Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

ronnievolvov70

Citaat van: MrCain op 11-04-2012 11:17:27
Heb er zoiets voor aangeschaft => kost wat maar werkt perfect!!

-- Edit : nieuwe werkend  :eusa_shifty: link --
http://www.facom-gereedschap.nl/contents/nl/d77_Facom_Cardansleutels.html

zo das wel prijzig ja  ik zou het alleen aanschaffen als ik elke dag carterventilatie's moet vervangen haha niet voor 1 keer
blij dat ik v70 rij:P

MrCain

Citaat van: ronnievolvov70 op 11-04-2012 14:55:14
Citaat van: MrCain op 11-04-2012 11:17:27
Heb er zoiets voor aangeschaft => kost wat maar werkt perfect!!

-- Edit : nieuwe werkend  :eusa_shifty: link --
http://www.facom-gereedschap.nl/contents/nl/d77_Facom_Cardansleutels.html

zo das wel prijzig ja  ik zou het alleen aanschaffen als ik elke dag carterventilatie's moet vervangen haha niet voor 1 keer

Vandaar dat je er 1 heb met een 1/4 aansluiting  ;) daar past alles op!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

Jeroentjuh

Nou ik heb vandaag alles ook maar eens vervangen. Had afgelopen week even de carterdruk gemeten, deze was iets aan de hoge kant en aangezien alles nog nooit vervangen was moest ik er ook maar aan geloven....



Even later stond die er zo bij.....



Potje en de aansluitingen op het blok zager er nog goed uit, slang vanaf het potje naar het ptc nippel zat aardig dicht met zooi, ptc nippel zelf ook.......


Omdat de slang voor auto's tot 1996 niet meer te leveren is een nieuw type erop.....


Nieuw spul erop....


Omdat ik de injectoren nu toch los had deze maar even netjes ultrasoon gereinigd....


Omdat ik nog een nieuwe drukregelaar had liggen deze er maar meteen in gezet.....


Vond hem de laatste tijd soms stinken naar benzine,dit was dus de oorzaak. Had gelukkig nog een nieuwe slang liggen.....


Verder even nieuwe gasklep erop gezet, had geen zin om de oude schoon te maken ;D en de stationair regelaar even brandschoon gemaakt. Meteen even verse Shell olie erin inclusief nieuw filtertje....

Auto weer blij, baasje ook weer blij :D

The Volvoboy

Dat moet vast weer als nieuw lopen :D
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

grijzev70tdi

Mijn 20 klappert is ook binnenkort aan de beurt :D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Jeroentjuh


brickhouse

vandaag eens warm stationair draaiend de olievuldaop eraf gedraaid, dop er weer op, en oliepeilstok eruit.
HIj blaast eigenlijk helemaal niet. Alleen nokkenas slingert er wat druppels olie uit.
Motortje heeft toch al bijna 4 ton gelopen.
Mag ik hieruit concluderen dat carterventilatie goed werkt?


AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

EdenAli

Deed ie van mij ook niet totdat ie ineens ging lekken.
Voorkomen is beter dan...

The Volvoboy

En daarom wordt die van ons gelukkig gedaan binnenkort :)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 687.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 398.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 382.000km
'96 - Volvo 850 2.3 T-5 Aut. - Dark Olive Pearl - 16" Columba - 395.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

Jeroentjuh

Citaat van: brickhouse op 13-06-2012 20:57:12
vandaag eens warm stationair draaiend de olievuldaop eraf gedraaid, dop er weer op, en oliepeilstok eruit.
HIj blaast eigenlijk helemaal niet. Alleen nokkenas slingert er wat druppels olie uit.
Motortje heeft toch al bijna 4 ton gelopen.
Mag ik hieruit concluderen dat carterventilatie goed werkt?

Gewoon even de carterdruk laten meten, dan heb je zekerheid......

brickhouse

hoeveel mag de carterdruk dan zijn?
Kan ik die zelf meten met een waterslang of een metertje?

Misschien iets voor de volvo shop: een carterdrukmeter op je dashboard ::)
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

brickhouse

Lees ik hier over de losse oliedop test. Das wel een een goede check Die eerst eens proberen.
AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V

EdenAli

Had ik ook gedaan en dacht het was niet nodig
Rammelde ook niet op het blok ook niet toen carterventilatie verstopt was.
Zat van onder dicht

Jeroentjuh

Citaat van: brickhouse op 14-06-2012 20:45:15
hoeveel mag de carterdruk dan zijn?
Kan ik die zelf meten met een waterslang of een metertje?

Misschien iets voor de volvo shop: een carterdrukmeter op je dashboard ::)

Stationair bij warme motor mag je geen carterdruk hebben, moet een vacuĆ¼m zijn....

brickhouse

losliggende dop gaat geen mm omhoog, stationair of met gasgeven.  :)
Voor het oplichten van die plastic dop is een minimael druk al genoeg, je zou dus denken dat je keerringen geen gevaar lopen.

AutoCV:renault 16, citroen GS, saab 96, saab99, daf33, opel ascona, toyota corolla, lada, renault 5, volkswagen passat, bmw 528, rover sd1 3.5, rover sd1 vitesse 3.5, triumph TR8 3.5,, porsche 924, porsche 944, porsche 944 turbo, porsche 928S, daimler XJ40, range rover 3.5, bmw 316, ford escort, peugeot 406, volvo 850 10V +TDI, subaru outback 3.0R, mercedes slk 230 compressor, v70 20V