Opnieuw inrijden?

Gestart door Freeze, 04-09-2005 10:53:05

Vorige topic - Volgende topic

Freeze

Ik koop volgende week een 850 glt 2.5 20V uit eind 93, de garage verteld mij dat er altijd heel rustig mee gereden is, de vorige eigenaar is een al iet wat oudere man.
Aangezien ik toch een pittige rijstijl heb is mijn vraag hoe ik deze auto weer een beetje kan laten presteren zonder dat alles in elkaar loopt. heeft iemands anders dit ook gehad? en hoeveel kilometers zou ik rustig aan moeten rijden en het langzaam opvoeren? Volgens de garage liever niet  harder dan 160 op de snelweg? Hoor graag een reactie van jullie.

groetjes Jons

denkweb

Goed onderhouden en rustig aan de snelheden opbouwen. En 160+ op de snelweg in NL is vragen om moeilijkheden, dus dat kun je sowieso beter niet doen!

Gewoon de lat iedere twee maand een stukje hoger leggen en de auto blijven onderhouden.

Zorg ervoor dat je distributieriem e.d. in orde is.

thuur

Carteronluchting schoonmaken! Anders ligt je krukaskeerring er binnen de korste keren uit...

En inderdaad je beheersen de komende 2 maanden of zo. Begin rustig en bouw langzaam op naar je eigen rijstijl. Als je geen gekke dingen doet zit je binnen 6 tot 8 weken aan het maximum van de auto. Of er zich problemen manifesteren heb je dan lang kunnen constateren (en verhelpen).

Snelheid maakt niet zoveel uit, het gaat meer om het aantal toeren en hoe diep jij het gas intrapt. Volgas bij lage toeren is een veel grotere belasting voor de motor dan bij hoge toeren b.v.

Gewoon het beestje laten wennen aan jou, en altijd netjes warmrijden ;)

Gr 8)