Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

mehn

De foto's worden ook steeds beter  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850 T5 Freak

ziet er wederom weer goed uit!!!  ;)
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

Johann

Citaat van: Oele op 28-08-2006 18:15:09Voorlopige inlaat tijdens 2000 km 'in' rijden...  ;D

Spreek je over 3000 km wel weer..  ;D

Oele

Citaat van: Oele op 26-08-2006 22:44:51
Apexi druksensor en solenoid aansluiten = kleinigheidje

Dacht dat het vrij eenvoudig was...

De druksensor is niet moeilijk, die moet je gewoon aansluiten rechtstreeks om het inlaat spruitstuk.

De regelklep is wel wat ingewikkelder...

optie 1:
ingang aansluiten op kerstboom met T splitsing naar BOV
uitgang op actuator

optie 2:
ingang aansluiten op turbo reverse pipe net boven de turbo naar IC, er zal een tuutje aan gelast moeten worden
uitgang op actuator

optie 3:
ingang aansluiten net voor gasklep, zal een tuutje aan de pijp gelast moeten worden
uitgang op actuator

Voorkeur voor optie 2? Of moet het anders?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Eugene

Optie 1 is de makkelijkste.

Ik zou die gewoon doen tot je wat beters hebt?

If it's not blown, it sucks...

Johann

Optie 1 is na de gasklep.

Optie 2 heb ik op de S70 nu. Puit op gelast en 1/8 gas draad in getapt. Vervolgens een thule er op voor vacuum slang.

Optie 3 evenveel werk.

Je zou ook mits je er nog bij kan het compressor huis er heel voorzichtig af kunnen halen. Op de druk kant waar de samco komt zit nog een puist materiaal. Hier kun je ook 1/8 gasdraad in laten tappen.

M a r c

optie 1 niet doen, kan de werking van de BOV en wellicht ook die van de Apexi beeinvloeden. En zoals Johann zegt;  dit is ná de gasklep, je krijgt daar dus ook vacuum en dan werkt het niet. Ga voor optie 2 zou ik zeggen. Je moet toch nog alu. buizen laten maken meen ik? Laat er meteen een aansluitnippel oplassen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Er zijn zelfs setje te krijgen waardoor je alleen maar een gaatje hoeft te boren in de alu IC buis, en dan een rubbertje erin en daar weer een buisje in om de vacuumslang op aan te sluiten. 

Als dit bij een zaak in NL te krijgen is, dan scheelt het wel wat als je zelf niet kan lassen.

Ik had dit gelezen op www.volvospeed.com dacht ik, bij bay 13 of modifications ::)

If it's not blown, it sucks...

ed

Je zou er als tijdelijke oplossing een ventiel van een autoband in kunnen maken. Deze kunnen makkelijk 5 bar weerstaan, dus moet het met de turbodruk wel goed komen. Hoef je alleen een gaatje te boren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Zo zat ie op de V70R/GT30,

Omdat ik vergeten was de draad te tappen en toch nog met de buis bezig moest heb ik een poging gedaan om een pijpje op de alu buis te lassen... Maar dat ging dus vreselijk fout.. Uiteindelijk maar een blob materiaal gelast en er draad in getapt.

M a r c

Ja Johann, aluminium lassen is een vak apart  ;D  ;)  Maar wel een goede oplossing zo.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Oele

Citaat van: Johann op 31-08-2006 11:53:06
Omdat ik vergeten was de draad te tappen en toch nog met de buis bezig moest heb ik een poging gedaan om een pijpje op de alu buis te lassen... Maar dat ging dus vreselijk fout.. Uiteindelijk maar een blob materiaal gelast en er draad in getapt.

Top, zo zal ik het maandag ook 'laten'  ;) lassen

Nog 3 couriers aan de deur deze week = maandag start klaar  8)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Johann

Oele

Vandaag de hele dag aan het sleutelen geweest...

Vanavond de sleutel omgedraait...

- Benzinedruk is ok, geen gekke dingen
- Olie in versnellingsbak, goed
- Olie in blok ook prima, drukmeter staat netjes op nul
- Koelwater bijvullen ging ook prima, geen lek

Toen de computer uitgelezen, geen foutmeldingen alles netjes 111

- Test ronddraaien op de hand ging ook goed, geen gekke geluidjes, bougies had ik eruit gehaald

Als laatste wilde ik de startmotor rond laten draaien en dat mislukte, de startmotor geeft nog geen kick...

Maakt niet uit, alle andere tests gingen prima en voor vandaag was het wel prima zo, dood moe, net gegeten, een prima dag volgende keer meer...

Foto's komen snel...

Jeroentjuh