Ik zal mij ook even voorstellen

Gestart door Jos70, 16-08-2005 16:32:50

Vorige topic - Volgende topic

Jos70

Hallo,

Sinds 3 jaar in het bezit van een S70 2.5 10 klepper.

Heb destijds mijn Vento erop ingeruild en heb er geen spijt van gehad. Helaas ben ik altijd iemand geweest die steeds verbeteringen zoekt en iets wat standaard is moet veranderen in iets exclusiefs. 8)

Daarom is het tunen van mijn S70 een van mijn grootste hobbies. Helaas niet de enigste, want het optimaliseren van mijn hifi installatie is de tweede.

Ben namelijk ook gek op muziek!  :)
Maar dat is weer een ander forum, die niet op deze site hoort. :-X

Ik zal zsm een foto van de S70 hierbij zetten voor een totaal plaatje(s).

Mvg Jos

Turbobiker

Ha die Jos. Natuurlijk kennen we je project al en het beloofd heel wat te worden. Wel kikken. Houd ons op de hoogte!

Maar was het niet eenvoudiger een T5 aan te schaffen en van daar uit te gaan tunen?

En vertel nog eens iets meer over je S70, leeftijd, km's, kleur en is er al iets aan het uiterlijk gedaan?

Oei, stereo's, dat is nog duurder en onzinniger dan auto's, ben ik gelukkig op tijd mee gestopt ;)
De Tussenpaus

Lindert Bogers

Als je het doet moet je het goed doen dus ook het geluid  :o

gr lindert en succes ermee

thuur

Welkom Jos ;)

Ik wacht met spanning op de foto's, en van mij mag je heel lang bomen over stereo's hoor 8)  ...ben er zelf ook nogal van (waarschijnlijk het enige lid wat met inmiddels meer dan 150cd's (alles kopieen, geen originelen in de auto!) rondrijdt ;D

En nee, MP3 is geen optie dames en heren ::)

Gr 8)

Jos70

Bedankt allemaal!! :D

De hifi installatie is overigens mijn huis hifi installatie! Ik ben gek om films en muziek luisteren.

Mijn auto is een bordeaux rode met een heel netjes uiterlijk. Ben er ook heel zuinig op. Er zit natuurlijk een cd speler in met 8 boxen eraan gekoppeld. Verder heb ik een navigatiesysteem erin. De bekleding is van zwart volledig leer.

De auto is van 98 en ik heb op de teller al zo'n 176.000 erop staan. Maar 2 jaar geleden volledig gereviseerd en het blok naar nul km gebracht. De rest heeft een extra behandeling gekregen en kan er dus ook nog jaren tegenaan. Verder is toen ook alles meteen getuned, van koppeling tot vliegwiel enz enz. Heb ook een lichtere poelie erop.

De tellerplaten heb ik vervangen voor sport platen. Zie ET. Een kortere versnellingspook gemonteerd.

Verder heb ik het uiterlijk niet verfraaid met spoilers. Wel zitten er betere remmen e.d. op.

gr  ;D

Jos70

Citaat van: Turbobiker op 16-08-2005 17:50:14
Ha die Jos. Natuurlijk kennen we je project al en het beloofd heel wat te worden. Wel kikken. Houd ons op de hoogte!

Maar was het niet eenvoudiger een T5 aan te schaffen en van daar uit te gaan tunen?

En vertel nog eens iets meer over je S70, leeftijd, km's, kleur en is er al iets aan het uiterlijk gedaan?

Oei, stereo's, dat is nog duurder en onzinniger dan auto's, ben ik gelukkig op tijd mee gestopt ;)

Natuurlijk was het makkelijker, maar mijn blok is in zijn geheel mechanisch aangepast en dus perfect afgestemd. Ze hebben hem afgestemd op een goede vermogensbank waar echte pk's gemeten worden. Dus straks met de grotere turbo, DTA en spruitstuk erop, zal de auto tussen de 300 echte pk's en 340 echte pk's gaan doen met een koppel die heel vroeg begint en heel ver doorgaat.  

Mijn auto wordt dus eigenlijk een R plus! ;)

Oja heb ook een sportgril erin gezet. Bedankt ET.

Jos70

Meer over mijn project!

www.freddycane.com

Ga dan naar motortuning en naar turbosystemen!

Deze mensen kunnen alles!

Tevens staat er veel info mbt de bewerkingen die ze ook allemaal bij mij hebben gedaan. Het DTA systeem staat er ook duidelijk in vermeld.

:D

elianmars

Oeh....... DTA!! Het echte werk! 8)

Jos70

De juiste kleur van mijn auto, alleen andere gril erin laten zetten

emielC70

Hmmm spannend project!! DTA heb ik overigens ook veel slechte verhalen over gehoord!!

Gokje je bent via je VAG verleden bij freddy terecht gekomen!!

JosS70

Citaat van: emielC70 op 19-08-2005 14:58:42
Hmmm spannend project!! DTA heb ik overigens ook veel slechte verhalen over gehoord!!

JosS70

Citaat van: emielC70 op 19-08-2005 14:58:42

He Emiel,

Dat zal waarschijnlijk liggen aan de manier waarop de DTA afgesteld wordt, dit moet heel precies gebeuren. Het is echt een ideaal systeem.

VAG ???

Kun je dit eens uitleggen?

Gr  ;)

thuur

Volkswagen Audi Groep (of is het Gruppe?) ;)

Gr 8)