Oldskool ook maar dan?

Gestart door Johann, 16-08-2005 10:03:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Zag de poll en dacht laten de oudkomers zich dan ook maar even voorstellen..

Misschien voor de nieuwkomers leuk om te zien dat de oudkomers ook wel weg van Volvo's zijn.
Meestal zien ze alleen maar opmerking van "zoek toch eens".. :P

Ik ben Johann, bijna 39 jaar, vader van 2 bengels Luc van 8 jaar en Nic van 3 jaar oud en getrouwd met Patricia(tries), een geweldige vrouw en moeder die welliswaar geen zak om de Volvo's geeft maar mij wel volledige vrijheid geeft in deze.

Ik ben in 1997 Volvo gaan rijden in de vorm van een nieuw V70T5 en heb Volvo blijven rijden tot de dag van vandaag. Na de V70T5 heb ik een nieuw model V70T5 Geartronic gereden, S60T5 daarna en nu een '04 V70R AWD. Daar ik niet met de tengels van de auto kan blijven hebben al deze auto's wel een vorm van tuning meegemaakt, tuning is dan ook mijn grote hobby.
Via mijn goede vriend Zippo ben ik een paar jaar geleden in aanraking gekomen met de Volvo 850 club maar omdat ik destijds geen 850 had mocht ik geen lid worden.
Ik heb 't hele verhaal wel eens in de roffel gezet, om diverse redenen heb ik in ik meende 2002 besloten om er een 850T5 bij te kopen en het tunen meer te focussen op deze auto in plaats van op mijn dagelijkse rijder. Kan niet zeggen dat dat echt gelukt is.
Met de 850, de club en ander evenementen heb ik echt vreselijk veel lol.
Ik heb de 850 de koos naam "Swede Demon" gegeven en heb tevens een internet site gemaakt waar info over de auto te vinden is.
Natuurlijk is de 850 aan alle kanten getuned. Het is niet de mooiste of strakste auto qua lak maar hij gaat(ging) als de brandweer.
Omdat het tunen gewoon een verslaving is heeft mijn dagelijkse rijder er ook weer aan moeten geloven. Een moeilijk traject maar de resultaten worden steeds beter.

Inmiddels ben ik op een punt gekomen waar ik en beetje spaak liep met de 850 en heb ik onlangs besloten om de 850 af te bouwen en verder te gaan met een modeljaar 2000 S70T5, zowel de 850 en de S70 zijn trouwens ex KLPD politie auto's. Alhoewel ze veel kilometers voor de kiezen hebben gehad zijn deze auto's goedkoper in de aanschaf en passen dus mooi binnen het budget voor zover je van een budget kunt spreken.

De 850 is dus op z'n retour. Ik hoop de S70T5 medio September 2005 op de weg te kunnen zetten en ik hoop dat de S70 zich als een waardige opvolger van de 850 zal profileren.

Een paar foto's,

De 850 "Swede Demon",



De V70R,



En de "nieuwe" S70T5 "Swede Demon II",


animalT5R

welkom.
jij bent goed bezig,voorstellen en gelijk de gevraagde foto's ;) ;D
heel duidelijk,ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met  II gaat?
gr johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

denkweb

Nooit af genoeg, net als de SD1.... :0

Johann

Citaat van: animalT5R op 16-08-2005 11:12:23
ben eigenlijk wel benieuwd hoe het met  II gaat?
gr johan


Het gaat goed.  ;)

Weinig aan gedaan de laatste weken. De R bumper zit er op, KW set er onder.
Achterbumper moet er nog af om de ventilatie kanalen terug te zetten, linker binnenscherm moet er nog in en de bumper moet even recht gezet worden. Met het demonteren van de trekhaak is een van de steunen een beetje scheef terug gezet.

Ik wil zeer binnenkort met de motor en bak beginnen. Ik heb vrijwel alle onderdelen nu binnen.

September moet ie rijden.

Turbobiker

Tja, welkom ben je altijd. Ik had al eens gezocht naar je introductie, maar ik ben hem dus niet tegen gekomen. Toch altijd weer even leuk te lezen wie nu precies wie is.

