Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

philken

ik had de performance set van Volvo(330mm) maar de originele blokken zijn niet echt goed,ze worden hard beter is om schijven(gegroefd& geperforeerd) te steken van Zimmerman, die kun je krijgen in 302mm in combinatie met Mintex remblokken,die remmen veel beter & hebben veel meer uithoudingsvermogen(beide werden getest op een 850turbo voor circuitgebruik meer dan300pk)dan de grotere performanceremmen...
greetz
Phil ;D

reneetje

Na een angstig(e) rem moment(en)  :o afgelopen zondag (BMW330D) is bij mij ook de kogel door de kerk;
Deraf met die standaard remmen, en nieuwe bestellen. Maar welke?
De keuze is gevallen op geboorde schijven samen met ferodo ds2000 blokken. Na advies van vertegenwoordiger van ferodo is het de ds2500 geworden ivm het gewicht van de R. ::)
Ook een advies van hem was om de geboorde schijven eerst een weekje in te remmen met de oude blokken , dit zou ten goede komen van de remcapiciteit.
Wie heeft hier eerder van gehoord ? ???

Rene :)

Entuscan

Nieuwe schijven met oude blokken inrijden ???
Ik heb er nog nooit van gehoord, mij hebben ze altijd wijsgemaakt om altijd nieuwe remblokken te steken bij nieuwe schijven.

Het enigste voordeel wat ik me eventueel kan inbeelden is dat de nieuwe schijven iets sneller ingeremd zijn (het bovenlaagje afgesleten) door het gebruik van oude blokken. Op nieuwe blokken zit ook zo'n laagje.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

M a r c

Citaat van: reneetje op 16-02-2005 21:40:36
Na een angstig(e) rem moment(en)  :o afgelopen zondag (BMW330D) is bij mij ook de kogel door de kerk;
Deraf met die standaard remmen, en nieuwe bestellen. Maar welke?
De keuze is gevallen op geboorde schijven samen met ferodo ds2000 blokken. Na advies van vertegenwoordiger van ferodo is het de ds2500 geworden ivm het gewicht van de R. ::)
Ook een advies van hem was om de geboorde schijven eerst een weekje in te remmen met de oude blokken , dit zou ten goede komen van de remcapiciteit.
Wie heeft hier eerder van gehoord ? ???

Rene :)

Toch geen Zimmerman schijven hoop ik?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Nee, orgineel , schijven worden nadien geboort.

Rene

Entuscan

#80
Citaat van: reneetje op 16-02-2005 23:07:02
Nee, orgineel , schijven worden nadien geboort.

Rene

Waarom ga je in godsnaam zoiets doen ... dat verzwakt de schijven toch enkel enorm, zorgt voor stresslijnen enz
Koop dan een gewoon setje brembo schijven als €'s het probleem zijn. Die heb je teminste met de gaten al in gegoten.
Toegegeven ze noemen het Drilled maar toch, de schijf is zo gegoten.

Of CTF remschijven, ik heb vernomen dat die tegenwoordig ook makkelijk en goedkoop leverbaar zijn ;)
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

reneetje

Nee brembo da's lekker spul, krom als je 2x hard remt :-\
Combinatie werkt prima, verschillende zeer goede ervaringen van gehoort, van mensen die meer vergen van hun remcapiciteit dan ik ooit zou doen.

Rene ;)

HaRdCoRe-WeZ

Hmmmmmmmmmmmmmmm, zou persoonlijk iig ook voor de DS2500 gaan ipv de DS2000.

En qua schijven, tsja, op de CRX worden de Brembo's ook vaak toegepast, vele malen beter als standaard. Nog nooit gehoord dat ze krom trokken o.i.d.

Schijven boren kan wel. Mijn vader heeft dat in een ver verleden ook gedaan, remde als een idioot, en niet krom o.i.d. Ligt denk ik wel een beetje aan de manier van het boren...

Ik zou iig de nieuwe schijven met nieuwe blokken inremmen...niet met je oude...klinkt mij nogal onlogisch.

BenC70ES

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 16-02-2005 23:25:57
En qua schijven, tsja, op de CRX worden de Brembo's ook vaak toegepast, vele malen beter als standaard. Nog nooit gehoord dat ze krom trokken o.i.d.

Een vriend van me had ze vroeger op zijn CRX VTI en ze trokken heel snel krom... had constant problemen met kromme schijven...  :-\

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

ed

Reneetje,

Waarom wil je eigenlijk de schijven laten boren? Ik ben het helemaal met je eens dat de standaard schijven heel goed zijn, al die aftermarket dingen zijn allemaal gegroefd of geboord, en dat levert een vervelend bijgeluid op. Ik denk dat de remprestaties belemmerd worden door de blokken. En inderdaad zoals Entu al schrijft weet ik niet of de schijf wel "ontworpen" is om geboord te worden.

