benzinemeter geeft vol aan

Gestart door bert850, 13-08-2005 19:05:17

Vorige topic - Volgende topic

bert850

Hallo,
net terug van vakantie de auto met bijna lege tank weggezet, maar volgende dag geeft deze vol aan. Heb zoekfunctie gebruikt maar hier alleen problemen i.c.m. Lpg. Tank weer gevuld maar meter doet niets meer en boordcomputer zegt ook dat de tank vol is.
Bert

Reitse

bert850

Ja, je zou wel direkt de vlotter verdenken. Zou dit ook een electrisch probleem kunnen zijn?
Ik vind het wel raar dat hier op het forum zo weinig over geschreven is.
Bert

bert850

Ludo, hij geeft geen foutcodes, 1-1-1, is goed.
Geprobeerd met stekkertje in 7, lampje blijft branden en de benzinemeter gaat naar zo'n 30L (dit zou er ongeveer in kunnen zitten).
Nadat ik contact uit- en weer inschakel geeft de meter weer vol aan.
Mijn vraag nu: Had jij dit verwacht en wat heb ik nu gedaan??
In mijn autovraagbaak staat niets over stekkertje 7.
Bert

bert850

Bedankt, hiermee is dus eigenlijk vastgesteld dat het de vlotter moet zijn.
Is deze makkelijk ( zelf) te vervangen en wat zijn hier de kosten van?
Ik blijf het vreemd vinden dat je de auto wegzet met een lege tank, en de volgende morgen geeft de meter vol aan.
Bert

Wauter

Vlotter is redelijk makkelijk vast te stellen, onder de achterbank het luikje openen, tankvlotter eruit, kontakt aan en maar bewegen aan de vlotter

Laserblue

De dag dat ik op vakantie ging heb ik m´n tank vol gegooid en toen ik thuis kwam gaf ie opeens half vol aan.

Omdat ik geen tijd meer had om naar de garage te gaan heb ik het zo gelaten. (ik dacht ik let wel op de gereden km´s)
maar na 400km sprong ie zelf weer goed.

zal dus wel de vlotter geweest zijn.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

bert850

Mijn meter gaf nadat ik hem volgetankt had weer 1 dag goed aan, gedurende 250km. volgende dag toch weer vol aangeven. Moet toch echt die vlotter even bekijken. Maar heb helaas nog een hele klussenlijst in en om huis.
Bert