kostprijs koppeling

Gestart door Frans Harkema, 30-08-2005 23:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

denkweb

600 euro is een zeer schappelijke prijs, zeker voor een dealer.

Hoe die het dan doet maakt niet veel uit, als het maar echt vervangen wordt!

Succes met het trekken van het oliespoor ;)

Frans Harkema

Moment, ik heb daarstraks voor mezelf een globale berekening gemaakt, afgaande op de cijfers die hier over het scherm flitsten. Ik heb nog geen prijs van de dealer. Aan de hand van enkele cijfers die werden aangedragen heb ik het opzetje gemaakt, meer niet!


denkweb

Ga er vooralsnog maar niet vanuit voor minder als 900-1000 euro weg te komen bij de dealer... dan valt het achteraf alleen maar mee. ;)

Enno

http://webcat.zf-trading.com/index.asp?SPR=1

Interessante link van alle Sachs ZF onderdelen. Kun je op auto type zoeken.

Voorbeeldje voor een 2.5-20V

SACHS 3000 540 001  Kupplungssatz  bis Fahrgestellnummer : 395001

Montagezeit (in Std.) : 5,30
Durchmesser [mm]: 228
Zähnezahl: 20
Einzelteile siehe Stückliste:
3082 226 031 ( Druckplatte, Kupplung / 1 Stück )
1862 314 032 ( Kupplungsscheibe / 1 Stück )
3151 269 332 ( Ausrücklager / 1 Stück )
4200 080 060 ( Fett (Hochleistungsgleitfett) / 1 Stück )  

Ik hoop dat er meer mensen hun voordeel mee doen.

Rekeningen van 1200 voor een koppeling kan ik niet begrijpen. Volgens mij zijn veel onderdelen van volvo afkomstig van Sachs. Met een volvo naam er op.


ed

850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

denkweb

de koppelingsset van Volvo komt volgens mij idd ook van Sachs... het past in ieder geval prima!

mehn

Wie had zich ook alweer zoveel moeite getroost om het Sachsnummer van de Nivomat te achterhalen  ::)

;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

ZF Sachs is bij veel merken eerste montage (OEM). Gemiddeld zit een complete koppelingsset tussen de 250 en 400 euro. Dan heb je een kopp.plaat, een drukgroep en een druklager.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Enno

Kende niemand deze site dan?

gewoon wat WWW. en dan kom je er ook nog eens achter dat NL nog steeds veel te duur is. zit niet alleen in de 3 % BTW verschil.

johan283

klopt in NL is zijn auto onderdelen sowieso duurder dan in omringende landen......Dus doe je voordeel als je dit weet zou ik zeggen :)

Peth©oni

#25
kijk hier eens dan...... dit is van het merk National = Sachs !!!!!

www.partsbase.nl en www.speedequipment.nl verkoopt ze... maar er zullen er vast wel in uw eigen buurt ook zitten

http://www.nationalsports.nl dussss

ed

In het koppelingsoverzicht zie ik twee types voor bijvoorbeeld een T5 staan: met hydraulisch bediende koppeling en kabel bediende koppeling. Kan iemand aangeven welke motoren dit betreft? Heb nooit geweten dat er ook een kabel bediende koppeling bestond bij de V70
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Frans Harkema

Vandaag dus nieuwe koppeling er in laten zetten. Koppeling en druklager: € 360,= incl. BTW. De prijs valt mij mee, ik had iets hoger verwacht. De koppeling was nog niet op maar wel al ver heen. Toch wel handig, zo'n lekkende achterste keerring........... ;D

denkweb

Heel goed, daar kun je het zelf niet voor doen!!

Frans Harkema

Als ik rustig de koppeling op laat komen om weg te rijden en dan tevens het stuur omdraai, dan merk ik dat de wagen gaat "schudden", is dit nieuwigheid of is er meer aan de hand?........ ???