelvin verwijderd? Als je dat doet (4 schroefjes) kun je er ook een stuk makkelijker bij.

markey

Ik had hetzelfde probleem ook. Ik ben met het niet passende boutje naar de garage gegaan en deze is daar terplekke gepplaatst. De auto was daar voor de APK en  het koste niets! :eusa_clap:
Met een hefbrug kun je er makkelijker bij.

onnaj

Ik heb uiteindelijk toch maar het inlaatspruitstuk opnieuw gedemonteerd, toen de teun los geschroef, het inlaatspruistuk weer vast gezet en toen de steun weer vastgezet.

Up and running again, maar wel t nodige werk door o.a. die tegenvaller.

Helaas zie ik nog wat olie door de peilstok eruit komen (paar drupjes), maar ben ook ontzettend toe aan een nieuwe peilstok :)

Enno

Citaat van: haasje op 12-09-2009 02:04:15
Heb je je koelvin verwijderd? Als je dat doet (4 schroefjes) kun je er ook een stuk makkelijker bij.

Das dan het voordeel van een 10V of 20V T5 of 20V Motronics blok.....bij een GLT tot en met bouwjaar 1995 gaat deze grap niet op...


haasje

Ik heb zelf een 20v van 94 (met vvis), moet zeggen dat het prettiger werkt als de koelvin eruit is (ook al blijft het lastig)

onnaj

Hier nog even wat picca's van de oilcatch can...heb ik even opengebroken om de rotzooi te laten zien...en dan viel t bij mij nog allemaal mee! Heb ook ff 2 foto;s bijgevoegd van toen t inlaatspruitstuk verwijderderd was...om te zien waar t rotding zit :D










Haenzel

Heb het volgende probleem: Na wegtrekken bij stoplicht komt er een olie / uitlaat geur mijn interieur binnen. Met warmgereden motor, stationair draaiend, zuigt de oliedop zich vast. Geen carterdruk dus. Ga ervan uit dat de carterventilatie ok is. Wat kan dit veroorzaken? Lekke slang?

mehn

Citaat van: Haenzel op 14-10-2009 22:12:42
Wat kan dit veroorzaken? Lekke slang?

Waarschijnlijk wel.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jur

Ik ben nu de carterventilatie aan het vervangen en bij het verwijderen van de LPG ring zie ik daar (soort van)vloeibare pakking zitten. Moet ik deze bij het terugplaatsen ook vervangen? Of kan ie gewoon nog mee. Eerlijk gezegd ziet het er niet super mooi meer uit. Catergorie beter voorkomen dan genezen? Kan me voorstellen dat ie daar valse lucht gaat aanzuigen. Ik geloof dat ik mijn eigen antwoord al gegeven heb he? :-[

onnaj

Als je zo'n injector ring bedoeld...gewoon ff een nieuwe kopen kosten geloof ik iets meer als een euro per pakking.

Ik heb ze ook alle 6 vernieuwd toen.

Jur

Nee sorry, het is een verdamper systeem van Vialle.

Ludo

Citaat van: Jur op 28-11-2009 12:44:26
Ik geloof dat ik mijn eigen antwoord al gegeven heb he? :-[

Ja.  :eusa_clap: