200 km/h in derde versnelling?

Gestart door Oele, 12-08-2005 19:50:37

Vorige topic - Volgende topic

Oele

Is dit haalbaar?

Bij een overbrenging van 1:1,19 in de derde versnelling zou dat ongeveer op 8500 toeren komen als de berekeningen een beetje kloppen... ;)

Ik vraag me af of dit haalbaar is en wat daarvoor aangepast zou moeten worden om dit mogelijk te maken...

Anybody?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Zippo

Vraag me eerst af hoe jij de 8500 toeren wilt bereiken.....
We hebben 't toch over een turbo?

Zippo ;)

Derks

Waarom??????????

Oh wacht, ik lees net je BLOG,

denk dat het dus niet haalbaar is zonder schade ;D

gr derks

denkweb

6500-7000rpm in de drie zou ik nog in mee willen gaan... denk dat de rest toch echt een beetje teveel gevraagd is van je aandrijving ;)

Oele

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

denkweb

Johann

Met de hydro stoters van de T5 motor gaan de kleppen zweven boven de 72-7300 toeren, helemaal als je hogere druk draait.

Om 200 te halen met een 1.19 overbrenging en 4:1 eindreductie met 215/45-17 banden zou je 8100 toeren moeten draaien. Met een 3.7 eind reductie van een GLT moet je 7500 toeren draaien.

Je zou dan al vaste klepstoters moeten hebben.. En een turbo die daar vullen kan zoals een GT3071 ;)

Ook is de krukas te zwaar en de standaard zuigers. Vliegwiel zou je ook nog iets mee kunnen doen.
Eventueel kun je nog voor een 3.7 eindoverbrenging kiezen

JCviggen

De Zweden zitten tegen de 800 pk met 9500rpm maar das wel zo'n beetje het uiterste vermoed ik ;) véééél aanpassingen uiteraard

Erg veel nut is er ook niet aan 200 in z'n 3, toch? 7000rpm is genoeg imho...
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Oele

Citaat van: Johann op 13-08-2005 02:54:41
Met de hydro stoters van de T5 motor gaan de kleppen zweven boven de 72-7300 toeren, helemaal als je hogere druk draait.

Om 200 te halen met een 1.19 overbrenging en 4:1 eindreductie met 215/45-17 banden zou je 8100 toeren moeten draaien. Met een 3.7 eind reductie van een GLT moet je 7500 toeren draaien.

Je zou dan al vaste klepstoters moeten hebben.. En een turbo die daar vullen kan zoals een GT3071 ;)

Ook is de krukas te zwaar en de standaard zuigers. Vliegwiel zou je ook nog iets mee kunnen doen.

Ik begrijp het, er komt een VMS hight performance blok in met een GT3076 ;), kruskas hebben we het nog niet over gehad, jij hebt em 2 kg laten afdraaien is dat genoeg? Heb je tips wat betreft de vaste klepstoters?

Thanks!

Ik lees me suf op internet, toch wel makkelijk als je ook eens wat kunt vragen  ;)

Johann

Citaat van: Oele op 13-08-2005 12:14:21

Ik begrijp het, er komt een VMS hight performance blok in met een GT3076 ;), kruskas hebben we het nog niet over gehad, jij hebt em 2 kg laten afdraaien is dat genoeg? Heb je tips wat betreft de vaste klepstoters?

Thanks!

Ik lees me suf op internet, toch wel makkelijk als je ook eens wat kunt vragen  ;)

De krukas van mijn blok is 3.2 kg lichter.
Vaste klepstoters zitten in 2001-2004 T5 en LPT blokken maar dan heb je wel een variabele uitlaat nokkenas er op zitten. Wil je hier een normale nokkenas in leggen dan moet je andere stoter bussen zien te krijgen of de uitlaat nokkenas laten verbouwen zodat ie vast staat.

De diameter van een nokkenas voor vaste stoters is iets anders.

Je kunt ook een ouder type kop door VMS laten flowen  ;) , je komt dan ongeveer op dezelfde flow als een 2001+ kop.

denkweb

thuur

Citaat van: denkweb op 13-08-2005 15:51:12
Kun je hier nog iets mee? Kwam toevallig deze tegen bij het surfen...

http://www.schade-autos.nl/auto.php?id=136911
http://www.schade-autos.nl/auto.php?id=90626
http://www.schade-autos.nl/auto.php?id=139885
http://www.schade-autos.nl/auto.php?id=125088

Staat die V70 nog steeds te koop?? :o :o :o Die staat al zeker een half jaar bij Boxtel :-X

Die laatste staat ook op marktplaats, of heeft er gestaan ;)

Gr 8)

Oele

Je kunt ook een ouder type kop door VMS laten flowen  ;) , je komt dan ongeveer op dezelfde flow als een 2001+ kop.

Yep, ze gaan de kop flowen tot +18%, samen met een hogere klepveer spanning hoop dat ik dan toch wel over die 7300 toeren kan... De veren zijn cryo behandeld.

Bedankt Daan, maar ik ga voor een heel nieuw custom High Performance block van VMS...

JCviggen

Citaat van: Oele op 13-08-2005 22:09:31
Bedankt Daan, maar ik ga voor een heel nieuw custom High Performance block van VMS...

Mag ik de verzendkosten van sowiets weten?  :o
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Oele

Hoi Jan,

Tsja ben nooit zo van de bedragen enzo. maar zeg maar zo, je kunt er met zijn 2'n zeker wel een weekje van naar Griekenland.... :(

En dan hebben we het nog niet over de invoerrechten en BTW...