Alles over de 280 -> 302mm conversie

Gestart door cryptrick, 17-05-2004 03:06:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

M a r c

EBC-sjips vind ik persoonlijk overdreven. Het is in ieder geval al een stuk beter dan Zimmermann of origineel. De nieuwe lijn EBC Ceramic remblokken vallen in het geheel niet tegen. Persoonlijk houd ik een voorkeur voor Ferodo. De nieuwe DS Performance lijn is echt super!
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: JCviggen op 17-04-2005 23:33:20
dat is waar, maar die betaal je bijna even duur als een Brembo set :( En dan heb je bij die laatste toch meer waar voor je geld

Alleen past dat weer niet zonder spacers van 15mm....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Wat is er van verschil tussen de "oude" DS 2500 blokken en de nieuwe dan ?

Rene ???

M a r c

Citaat van: reneetje op 19-04-2005 22:44:12
Wat is er van verschil tussen de "oude" DS 2500 blokken en de nieuwe dan ?

Rene ???

De DS2500 is een semi-circuitblok die je ook op snelle straatauto's kunt gebruiken. Ze werken en bijten alleen het beste als ze warm zijn. De nieuwe DS Performance blokken hebben ook alle eigenschappen van de DS2500 maar zijn al meteen bedrijfsklaar, remmen dus ook al optimaal als ze koud zijn. Het "best of both worlds" zeg maar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Citaat van: MH op 19-04-2005 22:49:37
Citaat van: reneetje op 19-04-2005 22:44:12
Wat is er van verschil tussen de "oude" DS 2500 blokken en de nieuwe dan ?

Rene ???

De DS2500 is een semi-circuitblok die je ook op snelle straatauto's kunt gebruiken. Ze werken en bijten alleen het beste als ze warm zijn. De nieuwe DS Performance blokken hebben ook alle eigenschappen van de DS2500 maar zijn al meteen bedrijfsklaar, remmen dus ook al optimaal als ze koud zijn. Het "best of both worlds" zeg maar.

Ik heb ze er ook onder, maar ben dan benieuwd welke ik  er  onder heb ???
Ben zeer tevreden desondanks vele twijfels her en der, zowel bij koude als warme blokken.
Zijn ze visueel ook te onderschehiden?

Rene

M a r c

Citaat van: reneetje op 19-04-2005 22:59:56
Citaat van: MH op 19-04-2005 22:49:37
Citaat van: reneetje op 19-04-2005 22:44:12
Wat is er van verschil tussen de "oude" DS 2500 blokken en de nieuwe dan ?

Rene ???

De DS2500 is een semi-circuitblok die je ook op snelle straatauto's kunt gebruiken. Ze werken en bijten alleen het beste als ze warm zijn. De nieuwe DS Performance blokken hebben ook alle eigenschappen van de DS2500 maar zijn al meteen bedrijfsklaar, remmen dus ook al optimaal als ze koud zijn. Het "best of both worlds" zeg maar.

Ik heb ze er ook onder, maar ben dan benieuwd welke ik  er  onder heb ???
Ben zeer tevreden desondanks vele twijfels her en der, zowel bij koude als warme blokken.
Zijn ze visueel ook te onderschehiden?

Rene


Ja, de DS2500 zijn donkerblauw en de nieuwe DS Performance zijn rood.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

reneetje

Dan heb ik de oude......

Rene ;D
Bedankt voor de info

ed

En zijn die DS performance ook al voor achter leverbaar?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Citaat van: ed op 25-04-2005 11:50:38
En zijn die DS performance ook al voor achter leverbaar?

Nee  :(  Helaas (nog) niet. Meestal monteer ik dan achter de nieuwe EBC Ceramic RS (Red-stuff). Werkt prima en zijn al voorzien van anti-piep/tril plaatjes.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Heeft iemand ervaging met de 302mm ET RS/DTM Discs en zijn deze icm de Ferodo DS Performance beter dan de 302mm EBC set?


If it's not blown, it sucks...

Jans Duiven

Mijn EBC Grooved disks zijn sinds 20.000 naar den kloten oftewel ze trillen m'n cd's uit het kassie  ;D

Enfin, zelfmedelijden is ongepast en ik heb slechts een nieuwe constatering: EBC Grooved disks deden hun werk redelijk naar behoren, maar ik heb blijkbaar iets sterkers nodig.

Toch maar een set aanschaffen van Brembo oi.d..

Groeten,

Hans

Roy_Heitzer

Heb er nu de 302 mm CTF schijven met Ferodo blokken onder zitten en moet zeggen dat het hard remt,gisteren met 90 een noodstop moeten maken en het voelt heel betrouwbaar aan.Duidelijk veeel beter als origineel!

Johann

Even ter vergelijking,

Heb inmiddels bijna 60d km op mijn 2004 V70R AWD staan.
Auto komt met 330 mm diameter schijven voor en achter, voor iets dikker, en met Brembo 4 pod remklauwen.

Auto zit op de tweede set schijven voor. Op de vijfde set remblokken voor en de derde set achter.
Alles is standaard voor de R. Blokken zijn trouwens Honeywell JURID.