En zet 'm op met de SDII, ook al ben je (gelukkig) niet meer de enige die met leuke verbouwingsplannen bezig is. Je bent in ieder geval wel nog steeds degenen met de meeste kennis van tunen (zie de eerste zin weer ;D )
De Tussenpaus

Lindert Bogers

Je hebt leuke projecten, er gaaf vooral zo daar gaan  :o
En heel houden zodat ik hem in het echt kan zien.

Emiel

Voorstellen en meteen mooie foto's erbij! Zo hoort het ;D!

Emiel.... 8)

Reitse

Tsss... oldskool en ook ooit moderator op dit forum en dan toch te grote foto's plaatsen :P Maarreh, wees welkom ;D

Johann

Citaat van: Reitse op 16-08-2005 21:01:51
Tsss... oldskool en ook ooit moderator op dit forum en dan toch te grote foto's plaatsen :P Maarreh, wees welkom ;D

Te groot? Ah joh?  ;D

Rayman

Hee leuk Johann,

Leuk dat je de volvo-historie nog gemeldt hebt...Ik heb in de afgelopen jaren zoveel moois voorbij zien komen in Beckum. Een aantal herken ik nog wel... Ook de V70's van je broer waren niet te versmaden! Goede autosmaak is klaarblijkelijk een familiekwaal!  ;D

Als de volvo's kwamen voorrijden in Beckum stond ik soms met open mond te kijken... En die voorliefde voor de 850/V70 is sindsdien nooit meer vertrokken!

Ik vind het Demon II project erg interessant en mooi om te volgen...Houd ons op de hoogte...De V70R is ook een beest van een Volvo..

Wanneer je de roffel eens een goede poetsbeurt wilt geven, ik als poetsgek wil je met alle plezier een helpen! Wel met meguiars natuurlijk!

Maarre...Johann...Waarom WIT?

R.
Dark Side of the Force is German

LeRa

Met zo'n Volvo lag je iedereen uit HaHa HaGhe HaHa  ;D .

Johann

Citaat van: Rayman op 16-08-2005 22:21:09
Hee leuk Johann,

Leuk dat je de volvo-historie nog gemeldt hebt...Ik heb in de afgelopen jaren zoveel moois voorbij zien komen in Beckum. Een aantal herken ik nog wel... Ook de V70's van je broer waren niet te versmaden! Goede autosmaak is klaarblijkelijk een familiekwaal!  ;D

Als de volvo's kwamen voorrijden in Beckum stond ik soms met open mond te kijken... En die voorliefde voor de 850/V70 is sindsdien nooit meer vertrokken!

Ik vind het Demon II project erg interessant en mooi om te volgen...Houd ons op de hoogte...De V70R is ook een beest van een Volvo..

Wanneer je de roffel eens een goede poetsbeurt wilt geven, ik als poetsgek wil je met alle plezier een helpen! Wel met meguiars natuurlijk!

Maarre...Johann...Waarom WIT?

R.

Nog 1 keer dan,

De eerste Volvo,



V70T5 handbak met RICA chip, H&R veren, Bridgestone Potenza S02 banden.

De opvolger,



V70NT5 Geartronic, diverse verlaginsgveren er onder gehad o.a. H&R S80, Capella 18" of MasItaly 18" met Bridgestone S03 banden.

Daarna een die wel bekend is,



Lijst te lang om op te noemen. Heeft bijna 340 PK aan de motor gedaan.


Van broer heb ik deze foto's,



V70T5 GT met 18" Heico wielen en veren van de grote bult die we toen hadden. (Eerste modellen hadden ronduit slechte wegligging..)
Heb geen foto van de met R onderstel verlaagde groene V70 AWD classic met dubbele TME uitlaat.

Nu heeft hij een '99 V70R AWD,



En een XC90D5,


Claudia

....en een XC90D5....

Da's toch echt wel de mooiste zeg! :D
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Rayman

Jaaa mooi Johann... P*tverdomme wat zaten daar mooie auto's tussen.
De 2.5 T AWD van Auke rijdt nu in Delden... Herkende het kenteken namelijk
De S60 en de Laserblue zijn m'n favorieten...Op de T-5R na....Uiteraard..

Wat reden jullie eigenlijk voor Volvo?

R.

Dark Side of the Force is German

The Driver

CiteerEerste modellen hadden ronduit slechte wegligging

Heb je het hier over de eerste generatie V70N modellen? Of ook nog over de 1998-2000 R modellen?

En waarom hadden deze zo'n belabberde wegligging??

hugo