Welke volvo kopen: 740 of 850?

Gestart door doddel, 06-09-2005 11:18:04

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: italia op 06-09-2005 13:17:35
Citaat van: thuur op 06-09-2005 13:01:51
meer kans dat je dealer hem in onderhoud neemt,

Gr 8)

huh, wat? Ik heb Volvo, jij verkoopt Volvo, ik breng hem bij jou, jij maak, Basta! ???

Ha! Mag jij eens aankomen rijden met een 850 uit '93 bij de dealer bij mij om de hoek! Die kijkt eerst vies en ziet je dan zeker een kwartier niet aan de balie staan :-X

Collega van mij (960) wordt ook nooit fatsoenlijk geholpen en het dealerorgaan heeft zich al uitgesproken dat Volvo zich liever concentreert op klanten met nieuwe auto's en leasebakken........ En dat is geen gerucht want ik heb het van meerdere kanten gehoord. Maar dat is voer voor een ander topic ;D

@doddel:
De stoelen van de 850 zijn ook mega-comfortabel hoor!

En als jij zorgt dat je goede achterbanden op een 740 legt, dan hoef je niet te vrezen voor je vriendin ;)

Stuurbekrachtiging kan ook lawaai maken bij een 850. Ligt (voor beide auto's) meestal aan de gebruikte olie en hoelang deze al erin zit en hoeveel uiteraard.

Een 850 heeft geen standaard plofzakken (heb een ex Belg met 0 airbags). Gewoon informeren bij de verkoper en een airbag voor de passagier is toch zinloos, dat is puur een verkoopelement voor de Amerikaanse markt. Een gordel doet veel meer ;)

Een Citroen koop je puur voor het comfort, dus (zoals je zegt) niet vergelijken... ;D

Ga een proefrit maken in een 850 en als je dan nog steeds een 740 wil, kijk dan eens op marktplaats.nl. Daar staan genoeg 740's tussen de 350 en 2000 euro, ook grijs kentekens..

Gr 8)

doddel

bedankt voor alle antwoorden, super forum dit!

ben ondertussen wel benieuwd naar de wegligging van die 850

onze citroën xsara ligt in ieder geval stukken beter dan bijvoorbeeld de recente saab van mijn moeder (9-3) of andere wagens waar ik al mee gereden heb (toch redelijk wat). Maar die motor, brr. Vreselijk.

wat is trouwens een goeie tweedehandsprijs voor die 850? Dus een 2.5 GLT break van 1994, grijs kenteken, goed onderhouden, gas.

Turbobiker

Citaat van: doddel op 06-09-2005 13:31:01
onze citroën xsara ligt in ieder geval stukken beter dan bijvoorbeeld de recente saab van mijn moeder (9-3) of andere wagens waar ik al mee gereden heb (toch redelijk wat).

Heb je een ex-WRC of zo ??? Vergeet niet dat je aan een auto moet wennen, zo een 740 voelt compleet anders aan dan een kleine Xsara, maar kan ook hard door de bocht, zal alleen flink overhellen. En met die Saab is echt niets mis hoor, alleen bij Citroën heb je gewoon een 'raar' weggedrag ;)
De Tussenpaus

thuur

bedankt voor alle antwoorden, super forum dit!

ben ondertussen wel benieuwd naar de wegligging van die 850

onze citroën xsara ligt in ieder geval stukken beter dan bijvoorbeeld de recente saab van mijn moeder (9-3) of andere wagens waar ik al mee gereden heb (toch redelijk wat). Maar die motor, brr. Vreselijk.

wat is trouwens een goeie tweedehandsprijs voor die 850? Dus een 2.5 GLT break van 1994, grijs kenteken, goed onderhouden, gas.

Ik denk dat je wegligging verwart met comfort.... Ik weet niet welke harder door de bocht kan (voor mij een ijkpunt voor wegligging) maar met die weke Citroen vering zou ik niet te hard door het klaverblad jassen :-\

Een 850 op grijs is trouwens wel moeilijk uit te halen... Heb ooit een V70 op grijs gezien, maar daarmee hield het ver op voor zover ik me kan herinneren...

Maar (ik heb het gevonden dames en jongens, en doddel haalt het zelf ook al aan)...
De ultieme reden om een 850 te kopen is wel dit forum ;D ;D ;D

Gr ;)

doddel

niets aan veranderd, gewoon een standaard 5-deurs, met triest 1.4 motorke

maar keihard afgeveerd, en daar hou ik wel van.  Vroeger nog met een BMW 316 E21 gereden, was ook lekker strak geveerd (en achterwielaandrijving  ;D)

doddel

Citaat van: thuur op 06-09-2005 13:40:57
De ultieme reden om een 850 te kopen is wel dit forum ;D ;D ;D

Gr ;)

ben je hier dan niet welkom met een 740  :-[

of hebben die een eigen forum?

The Driver

Die hebben een eigen forum. volvo700club d8 ik dat die heette.

