Handrem?

Gestart door Roy_C70, 13-12-2002 13:44:57

Vorige topic - Volgende topic

Roy_C70

Sinds kort heb ik het gevoel bij wegrijden in z'n 1 dat de auto ergens aanloopt, alsof de handrem er nog (gedeeltelijk) opzit. Ook bij parkeren, met de neus iets hoger dan de kont, loopt ie soms zo naar achter, moet ik eerst de handrem extreem hoog doortrekken. De handrem hendel doet trouwens de eerste 20/30 graden ook niets.

Klinkt volgens mij als een handrem die eerst gedeeltelijk is blijven steken waarna die het niet heel goed meer doet omdat ik erdoorheen gereden ben.

Hoe krijg je die handrem er weer helemaal af, en kun je dat ding smeren ofzo dat ie het de volgende keer niet weer doet?

Johann

Standaard euvel van dat handrem systeem.
Kun je beter even bij je dealer naar laten kijken.

denkweb

Goed kijken dat de remvoering niet los ligt...

Rene

Mmmm... denk dat deze jongen schijfjes achter heeft.
Dus de voering zal zeker niet los liggen.

Johann

CiteerMmmm... denk dat deze jongen schijfjes achter heeft.
Dus de voering zal zeker niet los liggen.

Schijf met trommeltje voor de handrem bij Volvo.....
Gewoon een compleet trommel remmetje zit er in.

Het is gewoon een schijt systeem.
zelfs met een 100% werkende handrem heb je nog de kans dat de auto een x aantal centimeters naar achteren rolt als ie op de helling staan.
Zelfs de S60 haalt de beurten al bijna niet met de handrem.
Je zou er een peilstof naast kunnen zetten.
Als ie 45 graden staat is 't tijd voor een beurt  :D

george

Veel te krap bemeten die handrem, ik trek hem er altijd doorheen en de handrem is net afgesteld.
Inderdaad schijtsysteem. :-/
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

Reitse

CiteerBlijf jij vannacht in de auto zitten met de voet op t middelste pedaal terwijl deze op de oprit staat??
betonblokkie helpt ook wel.
Maarreh, ik heb nooit problemen gehad met de handrem... Behalve dan toen die bijna af was dat ik wegreed en pas na 200 meter erachter kwam dat er nog een rood lampje brandde (zon stond recht in mijn mooie oogjes te branden ;) :D)

Johann

Citeerhoezo?, als je geparkeerd staat kun je toch de auto in versnelling laten staan.

ik bedoelde er eigenlijk mee dat de handrem van Johann er nauwelijks zijn beurten mee haalt. ???
bij normaal gebruik vervang je die eens per 100000km of zelfs nog meer.

Ik kan er echt niets beters van maken.
Had het met de V70T5 van 1997 en nu met de S60.
Na verloop van tijd moet je de handrem steeds hoger optrekken.
Na een X periode staat de handrem gewoon 20 graden hoger om hetzelfde effect te behalen.
Ik gebruik absoluut geen rally technieken.

Paco

Normaal nooit geen problemen gehad tot een week geleden. Handrem vastgevroren...

zet hem als het vriest dus lekker gewoon in de 1ste versnelling.

Reitse

CiteerIk kan er echt niets beters van maken.
Had het met de V70T5 van 1997 en nu met de S60.
Na verloop van tijd moet je de handrem steeds hoger optrekken.
Na een X periode staat de handrem gewoon 20 graden hoger om hetzelfde effect te behalen.
Ik gebruik absoluut geen rally technieken.
Ik weet van andere Volvo's (740/440) dat de handremkabel na verloop van tijd wat uitrekt. Maar in hoeverre dat verder effect heeft op de werking... ???