Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

M a r c

Speling van de plaat op de prise-as is vrijwel nihil, dus als ie erin schuift en de bak aan het vliegwielhuis past zit ie gewoon goed. Paar keer koppeling induwen en dan zit ie gewoon gecentreerd.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: M a r c op 14-05-2006 23:03:32
Speling van de plaat op de prise-as is vrijwel nihil, dus als ie erin schuift en de bak aan het vliegwielhuis past zit ie gewoon goed. Paar keer koppeling induwen en dan zit ie gewoon gecentreerd.

Bedoel je dat hij zich ook centreert als de drukgroep vast zit? Of had ik em daarvoor los moeten laten...?

Dit lager bij de Spec set heb ik niet gebruikt, klopt dat?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

M a r c

Vervangt dit lager niet de originele lagerbus?

info@europeantuning.nl

Oele

Dat dacht ik ook maar de binnendiameter van dit lager is een aantal mm kleiner dat het orginele lagerschijfje...

Dus heb ik em niet gebruikt... Iemmand anders wel met de Spec set?

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Citaat van: Oele op 14-05-2006 23:12:03Bedoel je dat hij zich ook centreert als de drukgroep vast zit?

Als de plaat uit de midden ligt krijg je de bak niet tegen het blok aan. Wil dit wel, als de druk groep vast zit, dan kan ie eventueel wel heel iets onder spanning zitten maar dan zit ie wel vrijwel in de midden en is er nog niets aan de hand. Voordat je de motor start gewoon een paar keer de koppeling intrappen. Hierdoor komt de plaat vrij en gaat de spanning er wel af, hij zoekt zelf 't midden wel. De centreer pen gebruik je eigenlijk alleen om er voor te zorgen dat de bak in een keer tegen het blok aan komt. Sommige mensen menen met de bouten de bak de laatste centimeter tegen het blok aan te trekken als het stroef gaat.....

Wat het toplager betreft, staat mij bij dat het helemaal niet past.

Oele

Citaat van: Johann op 14-05-2006 23:28:24
Citaat van: Oele op 14-05-2006 23:12:03Bedoel je dat hij zich ook centreert als de drukgroep vast zit?

Als de plaat uit de midden ligt krijg je de bak niet tegen het blok aan. Wil dit wel, als de druk groep vast zit, dan kan ie eventueel wel heel iets onder spanning zitten maar dan zit ie wel vrijwel in de midden en is er nog niets aan de hand. Voordat je de motor start gewoon een paar keer de koppeling intrappen. Hierdoor komt de plaat vrij en gaat de spanning er wel af, hij zoekt zelf 't midden wel. De centreer pen gebruik je eigenlijk alleen om er voor te zorgen dat de bak in een keer tegen het blok aan komt. Sommige mensen menen met de bouten de bak de laatste centimeter tegen het blok aan te trekken als het stroef gaat.....

Wat het toplager betreft, staat mij bij dat het helemaal niet past.

Bedankt maar weer, ik was toch wel wat ongerust...  :-[

Gisteren en vandaag weer wat gedaan aan de Volvo;
- uitlaat opgehangen
- orginele remmenset gemonteerd
- hele ophanging met momentsleutel aangedraait
- wielen terug en bokken onder de auto vandaan... hij staat wel heeeeel erg laag :-\ en de motor zit er nog niet eens in...
- bak verder gestript, schoongespoten en veel parts gespoten in mooi kleurtje hittebestendig
- nieuw benzinefilter geplaatst

Morgenochtend gaat het blok erin... Welterusten  :-*

Johann

Had jij trouwens een Wallbro brandstof pomp?

Oele

Johann

Citaat van: Oele op 15-05-2006 08:55:48
Yep, hoezo?

Zit ie er al in?

Moet ook nog zo'n ding hebben maar wel iets wat zo past..   :D

M a r c

Citaat van: Oele op 14-05-2006 23:39:37

- wielen terug en bokken onder de auto vandaan... hij staat wel heeeeel erg laag :-\ en de motor zit er nog niet eens in...

Staat mij bij dat wij bij montage van een KW-set altijd 50mm aanhouden van begin (onderzijde veerpoot) draad tot onderzijde draadbus (waar de veer op rust). Dan staat ie straks goed mét motor erin.

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: Johann op 15-05-2006 09:00:15
Citaat van: Oele op 15-05-2006 08:55:48
Yep, hoezo?

Zit ie er al in?
Moet ook nog zo'n ding hebben maar wel iets wat zo past..   :D

Als ik vanmiddag tijd heb en de motor erin zit ga ik de pomp vervangen, ik zal wel van foto's maken  ;)

Citaat van: M a r c op 15-05-2006 09:12:11
Citaat van: Oele op 14-05-2006 23:39:37

Staat mij bij dat wij bij montage van een KW-set altijd 50mm aanhouden van begin (onderzijde veerpoot) draad tot onderzijde draadbus (waar de veer op rust). Dan staat ie straks goed mét motor erin.

Ik ga na mijn ontbijtje ff meten, direct daarna gaat de motor erin ben erg benieuwd!

afstand van het subframe tot de grond is nu zo'n 10 cm... wel staat hij achter nog op hoge bokken dus dat drukt de voorkant wel een beetje naar beneden...

Johann

Citaat van: M a r c op 15-05-2006 09:12:11Staat mij bij dat wij bij montage van een KW-set altijd 50mm aanhouden van begin (onderzijde veerpoot) draad tot onderzijde draadbus (waar de veer op rust). Dan staat ie straks goed mét motor erin.

De oude poten hebben draad tot aan de stabi montage armpjes. De nieuwere poten hebben er een ruimte van ongeveer 5 mm zonder draad tussen zitten.

Citaat van: Johann op 07-05-2006 16:17:18
Ongeveer 45 mm van onderkant stelring tot bovenkant aangelaste stabi armpje zou je een redelijk uitgangspunt moeten geven.
Wil je laag dan kun je 40 doen. Redelijk standaard verlaging zou je 50 moeten doen.

Citaat van: Oele op 07-05-2006 19:27:56heb em inmiddels op 42 mm staan, kan ie altijd nog wat omhoog...

42 is wel laag ja..  ;D

Jeroentjuh

fearless

Citaat van: Johann op 15-05-2006 09:21:42
42 is wel laag ja..  ;D

Die van mij staat op dit moment op 40mm, heeft wel een stuk binnenkuip gekost.  :(  ;D

Maar licht dat blok er nu al in ??  ;)

Oele

Just a regular day in Driebergen...  ;D

Alles ging goed, vlotjes, geen kleerscheuren of verbandtrommel...

Klaar voor de start, ik heb het niet alleen gedaan... Een vriend met zijn nieuwe aanwinst heeft me heel goed geholpen!

Nog een beetje zakken

Floept er zo in  ;)

Tijd voor een biertje

I'm happy  ;D