Carterontluchting vervangen!!

Gestart door MarcoV, 11-08-2005 14:32:01

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: JW op 13-11-2008 14:44:57
Citaat van: thuur op 01-11-2008 21:13:32
Wat ik wel vaak zie is dat 850's die erg rustig bereden worden eerder de zooi dicht hebben zitten.
Gr ;)

ja, dat denk ik ook. onze wordt nooit echt hard gereden, en had het al bij 150K dichtzitten (t5). De vorige eigenaar had zelfs 80.000 km met de voorbanden gedaan. Een andere harder gebruikte 850 heb ik het niet bij gezien (300K).

ik heb de box+knietjes+slangklemmen vervangen, en het gat in de motor schoongemaakt. zijn er verder nog dingen die lekken kunnen veroorzaken? hij blijft wat lekken.
enige keerring die nog niet gedaan is is bij de krukaspoelie herinner ik me. turbo terugloop is ook aangepakt. Of misschien de oliekoeler aansluiting, maar die heeft niets te maken met de carterventilatie.

Waar lekt het dan? Olievuldoprubber ook al vervangen? Peilstok(+buis) rubbers?

Bij de laatste 850 waar het echt vastgekoekte troep was heeft het ook nog een paar weken geduurd voordat de carterdruk definitief afnam.

Gr ;)

JW

Citaat van: thuur op 13-11-2008 18:22:41
Waar lekt het dan? Olievuldoprubber ook al vervangen? Peilstok(+buis) rubbers?

Bij de laatste 850 waar het echt vastgekoekte troep was heeft het ook nog een paar weken geduurd voordat de carterdruk definitief afnam.

Gr ;)
thanks!
Peilstok rubber vervangen, van de buis nog niet. vuldop weet ik niet meer. De box is ergens in het voorjaar vervangen, gelijk olie ververst en een Forte motor flush gedaan. Aan de oliefilterkant carterpan blijft het vochtig, ook na grondig ontvetten. Bij Efma in Aken dachten ze aan de oliekoeler slangaansluiting aan het blok.

Ik moet weer eens een onderhoudsdagje voor de 850 doen. when will the fun ever stop  :eusa_dance:
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Emiel

Ik had vandaag een GLE uit '93 waar het zeiknat was ten hoogte van de carterventilatie. Het was ooit eens schoongemaakt maar men was door die vakgarage niet geheel volgens de orginele methode terug gemonteerd....alle slangen bij het potje zaten vast met...niets... :eusa_eh:

Alles nieuw erop gezet, slangen vastgezet, gasklephuis in de afbijt gehad, en stationair toerental maar een beetje naar beneden geschroeft. Met dichtgekoekte gasklep deed ie 400 tp/m, met schoon gasklephuis deed ie 3000tp/m stationair... :eusa_eh:

Liever de vakgarage!  :eusa_clap: :eusa_liar:

LPGLE

Citaat van: Emiel op 13-11-2008 19:02:57

gasklephuis in de afbijt gehad

uhm   dat doet een vakgarage zekers niet ;)   dan gaat het mini afdichtringetje van je gasklep naar z'n mallemoer

intake cleaner van bijv. wynns voorkomt dit, en maakt nóg veel beter schoon :)

Emiel

Mijn afbijt is niet het afbijt wat jij bedoelt.... :evil:

KMvrtr

Citaat van: LPGLE op 13-11-2008 20:44:01
.......intake cleaner van bijv. wynns voorkomt dit, en maakt nóg veel beter schoon :)

Intake cleaner, is dat hetzelfde als carburateurreiniger?
Zelf dacht ik aan koudontvetter of remmenreiniger. Wat is er beter aan intake cleaner of carb reiniger?

Turbobiker

De Tussenpaus

Freakybaby

Citaat van: Emiel op 13-11-2008 19:02:57
Liever de vakgarage!  :eusa_clap: :eusa_liar:

Dat is iets wat ik goed gemerkt heb bij de overstap naar de 850.. Er zijn teveel specifieke klachten/problemen/symptomen waardoor iemand die er niet veel ervaring mee heeft snel de verkeerde beslissing neemt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

KMvrtr

Citaat van: KMvrtr op 14-11-2008 11:28:01
Citaat van: LPGLE op 13-11-2008 20:44:01
.......intake cleaner van bijv. wynns voorkomt dit, en maakt nóg veel beter schoon :)

Intake cleaner, is dat hetzelfde als carburateurreiniger?
Zelf dacht ik aan koudontvetter of remmenreiniger. Wat is er beter aan intake cleaner of carb reiniger?

Citaat van: Turbobiker op 14-11-2008 12:47:53
vervliegt niet

Wat vervliegt niet? En wat is het voordeel daarvan?

Sbv

Ik zal er wel overheen gekeken hebben, maar wat zijn voor een 2.3 turbo de onderdeel nummers van de diverse onderdelen. Mijn S70 heeft bijna 250000 km gelopen en ik wil preventief de boel maar eens gaan vervangen.
Inlaatspruitstuk pakking uiteraard ook meenemen.

koenne

Citaat van: Sbv op 14-11-2008 16:20:40
Ik zal er wel overheen gekeken hebben, maar wat zijn voor een 2.3 turbo de onderdeel nummers van de diverse onderdelen. Mijn S70 heeft bijna 250000 km gelopen en ik wil preventief de boel maar eens gaan vervangen.

De onderdeelnummers die ik heb gehaald voor je oude motor heb gehaald zijn:
9471644
1271654
1271653
8653339
1271988

Als je deze onderdelen hebt, en evt wat nieuwe slangklemmen moet je een heel eind kunnen komen

Sbv

Citaat van: koenne op 15-11-2008 21:17:01
Citaat van: Sbv op 14-11-2008 16:20:40

De onderdeelnummers die ik heb gehaald voor je oude motor heb gehaald zijn:
9471644
1271654
1271653
8653339
1271988

Als je deze onderdelen hebt, en evt wat nieuwe slangklemmen moet je een heel eind kunnen komen
Super, dank. wat zijn de kosten ongeveer ? Ik zal van de week gelijk even de bestelling doorgeven aan garage dan kan ik komend weekend aan de klus

koenne

Kosten zijn 90-100 euro ex BTW geloof ik, check wel effe dat de inlaatspruitstukpakking er ook bij zit, dit is nummer 9146266 geloof ik. Die pakking kun je niet hergebruiken.

Succes!!

Emiel

Ik vervang ook altijd het rode ringetje onderaan de oliepeilstokbuis, vaak haal je hem toch ff los voor het gemak en kost geen drol

Sbv

Citaat van: koenne op 18-11-2008 20:13:43
Kosten zijn 90-100 euro ex BTW geloof ik, check wel effe dat de inlaatspruitstukpakking er ook bij zit, dit is nummer 9146266 geloof ik. Die pakking kun je niet hergebruiken.

Succes!!
Dat is een goede, die ben ik inderdaad vergeten. Ach ze kennen me inmiddels al een beetje en vroegen zich al af wat ik allemaal aan het doen was. Heb afgelopen week redelijk wat gehaald.
Ringetje zal ik ook gelijk meenemen