En je Citroen hard geveerd? Is de wagen dan getuned? want een maat van mij heeft ook een xsara en dat vond ik bij 140 bijna eng worden zo ''wobbely'' die wegligging werd.

Verder zou ik, als ik jou was de 740 nemen. Heeft namelijk RWD, iets wat ik nog steeds zeer mis op mijn R.

Cheers,
Hugo

doddel

Citaat van: The V70R Driver op 06-09-2005 13:47:46
En je Citroen hard geveerd? Is de wagen dan getuned? want een maat van mij heeft ook een xsara en dat vond ik bij 140 bijna eng worden zo ''wobbely'' die wegligging werd.

nee hoor, standaard wagentje, en echt hard geveerd.

was behoorlijk wennen aan een huurwagen in de VS (ford taunus): leek wel een boot  :D

Chris S.D.

Citaat van: italia op 06-09-2005 12:22:12
Toch typisch, op het moment dat ik  het met een 740 mag doen.... omdat ik de 850 ff aan de kant heb komt deze naar mijn idee veel ter sprake.

Zithouding en overzicht: 850!!!

Overzicht ? Met een sedan en zicht naar achteren: absoluut een 740, ik moet nog steeds wennen aan die hoge kofferbak van m'n 850, gelukkig heb ik een trekhaak :-X ;D. Zithouding is wel beter in een 850.

Had een 740 2.3 ltr. uit '90 met ruim 4 ton weg gedaan, maar echt een probleemloze gasbak. Verbruik op gas gemiddeld zo rond de 1 op 8,5. Topsnelheid 170, voor de snelheid moet je dus niet een 740 kopen, wel een heerlijke "cruisebak" (mits niet teveel wind....want het is wel een windvanger !).

In jouw geval zou ik ook voor een 740 gaan Doddel.

thuur

Bas850

citroën xsara

die 850? Dus een 2.5 GLT break van 1994, grijs kenteken, goed onderhouden, gas.

Je hoeft niet te vragen uit wat voor auto hij komt  ;D

Estate voor een Volvo
"to finish first, you first have to finish"

doddel

Citaat van: Bas850 op 06-09-2005 14:29:04
Je hoeft niet te vragen uit wat voor auto hij komt  ;D

Estate voor een Volvo

lijkt me eerder een verschil belg/hollander ;)

bij ons heet een break gewoon break, logisch toch?

daarmee weet ik nog steeds niet wat die wagen ongeveer waard moet zijn

Hen3

Citaat van: doddel op 06-09-2005 13:14:56
niet zoals een citroën, maar die hebben dan ook een SUPERwegligging

Wat is jouw definitie van wegligging ??? Ik heb laatst in een C5 gezeten. Dat is heel comfortabel en soepel en voor een passagier valt er niks te wensen denk ik. Voor de chauffeur des te meer, je mist elk gevoel met de weg.  Goed comfort is niet hetzelfde als een goede wegligging...

Een goed compromis is de 850 (740 heb ik geen ervaring mee). Goed comfort en tegelijkertijd goed contact met de weg.

hanszelf

Ff off-topic:

Citaat van: thuur op 06-09-2005 13:24:55
Citeer
Citeer
meer kans dat je dealer hem in onderhoud neemt
huh, wat? Ik heb Volvo, jij verkoopt Volvo, ik breng hem bij jou, jij maak, Basta! ???
Ha! Mag jij eens aankomen rijden met een 850 uit '93 bij de dealer bij mij om de hoek! Die kijkt eerst vies en ziet je dan zeker een kwartier niet aan de balie staan :-X
Dat geldt dan dus zeker niet voor alle dealers.
Ik heb mijn roffel afgelopen zomer vanwege een kapotte multiriemspanner (3 x woordwaarde ;D) vanuit Zuid-Frankrijk naar de plaatselijke dealer laten brengen. Die kende mij niet (1e Volvo) en de auto niet maar wisten wel vooraf dat het om een "ingereden" exemplaar ging.

Ik ben keurig geholpen. Ze hebben de auto in ontvangst genomen van de transporteur; dezelfde middag nog de diagnose gesteld en als het geen vrijdagmiddag was geweest hadden ze hem de volgende ochtend gerepareerd.
Nu kwam het onderdeel pas maandagochtend zodat de auto "pas" maandag rond de lunch klaar was.
Toen ik zaterdags ff wat spullen uit de auto wilde halen (zat nog vakantiebagage in) was dat ook geen enkel probleem. Verkoper deed ff de werkplaats voor me open en samen lukte het ons ook nog om de brug te laten zakken.

Ik heb kortom geen enkel moment het idee gehad dat ze zich te goed voelden voor mijn "oude" auto.

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

doddel

Citaat van: Hen3 op 06-09-2005 16:41:00Goed comfort is niet hetzelfde als een goede wegligging...

zoals ondertussen al 5x gezegd: mijn citroën is ALLESBEHALVE ZACHT afgeveerd

grr

;D