Mijn keuze is ook gevallen op de DS2500, en deze komen er dan zeker op icm de standaard schijven.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Entuscan

Beetje off topic misschien maar het eventueel piepend geluid bij de aftermarket remmen, komt dat niet voornamelijk door de blokken ??.

Ik moet binnekort de achterremblokken vervangen, schijven zijn eigenlijk nog goed kwa dikte maar er zitten zo spikkeltjes in/op dus ga ik ze mee vervangen.   Ik zit zelf nog extreem te twijfelen over origineel of aangepast.
Ik denk de schijven toch ook gewoon origineel te nemen.  De blokken ... tja daar ben ik nog niet over uit, ik zit toch met de gedachte om voor en achter iets sportievere blokken te steken.

Ik HAAT alleen PIEPENDE remmen, niet normaal. het ergerd me enorm.

Nu heb ik een tijdje terug een adres doorgekregen van een remmenspecialist (in B) die op alle circuitdagen (24u Zolder etc) hier in België altijd aanwezig is met een ingerichte vrachtwagen om materiaalsupport te leveren aan de teams.
Daar wou ik mijn licht ook eens gaan opsteken, blijkbaar maken die mannen remblokken op maat, wens etc. wat goed uitkomt want voor de 320 remmenset vind je geen aftermarket blokken.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

JCviggen

Ben

mijn achterste schijven zijn ook nogal gespikkeld en ik ga ze binnenkort ook vervangen. Voor de kost moet je het niet laten, achterste schijven + blokken origineel volvo is maar iets van een 100€ op ebay. Maar achter blijf ik toch originele volvo blokken gebruiken...ik vond nu al met standaard remmen dat de wagen een ietway overdreven overstuurneiging heeft bij stevig remmen (Nurburgring bv) en ik heb gehoord dat als je achter performance blokken steekt het een stuk erger zou worden. Daarom hou ik achter maar de standaard blokken en dan vanvoor performance blokken, dan zou m'n remgedrag toch wat moeten verbeteren.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Entuscan

Jan, voor AWD's ligt het kostenplaatje spijtig genoeg alweer een heel stukje hoger :(
Het zijn ook wat meer kilo's die stil moeten komen.
Ik zit vanvoor al met serieus betere remmen dan standaard, 320mm ipv 302 en blokken met een contactopp vlak wat minstens 2x zo groot is. Dus vanachter wat extra erbij kan dan nooit kwaad.
Trouwens als ik me niet vergis zijn de achterschijven zelfs iets kleinere diameter op een AWD dan een FWD >:( terwijl net daar de extra kilo's voornamelijk zitten.

Prijzen van de origineel volvo schijven + blokken moet ik nog ff navragen.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

reneetje

Citaat van: ed op 17-02-2005 10:38:04
Reneetje,

Waarom wil je eigenlijk de schijven laten boren? Ik ben het helemaal met je eens dat de standaard schijven heel goed zijn, al die aftermarket dingen zijn allemaal gegroefd of geboord, en dat levert een vervelend bijgeluid op. Ik denk dat de remprestaties belemmerd worden door de blokken. En inderdaad zoals Entu al schrijft weet ik niet of de schijf wel "ontworpen" is om geboord te worden.

Mijn keuze is ook gevallen op de DS2500, en deze komen er dan zeker op icm de standaard schijven.

De beperkte remcapiciteit van onze Volvo's is te danken aan 3 belangrijke factoren nl.:

* het 1 zuiger systeem.
* de moeilijke afvoer van de hitte met alle problemen vandien.
* het 'beperkte" raakoppervlak blokken <----> schijf

Om dit te compenseren dus gekozen voor een geboorde schijf die hittebehandeld zijn om op deze manier de warmte zo goed mogelijk
af te voeren.
De firma waar ik dat laat doen heeft mij nadrukkelijk vermeld dat zij dit regelmatig doen oa. voor race teams welke op Zandvoort en (dit weekend bdw) op Assen racen.
Een rijder die dus ook dit weekend op Assen rijd, sprak ik toevallig hierover en hij benadrukte dat dit een goed combinatie is en nog nooit last had gehad van kromtrekken of whatever ook.
Verder dus de DS2500 als blokken , die ook goed presteren bij warme schijven en niet zo gauw verglazen.
Dit alles is naar mijn mening een betaalbare verbetering (< €400,=) , maar de oplossing is natuurlijk naar een 4 zuiger systeem te gaan (hierin kun je gerust bij de firma Brembo gaan shoppen), icm met 320 geboorde schijven , maar dat laat het budget niet toe :-\

Rene ;)

M a r c

Tips en feiten:

- altijd hittebehandelde schijven nemen op onze Volvo's
- enkele gegroefde schijven (mits het smalle groeven zijn) maken geen vervelende bijgeluiden.
- geboorde remschijven maken inderdaad wél bijgeluid
- Ferodo DS2500 of DS Performance heb ik persoonlijk de beste ervaringen mee
- probeer altijd te upgraden naar 302mm of groter
- goedkoop is meestal duurkoop....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl