Baro-sensor

Gestart door b0nkolok, 10-10-2005 20:36:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

b0nkolok

Ik heb al eens iets over de baro-sensor vermeld, maar de mijne blijkt stuk te zijn. De code EFI 422 is geconstateerd bij Hooftman.
Deze sensor (alleen S/V70 vanaf MY1998) zou ervoor zorgen dat het mengsel benzine-lucht op verschillende hoogten (platteland tot bergpassen) gelijk blijft.
Nu heb ik al wat her en der op andere forums gelezen (USA b.v.), maar niet hier. In New York blijkt een reparateur te zijn. De dingen zijn nogal duur ($300), wordt gezegd. Ik heb het gevraagd hier, maar nog geen antwoord gehad.
Wie weet hier meer over?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

#1
Citeerwel voor de AW50-42

Die zit er bij mij in (of aan): een AW50-42AWD

Voor de volledigheid: de motor is een B5234T6
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

Citaat van: Ludo op 10-10-2005 20:59:32
Citaat van: b0nkolok op 10-10-2005 20:50:32
Voor de volledigheid: de motor is een B5234T6

mm, bij dit type vind ik enkel buitenluchtdruksensor foutcodes betreffende de airco.
verder geen buitenluchtdruksensor te vinden voor jouw auto. ???


<edit>een B5234T6 heeft dus ook geen AW50-42 maar AW42AWD.

Nog vollediger: ch.nr. YV1LW5208W2426258
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Johann

Als je voor de auto gaat staan en de kap open doet zie je aan de linker kant bij de motorkap sluiting een paars gevalletje zitten met een stekker.

Dat is je barometer.

Is dus aan de kant van de ECU kast en de ruitensproeier vul dop.

b0nkolok

Citaat van: Johann op 10-10-2005 21:24:02
Als je voor de auto gaat staan en de kap open doet zie je aan de linker kant bij de motorkap sluiting een paars gevalletje zitten met een stekker.

Dat is je barometer.

Is dus aan de kant van de ECU kast en de ruitensproeier vul dop.

Yes, dat had ik al gelezen op een Amerikaans forum. Ik heb intussen ook al de sensor gelocaliseerd, de stekker (polen) schoongemaakt en teruggestoken. Het is maar een klein ding. Zou die veel kosten? De dealer is nog zoekende.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

#5
Citeerhttp://www.volvoclub.org.uk/dc/dcboard.php?az=set_linear_mode&forum=14&page=&topic_id=7304&prev_page=show_mesg  

Hier staat wat meer over problemen met de baro sensor.
Citeerhi i got a efi 422 code baro sensor signal error lights been reset

Fotootje....

                       
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

thuur


b0nkolok

Vervolg:
Nieuwe baro sensor gemonteerd en aangesloten ....................... jammer, Lambda lampje blijft irritant branden. Zal wel weer gaan laten uitlezen als het zo blijft.
Wordt vervolgd.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

thuur

Blijft het lampje niet branden omdat er een foutcode is opgeslagen?

Dus eerst uitlezen, resetten en dan nog es proberen?


Gr ;)

b0nkolok

Citaat van: thuur op 19-10-2005 20:23:43
Blijft het lampje niet branden omdat er een foutcode is opgeslagen?

Dus eerst uitlezen, resetten en dan nog es proberen?


Gr ;)

Juist! Dat was ik al van plan. Het was code EFI 422, 'permanent'. Dus ...
Tot later.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

b0nkolok

Citaat van: b0nkolok op 19-10-2005 20:59:35
Citaat van: thuur op 19-10-2005 20:23:43
Blijft het lampje niet branden omdat er een foutcode is opgeslagen?

Dus eerst uitlezen, resetten en dan nog es proberen?


Juist! Dat was ik al van plan. Het was code EFI 422, 'permanent'. Dus ...
Tot later.

Gr ;)

Opgelost!
De code (EFI 422) blijft zitten totdat alles (ECU) op 'zero' wordt gesteld. Meteen daarna lampje UIT (en ook even het service lampje laten doven). Handig zo'n OBDII tool.

Om te onthouden deze code.

Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek