Titan velg

Gestart door william, 09-12-2002 22:13:54

Vorige topic - Volgende topic

william

Hallo clubgenoten ik heb een paar vragen over de 17" Titan velg.
Graag wil ik het kleurnummer weten voor het bijwerken van lakschade aan de velg, en of het ook mogenlijk is een andere bandenmaat dan de Pirelli P zero 205 45 ZR hierop te monteren m.n. gaat het mij om de hoogte van de band b.v.
een 205 55 ZR  voor iets meer comfort.
Alvast bedankt voor de eventule reactie's.

Johann

Kun je beter naar 215/45 17 gaan.
Is wel ietsje hoger maar kan absoluut geen kwaad.
Heb ik met de V70 jaren op gereden.
Dunlop SP9000 is wel een comfortabele band maar niet voor veeleisend sportief rijgedrag.

ed

William,

Ik weet niet of je een 850 of V70 rijdt, maar een 850 kan gaan aanlopen bij een maat groter dan origineel. 205/55/17 zou ik zeker niet monteren. Deze band is maar liefst 2 cm hoger. Dat gaat op zeker mis.

Ik rijdt zelf met Michelin Pilot Sport in de originele maat (205/45/17). Deze banden zijn ondanks het sportieve karakter toch comfortabel.

Aan de andere kant: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden! Als je echt voor comfort gaat monteer je 15 inch velgen!

Het kleurnummer is 51085 van Motip.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Ed, heb je jouw auto extreem verlaagd of zo?

215/45 geeft echt geen problemen, 225 kan wel problemen geven omdat ie meestal te bol op de velg staat.

ed

Johann,

Mijn auto is wel flink verlaagd inderdaad, maar ik heb zelf nooit met groter dan 205 voor gereden. Ik heb wel van anderen gehoord dat het soms met 215/45 al mis kan gaan, maar zoals gezegd heb ik daar zelf geen ervaring mee. Het schijnt ook van de vorm van de band af te hangen.
Waarom zou je afwijken van de standaard maat als dat niet nodig is. Er zijn steeds meer fabrikanten die in deze maat gaan produceren, aangezien de Mini Cooper S, en de Civic Type R standaard met deze maat worden uitgerust.
Vaak geeft een bredere band een erg zoekerig weggedrag, zeker bij laag profiel banden.
Zoals ik al eerder schreef ben ik door schade en schande wijzer geworden, en monteer ik alleen maar de originele maat. Dat voorkomt een teleurstelling. Je moet er toch minstends weer een jaar mee sturen.

Ed
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Paco

Elk merk heeft zo zijn eigenschappen qua "wang". Afgelopen zaterdag is mijn 850 aan de voorzijde 40mm verlaagd.

Hierbij werd gezegd; "Mocht" hij iets gaan aanlopen, dan kan je heel veel spelen met de band. Continental heeft een wang die vrij schuin naar binnen toe loopt, hierdoor zal hij de rand van het spatbord vrijwel niet raken... kan je toch een brede band monteren die niet snel zal aanlopen. Dan alleen nog de vraag; Wil je met continental rijden... geen ervaring mee ikzelf.

Hij loopt trouwens niet aan, ook niet bij drempels of waar dan ook. Band; Pzero 205-45-17, nwe banden worden wel 215-45-17 denk ik.

Bij de T-5R hebben we 215-45-17 banden van het merk pirelli. Deze auto is standaard 20mm verlaagd... nog NOOIT problemen gehad met aanlopen...

Johann

CiteerJohann,

Mijn auto is wel flink verlaagd inderdaad, maar ik heb zelf nooit met groter dan 205 voor gereden. Ik heb wel van anderen gehoord dat het soms met 215/45 al mis kan gaan, maar zoals gezegd heb ik daar zelf geen ervaring mee. Het schijnt ook van de vorm van de band af te hangen.
Waarom zou je afwijken van de standaard maat als dat niet nodig is. Er zijn steeds meer fabrikanten die in deze maat gaan produceren, aangezien de Mini Cooper S, en de Civic Type R standaard met deze maat worden uitgerust.
Vaak geeft een bredere band een erg zoekerig weggedrag, zeker bij laag profiel banden.
Zoals ik al eerder schreef ben ik door schade en schande wijzer geworden, en monteer ik alleen maar de originele maat. Dat voorkomt een teleurstelling. Je moet er toch minstends weer een jaar mee sturen.

