tikkende motor/hoog toerental na K&N

Gestart door will, 08-12-2002 14:51:03

Vorige topic - Volgende topic

will

hallo,

Nu het buiten steeds vaker kouder wordt merk ik dat bij koude start de Hydr.klepstoters ongeveer 10 min blijven tikken.
Ik vraag mij af of het kwaad kan.
Ook na montage van een K&N filter(Arnhem)is het stationair toerental gestegen rond 1000.was altijd rond 800.
Heeft dit daadwerkelijk te maken met de K&N filter of is het toeval,of defect stappenmotor??
Morgen heb ik een afspraak met de dealer,dus help me even met een onderbouwd verhaal.

Will :)

Mellow_yellow

Dat ze met dit koude weer langer tikken is logisch, de olie is namelijk veel dikker en het duurt even voordat deze warm is en de stoters goed gevuld heeft.

Het verhoogde stationaire toerental kan  niks te maken hebben met het filter. Hoogstwaarschijnlijk ergens een vacuumslangetje lek of los. Maar het kan ook het slangetje van de carterontluchting zijn aan het inlaatspruitstuk wat het aan het begeven is. Meestal zijn de eerste 'problemen'  een duidelijk hoger stationair toerental dan normaal. Dit waren bij mijn auto en die van Tom ook de verschijnselen. Niet lange tijd daarna gaat het lambdasonde-lampje ook nog wel branden.