topsnelheid 850 t5 2.3

Gestart door Schnappi, 19-08-2005 11:05:54

Vorige topic - Volgende topic

Emiel

240 Vind ik hard zat, wanneer kan je nou absoluut alles uit je auto halen? Bijna nooit, zelfs niet op de Autobahn :-[

Paul75

Duurt wel ffies voordat je bij je top bent...is dat bewust of gaat dat niet sneller...leuke opname.. ;)
Volvo er is geen betere!
Ik krijg hier trouwens ook niet een leuk plaatje tevoorschijn. ;)

Enno

Mijn stelling / gevoel klopt dus dat richting oberhausen moeilijker is om topsnelheid te halen dan richting arnhem.

Ik had dinsdag 220 op teller bij een 170 PK met LPI v70 uit 1997 (361000km).

Ik vind het altijd moelijk dat stukje. Niet alleen omdat ie licht omhoog gaat, maar onze vrienden met gele kentekens beseffen nog niet dat het adviesnsnelheid van 130 km/ uur en gaan klakkeloos naar links.

Als je terugrijdt richting arnhem valt mij altijd op dat deze geel gekentekende autos nu ineens wel rechts blijven rijden en kun je dus wel het maximale uit je auto halen. Alleen vond ik het laatste stuk dan wel lastig, loopt naar beneden en lange draaiende curve. Was met oude schokdempers niet echt een succes.

Ik rij dit stuk elke paar weken als ik weer eens naar mijn ouders ga, al was het alleen maar om het blok lekker schoon te branden. kwartiertje boven 180 door rijden doet dan altijd wonderen. ik vind die betuttelende snelheidsgrenzen in nederland maar helemaal niets. Bij normaal gebruik krijg ik de toerenteller niet boven de 3000 toeren. Na een paar weken alleen NL is de auto voelbaar langzamer geworden.

Valt me trouwens op dat ik bij acceleren op autobahn hoger in de toeren ga dan een turbo geblazen motor.

mehn

Citaat van: EnnoTrompert op 01-09-2005 14:42:59
Valt me trouwens op dat ik bij acceleren op autobahn hoger in de toeren ga dan een turbo geblazen motor.

Let wel: de mijne is een automaat! Al heb ik van andere automaatrijders gehoord dat ook zij tot de 6000 toeren komen. Ik niet dus  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Enno

ik heb een gewone handbak en deze week bij door acceleren kwam ik tot max 6300, daarna vond ik het genoeg en voor mijn gehoor ook beter om door te schakelen. De fut was er daarna een beetje uit.

JCviggen

Citaat van: EnnoTrompert op 01-09-2005 15:57:19
ik heb een gewone handbak en deze week bij door acceleren kwam ik tot max 6300, daarna vond ik het genoeg en voor mijn gehoor ook beter om door te schakelen. De fut was er daarna een beetje uit.

zit ook in de software, de standaard chip bv regelt de turbodruk flink terug naarmate je de 6000 nadert, allicht om je te laten voelen dat het tijd is om te schakelen ;)
Met m'n RICA chip trekt ie lekker door tot 6600-6700rpm maar moet gezegd dat dan het beste er wel van af is qua power
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"