tuning 2.5 20v

Gestart door basphil, 02-09-2005 20:54:16

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Heeft er iemand adviezen en/ of suggestie ???

The Saint

Je stelt het wel heel algemeen Basphil. Een specifiekere vraag kun je op het desbetreffende forum zetten, en ik denk dat je dan gerichte antwoorden/suggesties/opmerkingen krijgt.

Iig suc6 met het tunen van je 850.

PS: heb je nu zelf internet  ;)
No shirt no shoes, no pinball

basphil

Het motorische gedeelte qua vermogen (luhtfilter,uitlaat,chip)

outlane@hotmail.com

denkweb

toets de juiste woorden in en voila!

fearless

Ik heb zelf ook een 2.5 20V en heb er een K&N luchtfilter in zitten, en een ferrita uitlaat er onder. Scheelt al wel iets, loopt net wat fijner door.

Frans Harkema

Wellicht nieuwe bougiekabels en een nieuwe rotor met rotorkap. Je kunt gaan "fine-tunen" zodat je auto wat mooier loopt. Evt. haal je de kat. er onder uit en vervangt deze door een "open pijp". Meer is er eigenlijk, behoudens voornoemde door Fearless, niet mogelijk. Als je veel pk's wilt, zul je toch naar een turbo versie moeten overstappen.

fearless

Citaat van: Frans Harkema op 02-09-2005 22:53:47
Wellicht nieuwe bougiekabels en een nieuwe rotor met rotorkap. Je kunt gaan "fine-tunen" zodat je auto wat mooier loopt.

Ja ok, dit heb ik ook gedaan, en dan in plaats van originele kabels ben ik voor de iets dikkere magnecor kabels gegaan. deze zijn 8 inplaats van 7mm.

fearless

Citaat van: Ludo op 02-09-2005 23:00:40
Meer is er eigenlijk, behoudens voornoemde door Fearless, niet mogelijk.

hoezo?, chip kan toch ook aangepast worden.
het word dan mischien wel afgeraden omdat het teveel kost voor wat je krijgt maar de mogelijkheid is er wel.
t'is maar net wat je ervoor over hebt.  ;)

Precies, volgens mij haalt het niet veel uit, maar het is altijd mogelijk.

Johann

Citaat van: fearless op 02-09-2005 23:01:55
Citaat van: Ludo op 02-09-2005 23:00:40
Meer is er eigenlijk, behoudens voornoemde door Fearless, niet mogelijk.

hoezo?, chip kan toch ook aangepast worden.
het word dan mischien wel afgeraden omdat het teveel kost voor wat je krijgt maar de mogelijkheid is er wel.
t'is maar net wat je ervoor over hebt.  ;)

Precies, volgens mij haalt het niet veel uit, maar het is altijd mogelijk.

Ik heb ooit een BMW 318iS coupe laten chippen.
Zou 25 PK doen. Motor liep ronder met vlakker koppel na de tuning.
Destijds kwam ik meermalen per week zelfde autotegen maar dan 2 liter 6 cylinder. Deze had standaard 10 PK meer.
Voor de tuning liep hij altijd bij mij weg, na de tuning kon hij mij niet meer bijhouden..
Er was dus wel verschil. Dit was trouwens inclusief het plaatsen van een uitlaat systeem en luchtfilter.

basphil

Dus eigenlijk is het gewoon genoegen nemen wat met je heb qua vermogen :P

Enno

Zorgen dat lucht, wegligging, electriciteit en remmen optimaal zijn.

Dan rijdt het super.

IK ben met nieuwe dynamo en alle andere wijzigingen afgelopen jaar van menng dat hij mooier loopt dan 2 -3 jaar geleden.

Enige wat nog overblijft is 17 wielen en een Ferrita uitlaat (achterste demper staat op afbreken bij ophangpunt)

Jos70

Als je veel pk's wilt, zul je toch naar een turbo versie moeten overstappen.
Citeer

Frans, pas op he!!!  ;) ;D

Enno

De Ferrita voor mijn v70 is dus echt de moeite waard met de hudige 170PK als ik het zo hoor :)

HaRdCoRe-WeZ

Een keertje investeren in superlichte velgen doet meer dan een setje bougiekabels.

Enno

Bij mij komt er morgen een ferrita onder. Ben erg benieuwd naar het resultaat. Een paar lange ritten doet sowieso al wonderen voor een auto.