kostprijs koppeling

Gestart door Frans Harkema, 30-08-2005 23:21:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johann

Citaat van: Frans Harkema op 02-09-2005 22:18:32
Als ik rustig de koppeling op laat komen om weg te rijden en dan tevens het stuur omdraai, dan merk ik dat de wagen gaat "schudden", is dit nieuwigheid of is er meer aan de hand?........ ???

Das nieuwigheid.


M a r c

Citaat van: Frans Harkema op 02-09-2005 22:18:32
Als ik rustig de koppeling op laat komen om weg te rijden en dan tevens het stuur omdraai, dan merk ik dat de wagen gaat "schudden", is dit nieuwigheid of is er meer aan de hand?........ ???

Plaat moet hoogstwaarschijnlijk nog een beetje op het vliegwiel "inslijten". In het ergste geval is het echter het druklager wat stroef over de prise-as schuift (vergeten in te vetten?)......
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: MH op 03-09-2005 19:55:48
Citaat van: Frans Harkema op 02-09-2005 22:18:32
Als ik rustig de koppeling op laat komen om weg te rijden en dan tevens het stuur omdraai, dan merk ik dat de wagen gaat "schudden", is dit nieuwigheid of is er meer aan de hand?........ ???

Plaat moet hoogstwaarschijnlijk nog een beetje op het vliegwiel "inslijten". In het ergste geval is het echter het druklager wat stroef over de prise-as schuift (vergeten in te vetten?)......

Wat bedoel je precies met 'ergste geval'? Moet het dan alsnog ingevet worden? Of wat gebeurt er als je er niets aan doet?


Gr ;)

denkweb

Ik heb ooit eens een plaat opnieuw laten vervangen, die was 'verglaasd' of zoiets...

Johann

Citaat van: thuur op 03-09-2005 23:13:13
Citaat van: MH op 03-09-2005 19:55:48
Citaat van: Frans Harkema op 02-09-2005 22:18:32
Als ik rustig de koppeling op laat komen om weg te rijden en dan tevens het stuur omdraai, dan merk ik dat de wagen gaat "schudden", is dit nieuwigheid of is er meer aan de hand?........ ???

Plaat moet hoogstwaarschijnlijk nog een beetje op het vliegwiel "inslijten". In het ergste geval is het echter het druklager wat stroef over de prise-as schuift (vergeten in te vetten?)......

Wat bedoel je precies met 'ergste geval'? Moet het dan alsnog ingevet worden? Of wat gebeurt er als je er niets aan doet?


Gr ;)

Dan gaat ie haken. Je hebt kans dat soms de koppeling helemaal niet aangrijpt.
Ik blijft er bij dat je het even een paar dagen moet laten inlopen. Als je vaker met de koppeling slipt dan zal dat schudden er wel vanaf gaan. Misschien dat het niet helemaal er af gaat maar dat zou dan weer aan 't type voering kunnen liggen. De sinter koppeling in mijn S70 laat ook wel iets dat schudden zien maar dit is meer omdat de plaat eigenlijk niet wil slippen, zal ook zo blijven trouwens.

thuur

Ok. Ja dat schudden heb ik ook. Zij het heel licht en je moet de plaat echt op het slippunt houden en goed voelen. Volgens de vorige eigenaar (nu) zo'n 40dkm geleden vervangen.

De auto schakelt verder als een mes door warme boter, en kreeg vandaag nog van een Volvo monteur te horen dat de koppeling extreem zachtjes en soepel gaat 8)


Gr ;)

Frans Harkema

Het schudden is alleen merkbaar als de auto vanuit stilstand wegrijdt. Voor het overige geen enkel probleem met schakelen.

Tevens heeft de dealer nu achter 2 nieuwe banden gemonteerd. Bij de A.P.K. bleek één van de achterbanden onv. profiel te hebben, zodat ze een nieuwe achterband moesten aanbrengen. Bij het ophalen van de auto constateerde ik dat er op de achteras zodoende twee verschillende merken lagen. Na hun verteld te hebben dat dit in het buitenland wel eens problemen kon opleveren, zeker in het geval van een ongeluk, hebben ze nu dus 2 nieuwe banden gemonteerd want het oude merk wat er nog onder lag was in dit bandtype niet meer leverbaar. Dus ook de nog goede band is door hun vervangen, kosteloos. Kijk, dat noem ik nog eens service!

denkweb

Dat mag ook wel voor de normale bandenprijzen die ze hanteren. Mag ik vragen wat je voor de banden betaald hebt per stuk excl. btw?

Frans Harkema

Citaat van: denkweb op 04-09-2005 11:45:47
Dat mag ook wel voor de normale bandenprijzen die ze hanteren. Mag ik vragen wat je voor de banden betaald hebt per stuk excl. btw?

Ik heb daar NIETS voor betaald. De auto zou 100% in orde worden afgeleverd incl. een nieuwe A.P.K. Daar hoorde dus 1 nieuwe band bij, zij hebben er uiteindelijk 2 opgelegd. Het enige wat ik extra heb betaald op de aankoopprijs zijn de materiaalkosten voor de koppeling omdat deze op mijn verzoek is vervangen.

denkweb


italia

Wat dat schudden aangaat, auto wel opnieuw uitgelijnd?

Frans Harkema

Citaat van: italia op 06-09-2005 12:45:10
Wat dat schudden aangaat, auto wel opnieuw uitgelijnd?

Yep, aangezien aan de voorkant de hele mikmak los geweest is om de keerring en de koppeling te vervangen, hebben ze de auto opnieuw uitgelijnd. Het schudden is alleen merkbaar als je vanuit stilstand de koppeling op laat komen (eerste stukje).

italia

Dan is waarschijnlijk plaat niet goed gecentreerd. maar dan zou je bij snelheid dit als trillen moeten ervaren?

of lul ik maar wat int rond?