geen benzine toevoer

Gestart door Otto, 17-08-2005 21:27:25

Vorige topic - Volgende topic

Otto

Goeden avond dames en heren,

Na dat ik enkele maanden geleden de gevolgen en deels de aanleiding van een back fire heb verholpen is het nu de buurt aan een (deels ) nieuwe probleem.

De auto (lpi) wil niet meer starten. Ik heb de anwb er bij gehad en die heeft geconstateerd dat er geen druk wordt op gebouwd op de inspuittrail.
De auto start wel op gas (met het KNOP-tructje). Dit is niet erg representatief starten en al helemaal niet fijn voor de motor lijkt me zo.

Nu had ik al problemen als ik de auto bij de wasplaats had gewassen of met erg nat/vochtif weer. Dan wil de auto niet goed starten en valt soms ook uit. Flink gasgeven en gang houden helpt dan, maar is weer niet fijn voor de motor en ook al niet repre...juist ja.

Er moet dus iets zijn met de electriek. Brandstofpomp hoor ik nu niet meer en de waarneming van de anwb man bevestigd dit. Omdat de problemen zich eerst alleen voordeden met vochtige omstandigheden lijkt het mij aan b.v. de bekabeling/stekkers te liggen. Maar welke zouden dat dan zijn? Of kan er ook IN de brandstfpomp een vocht probleem opstreden? Lijkt mij niet erg logisch daar hij vijlig achter in de auto zit.

Relais 103 zie ik al vaak voorbij komen maar kan die beinvloed worden door vocht.? Is dat bekend of zit die hoog en droog in zijn behuizing?

Waar moet ik dus gaan kijken? Of kan ik b.v. de pomp controleren?

Kort om HELP!

Tussen alle ellende door, vermakend in zijn roffel,

Otto
Es geht darum die speed um die curve zu bringen!
( www.alfamici.com )

Otto

OK zou inderdaad ams zijn.

Kan ik een storing in de brandstof pomp uitlezen of zecht dat alleen hij doet het wel/niet. Want dat weten we inmiddels. Maar ik vind het zo vaag dat het altijd met vochtige omstandig heden zich voor deed, daar moet iets zijn dat daaar last van heeft.......

Wat is het prijs verschil tussen nieuwe en een oude brandstofpomp? en is dat wel aan te raden??

blijf zoeken......
Otto
( www.alfamici.com )

thuur

Vocht? -> kabels, verdeelkap en rotor vervangen! Zonder pardon...

Dan kijken we wel verder ;)

Gr 8)

Otto

Ja jongens dat is dus gebeurt twee maanden geleden!!
Nieuwe rotor, verdeelerkap, bougies(Denso Iri), en bekabeling (magnicor)!!!

Op gas rijd de auto probleemloos dus..............
Probleem heeft echt iets met de toevoer van benzine temaken.

Ik heb in april voor het laatst benzine getankt, tank zit nog voldoende in.

Maar ik denk dat het inderdaad de brandstof pomp is.......

zal vandaag eens gaan informeren in Zevenaar
( www.alfamici.com )

ed

Brandstoffilter wellicht? Deze zit bij het achterwiel onder de auto.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Tja, dan zou ik inderdaad relais 103 eens onder de loep nemen.... Maar daar mag eigenlijk echt geen vocht bij kunnen komen!

Dan het filter zoals Ed zegt en dan pas de pomp. Deze drijft continu in het vocht, dus ik weet niet goed hoe je zo snel deze kunt verdenken ???

Gr :-\

denkweb

We horen het wel als hij terug is van Harrie...

Otto

zie ook ff mijn korte verslag van het telefoontje met harry ...
(algemeen-->wat mag een brandstofpomp wel en niet kosten)

Heb inmiddels een pomp in mijn tas zitten en zal die vanavond of morgen proberen in te bouwen. Jullie advies was iets te laat maar ja een relais en een brandstof filter is uit eindelijk net zo duur en zoals thuur al aangeeft kan daar geen vocht bij komen.
Heb het relais bekeken en deze was nog zeer schoon en droog. Productie datum 11-94 dus nog wel orgineel. (zit trouwens een staaltje hollandse electronica in, phillips chip)

Als het brandstof filter verstopt zou zitten dan moet de pomp toch nog gewoon draaien en geluid maken?? Kan natuurlijk wel zijn dat de pomp daardoor het loodje heeft gelegd!

( www.alfamici.com )

Otto

OK probleem opgelost!

Brandstofpomp vervangen en hij start weer als nieuw!

Heb de oude pomp nog even van stroom voorzien maar hij gaf maar een klein beetje thuis en liet het toen helemaal afweten.

Bedankt voor jullie hulp!

Otto
( www.alfamici.com )

thuur