Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

importschot

Ik mag dit klusje straks ook gaan doen en sta op het punt de onderdelen te bestellen.
Ik mag het 2 keer doen
De 850 en de V70 .
Nu heb ik een klein vraagje
De twee auto's hebben beide hetzelfde motor blok onder de kap.
Kan ik er vanuit gaan dat ik dezelfde onderdelen kan kopen of beter even uitkijken.

Jack v

Allebei gewoon apart op motornr. of kenteken bestellen.
Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

importschot

De 850 is klaar. Nu de V70 nog maar dat komt morgen wel.Was een goeie 3 en half uur werk.
Bougies ook meteen vervangen door origineel Volvo i.p.v. NGK bougies.
Morgen maar zien hoe die rijd.
Toch mooi om te zien dat er nu onderdruk is als je je hand op de olie vul opening houd.

rbts

Yo! Waar is dat goed voor de carteronluchting vervangen? Heeft dat een positief effect op het rijgedrag van de auto of is het alleen voor het milieu goed.. (ook belangrijk..). Zijn de foto's permanent verwijderd of kan ik ze nog ergens zien?
grt, Rocco
"I spent 90% of my money on women, drink and fast cars. The rest I wasted." (George Best)
(lees meer autoquotes op http://www.autoblog.nl/archive/2009/10/11/tijdloze-quotes-over-autos)

cas

10V merk je het wel, en de 20v niet hoorde ik vandaag, maar het is belangrijk dat de druk niet te hoog is, anders perst je blok de olie door andere openingen. Zoals door die van de keering achter je versnellingsbak, en dat is een heuse klus om te vervangen!

dus je voorkomt lekkages en meer  ;) 

de interval is iets van 80dkm. en de garages houden zich hier niet aan. Meeste volvos rijden nog met de 1e rond.

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Rovanvel

na het zien van mijn parkeerplek (gigantische olievlekken), en weet dat ik zelf met het vervangen van mijn intake pipe een van de slangen heb "geknakt" moet dit gebeuren na het zien van een link met fotos heb ik een redelijk vertrouwen in dat ik dit zou kunnen doen.

zou iemand een volledige lijst kunnen geven met benodigde onderdelen voor een volvo V70 T-5 1997 (deze kan ik tot nu toe niet vinden). ben van plan deze volgende maand te gaan doen. (en als trouwens iemand wil toekijken/helpen wordt dat ook erg gewaardeerd).

ulkeman

Citaat van: Rovanvel op 28-07-2011 12:26:00
na het zien van mijn parkeerplek (gigantische olievlekken), en weet dat ik zelf met het vervangen van mijn intake pipe een van de slangen heb "geknakt" moet dit gebeuren na het zien van een link met fotos heb ik een redelijk vertrouwen in dat ik dit zou kunnen doen.

zou iemand een volledige lijst kunnen geven met benodigde onderdelen voor een volvo V70 T-5 1997 (deze kan ik tot nu toe niet vinden). ben van plan deze volgende maand te gaan doen. (en als trouwens iemand wil toekijken/helpen wordt dat ook erg gewaardeerd).

als je auto al lekt zul je ook de keeringen moeten vervangen.
anders heeft het nog geen zin.

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Rovanvel

hmmm keerringen en waar zitten die ?
in ieder geval alvast bedantk voor de tip/suggestie Ulkeman.

misschien dat ik toch nog even wacht tot de noord-holland meeting (17 sept.) ff kijken wat men daar allemaal aangeeft.

EdenAli

Rovanvel

hmmm dan moet ik hem toch misschien laten doen.. zonder reserve blok en te weinig plaats/ruimte gaat dat mij te ver :)
bedankt voor de link / info!

ulkeman

Citaat van: Rovanvel op 29-07-2011 10:48:51
hmmm dan moet ik hem toch misschien laten doen.. zonder reserve blok en te weinig plaats/ruimte gaat dat mij te ver :)
bedankt voor de link / info!

kun je zien welke lekken?
bij een paar kun je heel makkelijk bij ook als ze in de auto zitten dan is het maar eventjes werk om de keering te vervangen die lekt ;)

ook lid van de firma list en bedrog.
afdeling dalfsen

Rovanvel

Hoe doe ik dat goed vertellen...Heh.

als je voor het motorblok staat kan je aan de rechter kant van het blok onderin olie vorming zien aan de linkerkant is ie helemaal schoon..
zal anders wel proberen een foto te maken.

cas

dan gok ik op een versleten keerring achter je nokkenassensor.  bij een non turbo 10 minuten werk. Turbo 15 minuten  ;D 

Rovanvel

zal bij mij wat meer tijd duren zeker omdat ik er nog onervaren in ben. wie heeft 15-30 min voor me ? :P

cas

eerst maar even kijken welke er lekt. als het de nokkenaskeering is, is het simpel.

Allereerst de ventilatie vervangen, anders gaat hij het ergens anders of op dezelfde plek eruit persen en ben je misschien nog verder van huis.

onderdelen bestellen op je chassis nummer, er zijn nogal veel verschillen per auto.