Ontluchtings probleem HELP a.u.b.

Gestart door Oele, 23-02-2005 11:58:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oele

Beste mensen,

Gisteravond kon ik net thuis aankomen, toen mijn koppeling bijna niet meer ontkoppelde. Ik moest hem helemaal intrappen en pas op het einde ontkoppelde hij een beetje.

Het Remoliereservoir brande al een tijdje, maar het pijl hiervan was duidelijk boven het minimum, dus dacht ik dat de sensor defect was.

Vanmorgen toch maar meer remolie bij het reservoir gedaan en een poging gedaan om de koppeling te onluchten. Na alle info op het forum gelezen te hebben...

0. Op de fiets een pot DOT4 remolie gehaald
1. slangetje aangeloten op onluchtingsnippel, deze in een potje gehangen met remolie
2. Assistente drukt pedaal half in, ik draai de nippel open, remolie loopt het potje in, wat bubbels, ik draai de nippel weer dicht.
3. Nu ligt het pedaal op de bodem en komt niet meer naar boven!!!
4. Mijn werk maar afgebeld, dan wordt niets meer...

Wat doe ik verkeerd?

(Er zit zat remolie in het reservoir)
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

thuur

Je moet na het ontluchten heel vaak op de koppeling trappen. Ik meen dat Zippo iets had geroepen van zo'n 50x!

En je moet dit 'open draaien - trappen - dichtdraaien' herhalen totdat je schone remvloeistof zonder bubbels ziet.


Gr 8)

Oele

Het probleem is nu, dat er nu niks meer te trappen valt, het pedaal ligt levenloos op de bodem...

Hoe krijg ik hem weer omhoog?

;D :-[
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

Reitse

Beetje handvaardigheid ;D

Kan je het pedaal niet met de hand "optillen"?

ed

Michiel,

Het probleem zit hem waarschijnlijk in de hoofdremcilinder. DOordat het rempedaal nooit zo laag komt vormt zich daar allerlei prut. Op het moment dat je handmatig de olie gaat spoelen komt de remzuiger in het smerige gedeelte terecht, en heb je kans op lekken. Bij zeer ernstige vervuiling kan hij vastlopen. Dat is ook meteen de reden dat het beter gaat met een drukvaatje. Het pedaal komt dan niet van zijn plek, en het potentiele probleem treedt niet op.
Overigens denk ik dat jouw cilinder toch al slecht was gezien het lampje.

De enige remedie is je hoofdremcilinder reviseren. Kost niet veel aan materiaal, maar is wel wat werk.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Oele

Ja, met de hand optillen lukt wel, maar alle druk is weg, ik heb me suf gepompt maar er zit geen druk meer op... En de assistente is ervandoor...

Heb het gevoel dat ik iets serieus verkeerd doe.

Het pedaal is helemaal lam, ik voel alleen de veer.

Ed, ik merkte idd al een poosje dat bij het wegrijden er geen schggggg geluidje van de abs merkbaar was, komt dit ook uit de hooftremcylinder die vast zit?

De remmen deden het nog prima, abs ook, alleen dat geluidje bij het wegrijden was weg en het lampje brande.

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

ed

Dat geluid weet ik niet zeker. Daarvoor weet ik te weinig van het ABS systeem af. Het klinkt in elk geval wel logisch, want het abs systeem is natuurlijk gekoppeld met de remcilinder.

Als de zuiger vastzit doe je met het pedaal echt helemaal niets meer. Misschien kan je proberen om de remcilinder los te krijgen zodat je in elk geval weer even kunt remmen. Weet je ook zeker of dat het probleem is. Ik heb zelf nog geen remcilinder bij een 850 gedaan, dus ik weet niet precies waar die zit.

Heren monteurs spring even bij...
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

De shggg is de pomp van de ABS (die wat ook je pedaal laat trillen als de ABS ingrijpt).

En als je het pedaal een paar keer op en neer beweegt met de hand, is er dan ook geen verschil merkbaar?


Gr 8)

Oele

Thuur,

Nee, ik heb het koppelings pedaal zeker 100* op en neer gedaan, volledig levenloos.

Hoe krijg ik weer druk op het systeem?
VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD

toycar

 :o
Zelf ook meegemaakt!
De truc is dat je door de ontluchtingsnippel nieuwe remvloeistof door de leiding naar het reservoir moet spuiten. De Volvo-dealer heeft hiertoe uiteraard weer speciaal gereedschap, maar als je bijvoorbeeld connecties hebt in het ziekenhuis lukt het ook met een grote spuit, gekoppeld aan de slang van een vijverpomp.

thuur

Dus er moet druk op komen.. Bouwt een stationair draaide motor geen extra druk op? Of koppelen?


Gr 8)

PS: Sorry, kon het niet laten...
Citaat van: ed op 23-02-2005 13:00:08
...
Het pedaal komt dan niet van zijn plek, en het potentiele probleem treedt niet op.

...


;D :-X

ed

Wat is er gek aan die woordkeuze? De cilinder is immers al inwendig vervuiild, en het enige waar al dat vuil op wacht is een zuigertje om vast te laten lopen. Vandaar de woorden "potentiele probleem".
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Citaat van: ed op 23-02-2005 14:50:56
Wat is er gek aan die woordkeuze? De cilinder is immers al inwendig vervuiild, en het enige waar al dat vuil op wacht is een zuigertje om vast te laten lopen. Vandaar de woorden "potentiele probleem".

Hij heeft de laatste l en e doorgestreept  :P

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Ja is slecht te zien idd. Maar we dwalen nu wat ver van het probleem van Michiel..


Gr 8)

Oele

Even een resume,

Werkvolgorde:

1. ontluchtingsnippel staat dicht, met slangetje in jampot met olie
2. Assistente is assistent geworden
3. Assistent drukt koppelingspedaal in
4. Ik open de nippel, en veel lucht komt borrelend in de jampot
5. Ik draai nippel weer dicht
6. Assistent trekt pedaal met de hand omhoog
7. Terug naar 3

Dit hebben we nu zeker 100* gedaan, lucht uit slang wordt niet minder, jampotje vult heel langszaam met olie.

Er wordt nog geen druk opgebouwd en het pedaal komt nog steeds niet vanzelf naar boven.

Wat is er aan de hand???

VMS high performance block,650cc inj,GT3076R Turbo,R manifold,3"DP,walbro 255,Spec stage 3+,custom IC,HKS SSQV BOV,PLX Wideband,EGT,Apexi AVC-R,KW suspension V2, Quaife LSD