Van 330 pk vr6 turbo naar V70 R

Gestart door martynvr6, 30-10-2005 15:56:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: alex V70R op 31-10-2005 19:09:06
Niks mis mee die glimmertjes ;)
Alhoewel ik zo'n donkere grill ook steeds mooier ga vinden.

Gr. Alex.

Op een C70 vind ik de chromen mooier, op een R vind ik de Xc-grill dan weer heel mooi... alhoewel ik het chromen daar ook wel mooi op vind...  ;D

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Turbobiker

Welkom Martijn. Ziet er goed uit je wagen. Maar kun je wennen aan zo weinig vermogen ;D (300pk moet wel gaan lukken met een 2ltr ;D )

Succes met ombouw en doe vooral het motor gedeelte niet te haastig. Maar daarvoor ben je op dit forum aan het goede adres.
De Tussenpaus

mathh

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Edwin

Veel plezier in je vliegende baksteen Martijn!  ;)

Vraagje: heb je het in je VR6 tijd wel eens met een (snelle) volvo aan de stok gehad; en zo ja was het een desillusie en heb je daarom nu een V70R of heb je een gefrustreerde Volvorijder achtergelaten ?  :P

Happy driving!

gr. Edwin.  8)

ed

Met een 330 pk VR6 laat je vrijwel elke Volvo achter je denk ik, tenzij je Oele ofzo tegenkomt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

SanMercury

Citaat van: ed op 01-11-2005 10:39:49
Met een 330 pk VR6 laat je vrijwel elke Volvo achter je denk ik, tenzij je Oele ofzo tegenkomt.

PK's zeggen niet alles........het gaat ook om koppel en ik denk dat een auto uitgerust met turbo en 300 pk meer koppel heeft dan een vr6je met 330pk.

Gr,

Sander
(volvo 480 T)


Johann

VR6 met dat vermogen loopt vaak wel weg van een gemiddelde 850/X70 turbo. De auto heeft ook minder gewicht.

emielC70

scheelt standaard 200 kilo in gewicht! in het voordeel van de vw. Vr6 zal waarschijnlijk iets later opspoelen maar op een sprint vrijwel zeker winnen.

ed

Koppel zegt niks, het gaat om vermogen, zeker op hogere snelheid.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Yackall

#24
Citaat van: ed op 01-11-2005 12:18:54
Koppel zegt niks, het gaat om vermogen, zeker op hogere snelheid.

Hmmm, die discussie is wel eens eerder gevoerd geloof ik.  ::)

Waarom is de gemiddelde turbo-diesel dan zo snel? Die moet het toch echt hebben van het koppel en niet van de pk's.   ???

Jeroentjuh

Citaat van: martynvr6 op 31-10-2005 10:51:55
Eén van jullie zocht nog een S70 R, hier in het dorp staat nog een donkerblauwe met 150.000 km op de teller.

Tot later


Das niet mijn kleur, maar wat moet die kosten? Particulier?

elmarconi

Citaat van: Yackall op 01-11-2005 12:35:49
Citaat van: ed op 01-11-2005 12:18:54
Koppel zegt niks, het gaat om vermogen, zeker op hogere snelheid.
Hmmm, die discussie is wel eens eerder gevoerd geloof ik.  ::)
Waarom is de gemiddelde turbo-diesel dan zo snel? Die moet het toch echt hebben van het koppel en niet van de pk's.   ???

Vermogen is koppel maal toerental. Rekenvoorbeeld:
Als je 100Nm koppel hebt bij 1000 rpm (=104.7 rad/sec) heb je:
100 * 104.7 / 1000 = 10.47 kW = ( / 1.36) = 7.7 pk.

Een benzinemotor met een koppel van 300 Nm bij 6000 rpm = 188 kW
Een dieselmotor met een koppel van 400 Nm bij 3000 rpm = 125 kW

Een auto kan versnellen als het motorvermogen groter is dan de weerstand (lucht + andere verliezen). Hoe snel hij kan versnellen ligt aan het verschil.
Ma.w. Als je het pedaal intrapt om max. te versnellen, zorg dat je de optimale koppel-toerental combinatie hebt.  Schaaakl'n!!!
--
Autogas Inside . . .

BenC70ES

Citaat van: SanMercury op 01-11-2005 11:27:31
Citaat van: ed op 01-11-2005 10:39:49
Met een 330 pk VR6 laat je vrijwel elke Volvo achter je denk ik, tenzij je Oele ofzo tegenkomt.

PK's zeggen niet alles........het gaat ook om koppel en ik denk dat een auto uitgerust met turbo en 300 pk meer koppel heeft dan een vr6je met 330pk.

Gr,

Sander
(volvo 480 T)



De VR6 heeft hier dus ook een turbo en dan ook nog 2800cc, dus aan koppel geen gebrek  denk ik...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

martynvr6

Ten eerste bedankt voor het warme welkom hier....

Met mijn VR6 ben ik eigenlijk nooit een volvo tegen gekomen, maar verschillende M3's, sub's en een enkele lancer evo zijn wel met gemak verslagen................

Zoals gezegd had de vr 330 pk en een koppel van 428 nm, heb eens uitgerekend wat de pk/gewichtsverhouding was, en die kwam overeen met E 55 AMG. Dat is toch wel redelijk.

Het was alleen geen fijne auto meer.

Toen ik dus een bod kreeg op de auto en 'm daarvoor gelijk heb verkocht, liep ik tegen de volvo aan, altijd al mooie auto's gevonden en zoals eerder gezegd na 7 jaar vw was ik daar een beetje op uitgekeken.


Lempke

Ha martynvr6,

welkom hier op HET forum.
Gefeliciteerd met je schone aanwinst.
Een nieuw tijdperk is aangebroken.

Lempke.                   ;D ;D
Eerst 850 GLT 2.5i silversand-metallic 1992,
daarna S70 T-5 sportsline nauticblue-metallic 1997.
Nu S40 1.8 Momentum 2006.