16T en turbodruk

Gestart door elianmars, 27-08-2005 23:42:24

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: reijer op 23-09-2005 09:45:11
om hem weer even te openen:)

bij hoeveel druk in de pijpen gaat de CBV (BOV) eigenlijk werken?
ik snap dat hij aangestuurt wordt als de gasklep dicht is, maar gewoon tijdens vollast: komt hij niet stiekum een klein beetje in actie bij zo'n 1.4 bar???

groeten, reijer

nee, er staat dan namelijk aan beide zijden van de zuiger in de dumpvalve dezelfde (tegen)druk. Pas als de gasklep dichtgaat loopt de druk aan de ene kant van de zuiger op en aan de andere kant ontstaat juist een vacuum, dus dan blaast ie af. WOOOOOOOOSSSSSSSSSSH  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reijer

ohjah daar had ik ff niet aan gedacht :)

doet ie trouwens echt WOOOOOOOOSSSSSSSSSSH of is t  een kleine pssh ;)

hangt natuurlijk van je druk af, maar bij standaard waarde en het blijft natuurlijk een gesloten systeem...

of maakt een openluchtfilter echt zo'n verschil qua geluid

emielC70

Er zit een veer in. Die veer bepaald volgens mij hoeveel druk hij kan hebben. Komt ie boven die druk gaat ie volgens mij open of lekken.

Turbobiker

Nee, bij een bepaald drukverschil dat alleen kan optreden bij dichte gasklep reageert de BOV en daarvoor zit die veer er dus op.
De Tussenpaus

reijer

omdat het topic hieronder gesloten is vraag ik het hier maar ff..

het fluiten van een turbo wat je kan horen.. is dat nou eigenlijk het zuigen of blazen van de turbo?????

en als de mensen er een open dumpvalve opzetten, wat doen ze dan eigenlijk met de originele??? ik had eens gelezen dat er ook nog plaatjes (ipv de valve+veer) voor te koop (te maken) zijn die deze gewoon afdichten...

of gebruiken sommige ze allebei:)

JCviggen

Het fluiten is de turbo zelf omdat is enorme toerentallen maakt >150.000 rpm, de lucht die je hoort is blazen/zuigen.

Als je een dumpvalve plaatst moet de CBV normaal worden afgedicht voor een correcte werking. Kan ook worden gelaten zoals het is maar dan ga je in ieder geval wat minder geluid krijgen.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

reijer