Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ed

Heb je wel minimaal 16 inch velgen nodig, anders past het niet.

Volgens mij zijn de blokken inderdaad hetzelfde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Eric

Ja zo klinkt het ook wel weer logisch.... Maar goed, al meer mensen hebben het gedaan dus zal toch wel passen..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Eric

Zijn inderdaad Titans.. Dus dat gaat wel passen heb ik al gelezen. Jammer van de winterbanden maar goed die gaan dan weg. Ik vond die 15 inch ballonbanden toch al een groot verschil met rijden in vergelijking met de 17inch. Eind dit jaar maar eens op zoek naar een 16inch setje. Of als de winter zo is als afgelopen jaar kom ik er ook wel door zonder winterbanden.
Het remmen is me nu even belangrijker. Weet alleen nog niet wat ik moet nemen... Lees zo veel verschillende verhalen..
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

M a r c

Een ding is zeker; er is maar héél weinig te koop wat recht blijft op een Volvo 850. Je moet dus goed opletten wát je koopt. Goedkoop is meestal duurkoop.... uiteindelijk kom je toch bij de wat duurdere maar goede sets uit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

thuur

Citaat van: MH op 16-04-2005 17:14:25
Een ding is zeker; er is maar héél weinig te koop wat recht blijft op een Volvo 850.


Hoe bedoel je dat, Marc?


Gr 8)

Eric

#20
De nieuwe remmen gaan in elk geval voor 302 mm worden. Het ruilsysteem bij de dealer met de remklauwsteunen klopt. Grotere set aanschaffen, ombouwen en later de originelen terug brengen.
Wat betreft de blokken hoor ik eigenlijk alleen bekende namen wat allemaal wel voldoet of het nu EBC, Brembo of Pagid is. (Pagid is geloof ik ook origineel?...klopt dit?)
Wat betreft de remschijven wilde ik het eigenlijk wel beetje betaalbaar houden. Zwager van me rijdt met een 850T5 station van 1994 met voor van die Zimmerman schijven. Met bewust zachte blokken want die vervangt ie dan wel een keertje extra. Het is een automaat en hij rijdt er nu zeker een jaar mee. Vakantie tijd met drie kids en een zware caravan er achter de Brenner door. Het is nog steeds recht en het remt goed!

Om het betaalbaar te houden zijn er dus die Zimmerman schijven of gewoon origineel! Die hebben dan wel niet van die mooie gaatjes maar goed. Van wat ik gelezen heb zijn die toch meer voor het oog.
Nu moet ik zeggen dat ik voornamelijk lange afstanden rijdt en gewoon veel woon werk verkeer. Het scheurwerk wat ik van sommige mensen lees komt bij mij niet zo voor. Dus... de vraag?
Wie rijdt er eigenlijk met van die Zimmerman schijven of origineel icm EBC, Ferodo of Pagid blokken bij de club en is tevreden over? Hoe remt dat dan in vergelijking tot originele blokken?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

M a r c

#21
Citaat van: thuur op 17-04-2005 01:35:35
Citaat van: MH op 16-04-2005 17:14:25
Een ding is zeker; er is maar héél weinig te koop wat recht blijft op een Volvo 850.


Hoe bedoel je dat, Marc?

Gr 8)

Ik heb in de afgelopen jaren al vanalles geprobeert en getest op 850's. Zimmerman, EBC, CTF, Green-stuff, Red-stuff, Pagid, AD Pro, Ferodo, etc. etc. Als je de remmen écht wil verbeteren en dan zonder te denken aan een Brembo of AP-kit dan zijn er maar héél weinig optie's. En die optie's zijn over het algemeen wel duurder dan wat er zo her en der te koop is, maar vaak ook weer niet veel duurder dan origineel Volvo. En uiteindelijk ben je toch goedkoper uit met het duurdere goede spul dan 3x op de normale standtijd goedkope "zooi" vervangen....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

#22
Citaat van: E.Asbroek op 17-04-2005 20:39:28
Wat betreft de remschijven wilde ik het eigenlijk wel beetje betaalbaar houden. Zwager van me rijdt met een 850T5 station van 1994 met voor van die Zimmerman schijven. Met bewust zachte blokken want die vervangt ie dan wel een keertje extra. Het is een automaat en hij rijdt er nu zeker een jaar mee. Vakantie tijd met drie kids en een zware caravan er achter de Brenner door. Het is nog steeds recht en het remt goed!

