Nieuwe Remmen nodig!

Gestart door Boom, 18-05-2004 17:00:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JCviggen

Citaat van: Rudi op 12-05-2005 19:55:29
Laat ze ook altijd afkoelen,thuis de AT nog zo'n 10 min in de neutraal stand.

? dat is niet echt laten afkoelen he...das er gewoon mee stilstaan. In P maakt ook geen verschil met neutraal? En of de motor draait dan ook al nie
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

mehn

Citaat van: JCviggen op 12-05-2005 20:16:44
Citaat van: Rudi op 12-05-2005 19:55:29
Laat ze ook altijd afkoelen,thuis de AT nog zo'n 10 min in de neutraal stand.

? dat is niet echt laten afkoelen he...das er gewoon mee stilstaan. In P maakt ook geen verschil met neutraal? En of de motor draait dan ook al nie

Sterker nog, ik weet niet hoe dat bij de 5-traps automaat zit, maar bij de 4-traps automaat wordt de automaat niet gekoeld in de N en P  ::)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rudi

Citaat van: JCviggen op 12-05-2005 20:16:44
Citaat van: Rudi op 12-05-2005 19:55:29
Laat ze ook altijd afkoelen,thuis de AT nog zo'n 10 min in de neutraal stand.

? dat is niet echt laten afkoelen he...das er gewoon mee stilstaan. In P maakt ook geen verschil met neutraal? En of de motor draait dan ook al nie

De motor laat ik wel afkoelen door laatste stuk rustig te rijden,maar dan zijn de remmen nog steeds erg heet.Maar waarom is dat geen afkoelen,de remschijven zijn vrij van de blokken...is toch goed?
Dr.Go-Fast...

JCviggen

De remschijven draaien niet meer, wat wil zeggen dat het stuk dat "achter" de blokken  zit moeilijker afkoelt dan de rest van de schijf, en onregelmatig afkoelen wil je toch vermijden...maar vooral ook heb je geen rijwind, en dit maakt erg veel verschil.

Dat remmen heet zijn is normaal en je kan de wagen zo best wegzetten, zolang ze maar niet érg heet zijn door ettelijke flinke remacties en dan zo meteen wegzetten.

Maar of je nu in P of N staat maakt voor je remmen niks uit :)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Rudi

Oke dan heb ik het dus altijd niet goed gedaan :( Opmerkelijk dat ik nog nooit kromme schijven heb gehad,hoe vaak ik hem zo weggezet heb met na-knappende schijven :-\ ::)

Dr.Go-Fast...

M a r c

Citaat van: Rudi op 12-05-2005 19:55:29
Wat heb jij er nu onder Mark?Ik heb nu die geperforeerde schijven van A-P en die voldoen erg goed,dat ' decoupeerzaag geluid ' van de gegroefde schijven is ook weg ;D  


Ik heb er mijn 'eigen' gegroefde en hittebehandelde 302mm remschijven opzitten met Ferodo DS remblokken. Vooralsnog geen problemen. Misschien dat ik nog iets upgrade naar dezelfde gegroefde 305mm remschijven van een S60. Ik heb gemeten en daar is nog ruimte voor in de uitsparing v.d. remdrager aan de klauw.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ed

Citaat van: mehn op 12-05-2005 13:04:47
Citaat van: beezz13 op 12-05-2005 10:45:30
Maar waar zit het dan in?

In de enkele remcylinder  ;)

Dubbele bedoel je, er zitten namelijk twee zuigers in!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

#142
Citaat van: ed op 17-05-2005 17:00:11
Citaat van: mehn op 12-05-2005 13:04:47
Citaat van: beezz13 op 12-05-2005 10:45:30
Maar waar zit het dan in?
In de enkele remcylinder  ;)
Dubbele bedoel je, er zitten namelijk twee zuigers in!
Beezz heeft een 850R en volgens mij zit daar, net als bij alle andere 850's, maar 1 cylinder in en dus ook maar 1 zuiger in de remklauw   ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

M a r c

Achter niet  :)  Daar heb je 2 zuigers.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

mehn

Citaat van: MH op 18-05-2005 08:30:48
Achter niet  :)  Daar heb je 2 zuigers.

Dat klopt, maar volgens mij had beezz het over grotere remmen op zijn R dan op andere 850's, dus dat zouden dan toch de voorremmen moeten zijn, of niet?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

beezz

Citaat van: mehn op 18-05-2005 10:41:07
Citaat van: MH op 18-05-2005 08:30:48
Achter niet  :)  Daar heb je 2 zuigers.

Dat klopt, maar volgens mij had beezz het over grotere remmen op zijn R dan op andere 850's, dus dat zouden dan toch de voorremmen moeten zijn, of niet?

Ik heb ze van de week even nagemeten en ze zijn ongeveer 320 mm. Ik neem aan dat er dan ook andere ( grotere ) klauwen op zitten? Zijn er dan wel 2 zuigers? Ik heb nav de remmenthread de remmen eens kritisch aan de tand gevoeld en ik kan niet anders zeggen dan....erg goed. Ook na een aantal forse stops achter elkaar.
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

mehn

Citaat van: beezz op 18-05-2005 11:30:36
Ik heb ze van de week even nagemeten en ze zijn ongeveer 320 mm. Ik neem aan dat er dan ook andere ( grotere ) klauwen op zitten? Zijn er dan wel 2 zuigers?

320 is niet standaard dus dan zal er een andere klauw op zitten. Van big-brake kits heb ik geen verstand, maar het kan dat daar wel meer zuigers in de klauw zitten.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Entuscan

320 is waarschijnlijk de volvo bigbrake kit ... 1 zuiger maar remt wel een héééééééél stuk beter als de standaard crap die er op zit.
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

ed

Ik weet dat er achter inderdaad twee zuigers in zitten, en ging er vanuit dat er voor ook tweezuiger klauwen gebruikt worden. Niet dus, en dat is behoorlijk suf eigenlijk.

Foutje van mij dus.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Emiel

Citaat van: Entuscan op 18-05-2005 13:02:07
320 is waarschijnlijk de volvo bigbrake kit ... 1 zuiger maar remt wel een héééééééél stuk beter als de standaard crap die er op zit.

Beezz je treft het, want die zitten er dus bij jouw op, had het al stiekem voor je bekeken ;D.