Oele's 500 pk project...

Gestart door Oele, 30-08-2005 10:34:49

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Hij durft um gewoon niet te starten  ;D

Johann

Citaat van: Jeroentjuh op 10-09-2006 18:39:48
Hij durft um gewoon niet te starten  ;D

Jawel  ;)

Na een jaar "knooien" wil je wel even zeker zijn dat alles goed is.

Johann

Citaat van: v40jlt4 op 10-09-2006 18:25:14Een custom uitlaatspruitstuk vinden voor een S/V40 (sorry voor het ge-off-topic) is een ramp. Maar wellicht is er een adapter te maken. Autotech heeft wel iets dan kan passen.

Kijk goed naar de foto's van hetspruitstuk. Deze kun je zelf wel laten maken. Je hebt er wel een motor bij nodig om de turbo op de juiste plek te plaatsen maar verder stelt 't echt weinig voor. Het spruitstuk van VMS heb ik in de handen gehad en heb Michiel ook latenweten dat ik er niet kapot van was. Op zich zal ie 't doen maar voor een "performance" firma zoals VMS zich pleegt te noemen is het beneden de maat. De vorm is goed maar de flow binnenin is bagger.

Dit zogenaamde "Log style manifold" kun je niet stuk op gaan. Mosselman had ook een dergelijke opzet destijds. Cylinder 1 en 4 en 5 zijn goed, cylinder 2 en 3 hadden minder T moeten hebben en iets meer buiging in the stromingsrichting moeten hebben.
Ook heeft het VMS spruitstuk een heel ruw afgewerkte collector van binnen waar nog een kraag van de dwars buis in zit. Op deze manier willen de gassen er niet uit maar rechtdoor. Cylinder 2 en 3 willen twee kanten op.

Op deze foto van ATP zie je dat cylinders welke verder van de collector af zitten in de flow richting buigen,

Is op zich beter.

Maar Oele z'n manifold zal het wel doen. Komt alleen voor verbetering in aanmerking.

M a r c

Een idee... ligt hier rond te slingeren  ;D Het is alleen gietijzer  :-\

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

v40jlt4-project is van start. Als je nu even een nieuw topic begint helpen we je verder op weg ;D ;)

Oh, en stel je nog even netjes voor in het juiste topic

(en nu vrees ik dat de moderatoren je verwijzen naar het volvo-forum. Verkeerde auto ::) )

(wordt toch tijd voor een volvo-tuningsforum in nl)
De Tussenpaus

v40jlt4

Citaat van: Turbobiker op 10-09-2006 20:48:58
v40jlt4-project is van start. Als je nu even een nieuw topic begint helpen we je verder op weg ;D ;)

(en nu vrees ik dat de moderatoren je verwijzen naar het volvo-forum. Verkeerde auto ::) )

Een V40 tuning thread starten doe ik maar even niet hier, zal weinig kans van slagen hebben. De andere volvo-fora waar wel 40's zijn zijn weer niet zo tunerig, vandaar dat ik vaak hier kijk. Een algemeen tuning-forum lijkt me een strak plan.

Ik blijf wel on-topic vanaf nu dus:

Oele!! Waar ben je ? Doet ie het?

Lijkt me een ramp, heel erg rustig dit beest in moeten rijden (of barst er nu een discussie los over de manieren van inrijden  ;)  )

Eugene

Citaat van: v40jlt4 op 11-09-2006 10:45:09
(of barst er nu een discussie los over de manieren van inrijden  ;)  )

Daar valt idd flink over te discussieren, maar iedereen doet het toch op de manier waarbij hij/zij zichzelf prettig voelt....

Michiel, heb je de sleutel al durven omdraaien?

If it's not blown, it sucks...

ief

Zou het niet helemaal naar wens zijn verlopen? Het is wel verdacht stil. :-\
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

R o b

Citaat van: v40jlt4 op 11-09-2006 10:45:09
Citaat van: Turbobiker op 10-09-2006 20:48:58

Een V40 tuning thread starten doe ik maar even niet hier, zal weinig kans van slagen hebben. De andere volvo-fora waar wel 40's zijn zijn weer niet zo tunerig, vandaar dat ik vaak hier kijk. Een algemeen tuning-forum lijkt me een strak plan.

www.volvo40forum.nl ....en ik zag dat je je al aangemeld had..........ben benieuwd!

Oele

Er is nog geen oliedruk aanwezig.... >:(

De bougies zijn eruit, de injectors niet aangesloten, nu wil ik oliedruk zien in het vrijdraaiend blok... maar niks. Zelfs de hele oliedruk schakelaar eruit gehaald en uit dat gat loopt geen olie bij rondraaiend blok...

Klinkt niet goed... Of ik snap het niet...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

daytonawim

Heb je er dan wel al olie ingedaan  8) 8) 8)

Maar zonder gekheid, de olie pomp is toch mechanisch en wordt niet door een snaar
aangedreven maar door een AS ?
De filter zuigt het op uit het carter en pompt het in blok (opvoer pomp principe)

Zie je wel olie zitten bij de nokkenassen ?

M a r c

Er zit toch wel een oliepomp achter de krukaspoelie mag ik hopen  ;)  Misschien dat een plunjer vastgekoekt zit van het lange stilstaan?  Hoe lang heb je gestart?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

RRRRR_Ramon

Citaat van: M a r c op 11-09-2006 13:18:31
Misschien dat een plunjer vastgekoekt zit van het lange stilstaan? 

Is het geen tandwielpomp dan?
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Oele

Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-09-2006 13:29:52

Ik heb zo'n 8* nu 5 seconde gestart, er loopt geen druppel olie het oliefilter in... Ik heb het oliefilter eraf gehaald er komt niks uit de oliepomp...
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

RRRRR_Ramon

Citaat van: Oele op 11-09-2006 13:34:08
Citaat van: RRRRR_Ramon op 11-09-2006 13:29:52

Ik heb zo'n 8* nu 5 seconde gestart, er loopt geen druppel olie het oliefilter in... Ik heb het oliefilter eraf gehaald er komt niks uit de oliepomp...

Aiiiiiii, das ernstig !!  :o  :o
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