Ik voel op dit moment een heel lichte trilling bij het remmen maar ik heb de indruk dat dat de wielen zijn en niet de schijven.

Afgelopen weekeinde op de Nürburgring geweest en een rondje gereden.
Het rijden op zicht gaat qua topsnelheid niet zo hard maar qua aanremmen op de bochten is het een giga belasting voor de remmen. Dit mede i.v.m. onwennigheid of onbekendheid met de baan wat er voor zorgt dat je te veel de remmen gebruikt.
Ik had Jan, aka JCViggen, en Martijn bij mij in de auto zitten, tank was bijna leeg en verder niet al te veel pruttel in de auto maar ik schat dat we om en nabij de 1900 KG zaten.
De remmen hebben geen enkele keer de indruk gegeven oververhit te zijn. Voelden de hele tijd solide aan en geen enkele indicatie dat ze onderbemeten zouden zijn.

Gisteren de auto naar de garage gehad voor een garantie geval en toen bleek dat de remblokken wel op waren.. ;)

Doe dit met welke 850 dan ook met een ieder aftermarket remmen pakketje welke gebruik maken van de standaard klauwen en je kunt je remmen pakketje in de ton gooien tenzij je op de parkeerplaats blokken gaat wisselen naar Geel of 3000 of Hawk of Pagid of whatever.
Zelfs dan zit je nog over de grens van de remmen.

Wat ik bedoel met EBC sjips, de groene EBC's zijn waardeloze dingen voor een 850. Misschien goed voor een lichtere auto maar niet voor een zware 850. Heel misschien dat een rustige rijder er mee uit de voeten kan maar dan wel een rijden die niet weet waar 't gaspedaal zit..

De Ferrodo's remmen heel goed maar kunnen je schijven opeten net zoals de EBC rood dat kunnen doen. Het is dus van belang welke kwaliteit schijf er tegenover staat. Wat is het nadeel van opeten, naast het feit dat de schijven dus sneller slijten kan de instabiliteit van de remmen constructie er ook nog eens voor zorgen dat de schijven scheef afslijten. Denk hier bij aan dat dicht bij het hart nog veel materiaal zit terwijl je aan de buitenkant al onder de maat zit maar dit kan ook andersom gebeuren. Zelfs kan het zo zijn dat de binnenkant bij de koel plaat een hoger slijtage beeld laat zien dan de buitenkant die in de frisse wind zit. Bij de '04 R hebben we gezien dat de slijtage van de standaard 330 mm schijf dramatisch hoger is bij het gebruik van Ferrodo 2500 blokken. De standtijd van de remmen is wel marginaal beter.

Uiteindelijk zul je dus een compromis moeten vinden tussen al deze zaken.

EBC rood achterop kan bij de een de oplossing zijn, bij de ander gaan de schijven kromtrekken.
Gedrag achter is mede een resultaat van de setup aan de voorkant.

Wat wel grappig is,

Ik heb op mijn 850 destijds voor de Brembo's gekozen. Een dure oplossing misschien maar als ik kijk hoe ik die dingen heb afgemat en nu kijk naar alle ellende die hier over dit forum gaat dan is mijn investering een goedkope investering geweest.

Duizenden kilometers, Een paar Elandproeven, Zandvoort vrij rijden, Lelystad test baan, hoge snelheid snelweg werk, gewoon dom trappen etc. Ik rij nog steeds met dezelfde blokken die nu op zijn en met dezelfde schijven.
Achter heb ik standaard Volvo spul zitten, wel shortlife blokken.

De 18" wielen zullen er wel aan meegeholpen hebben wat koeling betreft maar toch.

Had ik hetzelfde gedaan met de 302 mm kit die standaard op mijn 850 zat, politie spec, dan was ik denk ik nu al meer aan schijven en blokken kwijt geweest dan die hele Brembo kit bij elkaar.

Wat denk ik belangrijk is is dat mensen moeten weten welke combinatie het beste werkt, zal wel per rijstijl verschillen denk ik.

Vergeet ook niet dat waar 20d KM voor de een normaal is de ander nog denkt dat dit onder fabrieks garantie valt..  ;)

M a r c

Citaat van: Johann op 14-06-2005 16:42:30
De Ferodo's remmen heel goed maar kunnen je schijven opeten net zoals de EBC rood dat kunnen doen. Het is dus van belang welke kwaliteit schijf er tegenover staat.

Juist. En kwaliteit kost geld... Meeste mensen hebben toch moeite om veel geld uit te geven aan dure remschijven. Kiezen dan voor goedkopere en zijn uiteindelijk tóch duurder uit omdat het gewoon veel eerder al krom en dus aan vervanging toe is.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

JCviggen

Citaat van: Johann op 14-06-2005 16:42:30
Doe dit met welke 850 dan ook met een ieder aftermarket remmen pakketje welke gebruik maken van de standaard klauwen en je kunt je remmen pakketje in de ton gooien tenzij je op de parkeerplaats blokken gaat wisselen naar Geel of 3000 of Hawk of Pagid of whatever.
Zelfs dan zit je nog over de grens van de remmen.

true.dat

de standaard klauwen zijn een joke om echt mee te rijden.....leuk als je dan in Belgie woont  >:(
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"