distiebutieriem 850 t5

Gestart door meup, 27-08-2005 15:28:03

Vorige topic - Volgende topic

meup

ben de distriebutieriem aan het vervangen
echter hoe krijg ik de riemspanner terug?
mvg

ed

In de bankschroef, of met een lijmklem. Wel heel langzaam, anders gaat hij stuk. Je moet er ongeveer een kwartier over doen om het in te draaien. Dan een spijker erin en monteren. Vergeet niet het plastic beschermdopje. Dat is een modificatie.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

animalT5R

bedoel je het''palletje''?
heel rustig in de bankschroef(bv)en dan stukkie voor stukkie voor stukkie weer indraaien..
neem hier wel je tijd voor,anders kan je em nieuw halen.

Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

animalT5R

nou dat lijkt me dus duidelijk,2 man,bijna tegelijk redelijk hetzelfde antwoord..
maar dat van die spijker,was ik even vergeten..gelukkig dacht ed er wel aan.

gr
johan
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

meup

is inmiddels gelukt
vraag me alleen af hoe het zit met de merktekens van de nokkenas poelies en het merkteken van de krukas
waar moeten die zich bevinden?
heb het nu met verfstippen gedaan maar op originele punten vind ik toch fijner
eerst cilinder aan de bestuurders kant?
mvg

Jeroentjuh

Cilinder 1 aan distributie kant...

meup

ok iedereen bedankt
groetjes

ed

Citaat van: animalT5R op 27-08-2005 15:37:35
nou dat lijkt me dus duidelijk,2 man,bijna tegelijk redelijk hetzelfde antwoord..
maar dat van die spijker,was ik even vergeten..gelukkig dacht ed er wel aan.

gr
johan

En da's al de tweede keer deze avond dat we bijna tegelijk hetzelfde antwoord geven!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Reitse

Citaat van: ed op 27-08-2005 15:33:51
In de bankschroef, of met een lijmklem. Wel heel langzaam, anders gaat hij stuk. Je moet er ongeveer een kwartier over doen om het in te draaien. Dan een spijker erin en monteren. Vergeet niet het plastic beschermdopje. Dat is een modificatie.
Ed, red je dat in een kwartier? Heb er bij gestaan toen ik nieuwe D-riem liet zetten en de monteur daar zei dat je er toch wel half uurtje voor moest uittrekken om het binnenwerk heel te houden....

ed

Bij Hooftman zeiden ze dat ze de bankschroef gewoon in één keer dichtdraaien!? Het moet in elk geval langzaam gebeuren, en gevoelsmatig is een kwartier wel voldoende. Steeds een klein slagje om de druk niet te hoog op te laten lopen. Weet eerlijk gezegd niet wat er in Vadis staat.

thuur

In Vadis kan ik weinig vinden.... In de 'special tool' duwen en aandraaien maar... Mocht ie lekken dan vervangen ::)

Lock tensioner damping unit
Check that there is no visible leakage.
Compress the tensioner damping unit with the tools 999 5456 . Position tensioner damping unit in the tool and screw tool center nut to the bottom. Wait until compression is complete and install a lock pin (Ø2 mm) in the piston.

Note! If there is leakage or no resistance when pushed in or if it cannot be pushed in the tensioner damping unit must be replaced.

Gr :-\

Reitse

Gewoon in bankschroef rustig aan indraaien, dealermonteur waarschuwde juist tegen snel indraaien...