Zimmerman....  :-X Combineer die dan zeer zeker niet met EBC Green-stuff remblokken of andere remblokken met kevlar erin. Maar ja.... daar gaat ie weer "betaalbaar houden".... Wat is betaalbaar houden? Kiezen voor een goedkope oplossing die achteraf niet blijkt te werken zodat je dan wederom vroegtijdig geld uit moet geven? Of ineens iets meer besteden en klaar?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Citaat van: Ludo op 17-04-2005 22:29:51
Citaat van: E.Asbroek op 17-04-2005 20:39:28
Wat betreft de remschijven wilde ik het eigenlijk wel beetje betaalbaar houden.

Wat is dan betaalbaar? Ik bedoel schijven en blokken voor €400/600/800 ????
Ruim begrip dat betaalbaar, en voor iedereen anders in te vullen.
Ik denk dat hier eerder een acceptabele prijs/kwaliteit verhouding word bedoeld. Toch?

Rene :-\

Eric

#24
Tja wat is betaalbaar?? Das inderdaad moeilijk aan te geven.
Mischien maar even vergelijken wat ik tot nu toe gevonden heb:
Schijven:
Zimmerman via Ebay 110Euro/set 302mmx26 (voor)
Zimmerman via Ebay 89Euro/set 295mmx9,5mm(achter)
Volvo bruto 160Euro/set 302mmx26mm (gaat vast nog wel iets af)
Volvo achter nog niet gevraagd
EBC via ET 312Euro/set 302mmx26mm
EBC via ET 212Euro/set 295mmx9,5mm

Bij de blokken heb ik alleen gekeken wat origineel en EBC zou gaan kosten
Volvo set voor: bruto 69euro
EBC via ET Red voor: 122 Euro
EBC via ET Green achter 66 Euro

Dus het dubbele zo'n beetje voor de EBC spullen vind ik toch eigenlijk nogal veel. En ik ga er van uit dat de originele Volvo spullen wel goed zijn en niet zo maar krom trekken. Zimmerman is mij verder ook onbekend dus geen idee. Alleen zoals gezegd bij mijn zwager houden ze zich goed.  Maar goed, ik heb nog ff de tijd... Nog maar eens het spreekwoordelijke nachtje over slapen. Nog steeds nieuwsgierig of er ook positieve berichten zijn over de "goedkope" onderdelen.
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Johann

Ik zou voor "zachtere" blokken gaan zowiezo en blijf af van die EBC sjips.

Volvo heeft ook voor de achteras gewone en "long life" blokken. Ze leven inderdaad lang. Ze overleven vaak de schijven die ze opeten.. ;)

De "zachtere" blokken geven misschien in aanvang iets minder bijt maar ze houden meer de warmte uit de schijven.
Zorg er tevens voor dat de fusee kogels 100% zijn, vaak een oorzaak van trillende remmen of een foute diagnose.
Laat de schijven licht nadraaien aan de auto op het moment dat ze aangeven te gaan trillen.
Zorg ten allen tijde dat de wielbouten op 140 Nm vast staan.
Dit zal de langste en meest comfortabele rem ervaring zijn. Trap je ze dan nog krom dan is een bigbrake kit een hele dure optie die je echt niet meer gaat trillen maar dan kun je alles 16" en waarschijnlijk ook 17" vaarwel zeggen.

JCviggen

Citaat van: Johann op 17-04-2005 23:20:42
Trap je ze dan nog krom dan is een bigbrake kit een hele dure optie die je echt niet meer gaat trillen maar dan kun je alles 16" en waarschijnlijk ook 17" vaarwel zeggen.

Moet je wel niet in Belgie wonen, want hier kom je niet weg met zo'n (letterlijk criminele) big brake kit  >:(
tenzij je graag voor de keuring ff je remmen compleet wil afbreken en later terug monteren
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Johann

Citaat van: JCviggen op 17-04-2005 23:25:20
Citaat van: Johann op 17-04-2005 23:20:42
Trap je ze dan nog krom dan is een bigbrake kit een hele dure optie die je echt niet meer gaat trillen maar dan kun je alles 16" en waarschijnlijk ook 17" vaarwel zeggen.

Moet je wel niet in Belgie wonen, want hier kom je niet weg met zo'n (letterlijk criminele) big brake kit  >:(
tenzij je graag voor de keuring ff je remmen compleet wil afbreken en later terug monteren

Als je er dikke brembo 4 pods op zet zal 't opvallen..
Er zijn ook wel "gewone" klauwen pas te maken met 320 mm schijven. Een kniesoor die daar op let.

JCviggen

dat is waar, maar die betaal je bijna even duur als een Brembo set :( En dan heb je bij die laatste toch meer waar voor je geld
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eric

Johan... Wat bedoel je met die EBC sjips? Bedoel je dan alleen de blokken of ook schijven? Ben erg benieuwd wat jij er van vind.
Is dan toch het idee van dan maar wat vaker blokken vervangen niet zo'n gek idee?
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease