Autotech intercooler waar en hoeveel?

Gestart door Oele, 11-06-2005 16:25:52

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Citaat van: emielC70 op 15-08-2005 08:33:47
Vraagje: Wat zijn de afmetingen van die nieuwe intercooler?? Past ie qua buizen gewoon op de standaard inter coooler of zit er ook een hele nieuwe bochten/buizen set bij!!

Misschien is zo'n intercooler wel te universeel te bestellen!!

De koeler die Oele heeft gekocht heeft de aansluitingen op de originele plaatsen zitten. Past dus zondermeer op de plek van de originele.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Rudi

Citaat van: Johann op 29-07-2005 23:04:18

Reken voor goede drijfstangen tussen de 220 en 330 dollar per stuk. De zuigers kunnen wel 400 PK aan. Is je blok goed dan zou je alleen drijfstangen kunnen overwegen mits je dezelfde zuiger/veren set weer in dezelfde cylinder terug zet.
Ga je iets wisselen aan de zuigers dan is minimaal honen toch een hele grote aanrader.

Het blok welke ik gebruikt heb had er 60d km op zitten en de cylinder wanden zagen er uit of ze de dag er voor zijn wezen honen.

Ik denk dat tot ongeveer 400 PK alleen drijfstangen voldoende zou moeten zijn.

Dit klinkt wel goed,qua financien enzo maar blijft het met 400pk net zo lang heel als met 300,zelfde rijstijl dan?Mijn blok is constant nat van de olie aan de onderkant,weet niet of dat onder 'zweten' verstaan wordt en heb de keerring al vervangen,vraag je dan niet te veel van een standaard blok?
Dr.Go-Fast...

thuur

Zweten is een flimlaag waarvan geen druppels afkomen.

Je weet zeker dat het geen oude olie is?

Een blok gaat extra 'zweten' of lekken indien de carterdruk te hoog is ;)

Gr 8)

Johann

Hoort niet in deze thread thuis denk maar ik denk dat Rudi even het rubber in 't blok van de peilstok moet checken.
Tweede optie is rubber van de turbo retour.

Oele

Citaat van: MH op 15-08-2005 12:20:57
De koeler die Oele heeft gekocht heeft de aansluitingen op de originele plaatsen zitten. Past dus zondermeer op de plek van de originele.

Als je een airco in de auto hebt past de intercooler niet zonder aanpassingen, hij is te dik  ;D en je moet daarom nieuwe gaten boren in het frame...

Geen probleem, maar ga er niet vanuit dat hij er zo in glijdt...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 24-08-2005 17:59:36

Als je een airco in de auto hebt past de intercooler niet zonder aanpassingen, hij is te dik  ;D en je moet daarom nieuwe gaten boren in het frame...

Raarrr Ik heb afgelopen week de Atech IC uit de 850 gesloopt en in de S70 gezet.
Het paste allemaal zo maar moest wel een vulring tuusen de AC plaat en de IC zetten.

Ik heb trouwens een IC die op de core 40 mm dik is. De eind tanks zijn breder.

Oele

Citaat van: Johann op 27-08-2005 10:26:45
Citaat van: Oele op 24-08-2005 17:59:36

Raarrr Ik heb afgelopen week de Atech IC uit de 850 gesloopt en in de S70 gezet.
Het paste allemaal zo maar moest wel een vulring tuusen de AC plaat en de IC zetten.

Ik heb trouwens een IC die op de core 40 mm dik is. De eind tanks zijn breder.

Ja, zo'n pinkie van 40mm glijdt er bij mij ook zo in, die van mij is core 50-53 (duimstok afwijking)  :-*

De vulring werd een vulbus van 12 mm koperen leiding...

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Moah.. Pinkie doet 't wel lekker anders..  ;)

Oele

Hahaha!

Wil ik niet weten geloof ik... :o

Wil het stiekem toch weten.... ;D

Methanol?