Ed

Heel simpel...
De vraag was of er naar een grotere band kon worden gegaan.
Dit was de reden om de 215 band te adviseren daar ik daar jaren mee gereden heb met een H&R verlaagde V70T5.
Gewoon een eerlijk antwoord op een hele normale vraag toch? ;)

Viper

Mijn auto is rondom 4 cm. verlaagd. Mijn banden: Dunlop SP9000 Sport 17-215-45 (of hoe je het ook schrijft). De banden voor lopen aan, in zeer scherpe bochten, met nogal een hoge snelheid! ;)

Groeten,

Viper
Ik kan niet goed rijden, maar wel hard!

ed

Johann,

Mooie verlaagde auto die V70. Lijkt erg veel op mijn 850 (zelfde kleur, velgen). Zijn die H&R veren erg stug, en hoe is de pasvorm?
Andere vraag: Waar is je s60?

Ed

Johann

De H&R's waren wel prettig.
Ik heb nooit echt 't idee gehad dat 't een hard geveerde auto was.
Ik rij wel bijna altijd op Bridgestone banden wel een iets harder rubber hebben die iets stoterig kunnen overkomen.
In 1997 hadden de banden nog een andere naam maar het was de Expedia S02 pp band die inmiddels vervangen is door de Potenza S03 pp.

De S60 staat gewoon voor de deur hoor ;)

Voor mijn 850 heb ik net even gek gedaan.
18" wielen met een heel apart bandje er op namelijk Pirelli P7000 "reinforced" 215(!)/35-18 LI 84 y =500+ kg per band met een top snelheid rating van 300 kmh
Band zit 7 mm onder de standaard diameter en loopt smal weg van de 7.5 J velg maar ik heb dit na lang beraad gedaan omdat de auto nogal laag moet komen te liggen.
Nadeel is dat de velg nogal een dikke buitenrand heeft en de velg bescherm rand komt hier niet helemaal overheen dus erug oppassen met de stoepranden, gek genoeg is de achterkant van de velg wel goed.

ed

Johann,

Ik dacht dat 18 inch bij 225 begon. Is inderdaad een bijzondere maat!

Als dit eronder zit ben  ik erg benieuwd hoe het staat. Ik vind een extreem verlaagde auto altijd erg mooi. Nadeel is bij dagelijks gebruik dat het comfort nogal achteruit gaat.
Plaats je een foto op je site als het af is?

Ed

Johann

Tuurlijk! Ik denk dat ik vanavond wel even een foto van 't wiel er op zet.
850 zelf ligt half uit elkaar dus ik kan er even niet mee rijden.

Johann

Droom auto??   ;D ;)

Hele auto met wielen staat nog nergens naar..met z'n hoge onderstel.
Ik ben ook bang dat ik voor in de problemen kom.

ed

Velgen zijn erg mooi. In mijn ogen moet je ze zien met een auto eromheen. Dan kun je pas goed bepalen of het goed bij elkaar past. Uiteraard moet de auto dan wel verlaagd zijn.

Johann,
Zijn reinforced banden oude banden waar een nieuw loopvlak omheen is gelegd?

Johann

CiteerJohann,
Zijn reinforced banden oude banden waar een nieuw loopvlak omheen is gelegd?

Ik hoop 't nie! ;D

De Pirelli P6 of P6000 had nogal eens last van blaren op de wangen.
Vooral op slechte wegen kon de wang kapot slaan.
ook de levensduur van deze band was nou niet echt lang te noemen.
Dat "reinforced" wat ook in de band staat zal wel een marketing stunt zijn om het image wat op te schroeven.
Ik heb helemaal geen ervaring met Pirelli's en ik heb ze gekocht omdat 't een van de goedkopere banden was maar wel een goede band als ik de leverancier mag geloven.
Dat laatste moeten we afwachten