bedrading levelsensor

Gestart door volvospoor, 11-08-2005 23:52:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvospoor

de bedrading van mijn levelsensor is uit de stekker geroest.  

kan ik een nieuwe stekker ( met bedrading monteren) m.a.w. is dat los leverbaar

wie weet raad?

denkweb

Levelen... na even googlen schijnt dat te betekenen dat je met elkaar op dezelfde frequentie zit qua doen en laten, ofwel je verhaal op elkaar afstemmen zoals wij dat zouden noemen.

Een levelsensor controleert dan dus waarschijnlijk of jij en de bestuurder wel op een lijn liggen tijdens het autorijden??

;)

Zonder gein, bedoeld hij soms het peil van het koelvloeistofreservoir?

thuur


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvospoor

Ik bedoel idd de levelsensor van het alarm: mijn auto heeft vroeger schade gehad en toen is er vocht in de achterbak blijven staan. nu is de bedrading dus uit de stekker geroest.  ik wil het graag weer aan de praat hebben, maar weet niet hoe het moet worden aangesloten.

er zijn 3 draden geel/grijs geel/bruin en groen.

weet iemand hier iets op?

volvospoor

De draden zitten in een kabelboom en komen in een groene stekker samen. Die stekker gaat in de levelsensor ( 5 male uiteinden)  

Welk tegenstekkertje bedoel je precies ?

denkweb

#6
Ludo, meneer heeft een plaatje nodig waarop duidelijk te zien is op welke positie welke kleur draad moet worden aangesloten, ik vermoed dat het probleem dan grotendeels is opgelost en hij zelf de boel weer aan kan sluiten als ik het allemaal goed begrijp...

Iemand een plaatje beschikbaar (of even maken?)....????


Met tegenstekker bedoeld Ludo de andere kant van het snoertje, maar die moet je dan wel weten te vinden met zekerheid...

volvospoor

OK
ik zal de kabeltjes een volgen naar de tegenstekker. Het zijn geen draden, die helemaal uit het dashbord komen?

Dank voor jullie reaktie in elk geval!!

Vincent

denkweb

Gezien de verdere VADIS info is het idd een korte stekker die naar een combinatie van enkele andere kabels leidt welke gezamelijk via de dorpels naar voren toe lopen. Aan deze kabelboom zit een stekker waar deze op uitkomt en die lijkt op de tekening toch echt in de kofferbak uit te komen. Hoop alleen dat je er bij kunt komen... loopt wellicht aan onderkant van de vloerplaat langs!

volvospoor

Voor het juiste begrip van eea;
De levelsensor in mijn auto zit rechtsachter  onder de vloerplaat ( grijs kastje met groene male stekker ingang) nr 42? hierin komt een groene stekker (female met 3 draden; zwart geel/bruin en geel/grijs ) deze stekker is er bij mij dus af. Als ik de 3 draden volg, dan gaan ze van rechts achter onder de vloer door naar links achter en gaan daar over in een grotere zwarte bundel naar de achterbank. Deze bundel gaat via een soort kabelgoot onder de bank door naar de linker achterdeur. Dan moet ik de vloerbedekking weghalen om eea verder te volgen, maar dat heb ik nog maar niet gedaan omdat ik de indruk heb, dat daar geen verbindingsstekker (contrastekker ?) zit  Onder het dashbord   komen vele kabelbundels uit, die eindigen in diverse gekleurde grotere stekkers ( in grote blokken)

Klopt het dat er ergens tussen de sensor en het dashbord een stekker verbinding moet zijn in de draden van de sensor

of gewoon bestellen en dan de draden doorknippen en doorbverbinden. Is dat een optie?


thuur

Zoalng je een deugdelijke verbinding maakt met de juiste kabels kun je doen wat je wilt. Of je knijpt er een verbindingsstuk tussen, of je soldeert het, ..... als je het maar goed intape'd of voorziet van een krimpkous voor corrosie naarmate de jaren vorderen. Zorg wel dat je ergens een stekker laat/maakt ivm. toekomstige werkzaamheden.

Je hoeft de vloerbedekking niet weg te halen, de kabelgoot gaat verder onder de dorpel ;) En nee, er zit inderdaad geen stekker meer tussen. De kleuren die onder de bank verdwijnen komen inderdaad bij de drie grote stekkers uit, dus na lang zoeken (want het zijn enorm veel kabels) zul je ze weer tegenkomen. Kan evt. wel zijn dat (indien ze aan de rechterkant van de auto lopen) opnieuw vertakken naar andere kleuren, want rechts in je dash zit ook nog een 'centraal' verdeelpunt.


Gr 8)

denkweb

Als ze het boek in kleur hebben wel! Hahaha! Is inderdaad de handigste oplossing... nieuwe stekker aan de draad zetten.

volvospoor

Ja eenvoud is kenmerk van het ware. Die stekker is dat onderdeel 9166659  of is dat de hele kabel?


denkweb

Das de hele kabel, maar het helpt ze wel op weg, dus neem dat maar mee, wellicht ook de levelsensor even meenemen om te passen...?

volvospoor

Opgelost:

Bij de dealer voor 3,50 een stekker van een radio geregeld en doorverbonden simpeler kan het niet.

Nu kom ik nog een andere geel/bruine losse draad  tegen, die van het lampmeetsysteem lijkt te zijn. ( bij het linker achterlicht zit net zo'n draad met een los stekkertje aan het achterlicht en dit draadje gaat naar een unit waar op staat dat de lampen worden gecontroleerd)

ik neem aan dat er voor het rechter achterlicht net zoiets bestaat, want deze geelbruine draad gaat naar een zwarte stekker, die echter nergens op is aangesloten.

Klopt bovenstaand verhaal?

Een tweed losse stekker met 6 asymmetrische polen ligt er vlak naast hieraan zit een label met het nummer: M-9124939-003

Hoort dit bij die andere stekker en zo nee wat is het dan wel

Ben benieuwd
Volvopuzzel deel 4