probleempje voor de diehard puzzelaar

Gestart door streevertje, 09-02-2004 20:49:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

kelly

zo ben ik weer  :D
ja heb alles los gehad probleem blijft bestaan
als je de auto op contact zet en duwt doen de meters het nog niet >:(
maar als de motor loopt en je duwt dan wel :D
moet er toch wel een beetje om lachen
nu weet ik het echt niet meer



thuur

Toen ik het typte vroeg ik mezelf ook af of je dat serieus zou opvatten ;D

Bizar probleem, maar heeft vast een logische verklaring achteraf...

Waarschijnlijk toch ergens een valse + of -, of lekstroom. Ik zit nog te denken aan een beschadigde kabel, maar dat hangt (bijna niet) samen met wel/niet draaiende motor. Hmm.. :-\

Misschien weet een Volvo-elektrospecialist wat er anders aan het stroomcircuit is als de auto rijdt (met motor aan) ??? ?


Gr 8)

italia

Dat is typisch, ik krijg sinds gisteravond precies hetzelfde symptoom (mn auto dan)

Optrekken in één en of twee is de situatie, wegvallen van verlichting, ook die van de dashboard, maar ook meters ed. De radio en motor daarentegen blijven aan. maar wel lastig rijden in het donker.

een a twee male viel ook de motor kortstondig weg. (onderbreking van een slag)

Ik schuif het gevoelsmatig op een slecht contactslot en of hoofdrelais.

iemand anders?

2.0keijzer

Ik heb met mijn GLT automaat exact hetzelfde probleem gehad.
Dat van die massa klinkt plausibel, maar waarom valt de massa weg zodra de auto niet rolt, en werkt de boel weer zodra de auto in beweging komt??????
Het is inderdaad een bizar verhaal.... ::)

thuur

Kan een lekstroom zijn over b.v. een sensor. Zodra deze signaal geeft weet de stroom via deze weg te geleiden. Je hebt dan een slechte massa in je intrumentenpaneel.

Om het te visualiseren: je ziet wel eens auto's bij het stoplicht staan om af te slaan, waarvan de hele verlichtingsunit als een kermisverlichting aan en uit gaat. De massakabel van de unit is dan verbroken waardoor de stroom zich een andere weg zoekt (via de andere lampen in dit geval).


Gr 8)

italia

Ik denk dat ik het probleem bij mijn auto getackled heb.

De onderbreking (van verlichting, dashboard, of zelfs ontsteking en radio) doet zich niet voor als ik op benzine rijdt. Ook als ik getankt heb (gas) doet het zich een tijdje niet meer voor.

Pas bij een kwart tank of lager heeft hij dit probleem. dussssssssss.........

thuur

Dus de oplossing is om niet op minder dan een kwart tank op gas te rijden? ;D


Lijkt me toch een sluiting of valse min ergens in je klokkenwinkel of je gasmeter.


Gr 8)

ivanho

 :'( Ik heb hetzelfde probleem met mijn GLT en ook ik rijd op gas. Als ik stil sta dan valt temperatuurmeter uit en zodra de auto rolt staat ie weer op de juiste temperatuur. Ik heb een AG lpg installatie en vermoed dat daar de storing vandaan komt. Mocht iemand, of ik, een oplossing hebben gevonden voor dit wel heel bizarre probleem.. Posten maarrrrrrrrr.
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

kelly

ik heb het probleem ook nog maar die van mij rijd niet op gas dus dat het aan de gas instalatie ligt lijkt me sterk

als ik het kabeltje in a7 steek en het contact aan zet doen de meters het wel maar als je dan start is het weer afgelopen het ledje brand wel meteen als je het contact aan zet???

ivanho

Kabeltje in a7?

In ieder geval. Aan mijn LPG-installatie hoeft het dus ook niet te liggen. We zoeken vrolijk verder.
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

thuur

Ik blijf het een bizarre toestand vinden, maar ik had begrepen dat Ludo een andere klokkenwinkel had geplaatst om het probleem op te lossen, en dat was/is m gelukt..


Gr 8)

ivanho

Als dat zo is?  Dan weet ik waar ik aan toe ben..  Misschien kan Ludo ff reageren?

Alvast bedankt, intussen blijf ik puzzelen. 8)

Groet,

Michel
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

ivanho

Klopt die 2..  :)

Zie eerste post.
Life is what happens to you while you're busy makin'  other plans

thuur

Citaat van: Ludo op 08-04-2005 21:31:37
mm, hoe thuur er eigenlijk bij komt dat ik een andere klokkenwinkel geplaatst heb weet ik niet.
dat is dus niet het geval, heb dan wel een speciale  ;) kokkenwinkel maar het is de originele.

Na lang zoeken op het forum naar het mysterie van naar beneden vallende wijzers zodra de auto stil staat heb ik lang gezocht en de enige oplossing die ik heb gevonden was het monteren van een nieuwe klokkenwinkel ;)

Ik ga niet nog eens zoeken want het heeft me uren gekost ;D

Het is zo bizar dat het me enorm heeft geboeid, dus als nog iemand zo'n klokkenwinkel heeft, dan wil m graag helemaal doormeten (en ja, ook dat zal me wat uurtjes kosten, maar ik MOET het weten... 8))


Gr 8)

thuur

Citaat van: Ludo op 08-04-2005 23:29:46
thuur, achterin het klokhuis zit ook een zekering, mischien beter eerst die dan controleren.  ;)

Mijn klokkenwinkel werkt prima, maar van de personen waar dat niet zo van is bedoelde ik. Moet mijn winkel er wel nog es uithalen (lampje klokje kapot) dus zal eens kijken hoe dit elektrisch er voor staat, gaat tenslotte ook al 12 jaar mee ;)


Gr 8)