harde tik tijdens rijden

Gestart door batost, 21-08-2005 14:34:28

Vorige topic - Volgende topic

batost

Ja Ja nog een probleem,
Tijdens het rijden hoor en voel ik een behoorlijk harde tik ,het is net alsof er een veer springt (nu is dat niet het geval want dat is goed).
Weer een strange probleem.

Hellup ::)
greetz batost

thuur

Euhm..... Kun je iets specifieker zijn ???

Is het eenmalig, is het bij drempels, is het bij het rijden door kuilen, ......

Klinkt als metaal? Dof? Hoog?

Bevindt het geluid zich binnen/buiten/links/rechts/boven/onder/achter of voor?

Gr :P

batost

Hoi,
Het is zeker niet een malig maar regelmatig en het gebeurd ook als je gewoon rechtuit rijd zonder hobbels en kuilen.
Verder is het een harde tik die (naar mijn idee) rechts onder van de auto komt (buiten),
en klinkt alsof er metaal los knapt.(het geluid opzich is een beetje moeilijk uit te leggen).
Ik hoop dat je aan deze info wat meer hebt en mij een beetje verder kan helpen,want de auto is al een keer naar de garage geweest maar ze konden niets vinden ,behalve mn portomonee.
haha,ondanks alles blijf ik toch een volvo rijdster.

Groetjes batost ;)

Bas850

Eenmalig per rit, handrem misschien die blijft vast zitten?

Bas
"to finish first, you first have to finish"

batost

ik ga er naar laten kijken want ze hebben bij de garage inderaad mn handrem strakker gezet misschien dat het daardoor komt.
bedankt zover,

groetjes batost

Christiaan

Komt het 1x per rit voor of vaker? En net nadat je na het starten weggereden bent? Bij welke snelheid?
Is het een keer per rit na het starten en bij een snelheid van een gangetje of 30 dan is het je ABS controller die inregelt. Niks aan het handje.
Anders is het moeilijk op afstand te beoordelen.
Christiaan

thuur

Kijk het niet de ABS is zoals Christiaan zegt, anders probeer eens te achterhalen welke toerental de motor maakt, welke versnelling je zit, etc.

Misschien zit je hitteschild los ???

Gr 8)