verwijderen knipperlicht

Gestart door ed, 22-08-2005 14:08:46

Vorige topic - Volgende topic

ed

Vorige week mijn koplamp eruit gehaald om te kunnen beoordelen hoe de refelctor eraan toe was ivm APK afkeur. Daarbij heb ik de bevestiging van het knipperlicht afgebroken die in de lamp valt. Ik heb hem er wel weer ingezet, en het klikte goed vast. Zaterdag even een sprintje met een motorfiets, en bij de 160 begint er iets te rommelen. Ik dacht nog dat het de auto was die ik inhaalde. Toch maar even stoppen. Bleek mijn RAW-unit eruit te zijn gekomen! Hij bungekde nog aan de draad. Hoop schade, het hele zijscherm en bumper onder de putten en krassen! Moet echt op termijn gespoten worden. Zaterdag behoorlijk chagerijnig ervan.
Nu de vraag: Hoe haal je die RAW unit er netjes uit zonder die lopjes af te breken. Het zit onbehoorlijk vast, en ik wil de andere kant niet stuk maken.

Weet iemand verigens een goed adresje voor die dingen in NL die ze ook verstuurt? Bij de dealer zijn ze nogal prijzig (75 euro) en immitatie kosten ze niet meer dan 25 euro.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Amazon

Gewoon het liggende pennetje (WIT) van de bevestiging achter de koplamp even met een schroevendraaier indruken en voilá.

In je gebruikershandleiding staan er ongetwijfeld ook nog plaatjes bij ;).
Bigger and better!

Wauter

Enige voorzichtigheid is wel geboden, helaas als kunstof wat ouder wordt, wordt het harder en brosser. Breekt dus sneller.

ed

Inderdaad, dat laatste heb ik gemerkt! Heb al een nieuwe besteld, niet origineel, maar een stuk goedkoper dan origineel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

reneetje

Zijn ze weer op voorraad dan ? Tijdje terug had ik er ook eentje nodig, maar de immitatie's waren niet op voorraad en stonden al geruime tijd in backorder, zodoende maar een nieuwe orginele gemonteerd :-\

Rene 8)

ed

Geen idee. Hij zou van de week binnenkomen. Er zullen vast wel verschillende fabrikaten van op de markt zijn.
Deze komt van Brezan.

denkweb

Brezan... dus dingetjes van Scantech Sweden waarschijnlijk. Wel gevraagd om clubkorting trouwens?

ed

Geldt dat voor elke Brezan vestiging? Heb ze nog niet gehaald dus ...

denkweb

Gewoon pasje mee en vragen... ze hebben het nog steeds niet bevestigd maar met een beetje vastberadenheid (Ja, jullie geven normaal ook altijd korting!) kom je er wel ;)