waar zit schakelaar instap/deur verlichting

Gestart door johan283, 12-08-2004 11:59:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

johan283

Beste mede Roffelaars,

op mijn T5R blijft de instap verlichting aan de bestuurders kant branden. Volgens het forum zit er ergens in de deur een micro-schakelaar waarmee e.e.a. met een tijdsvertraging wordt uitgeschakeld.

Welnu, heb zitten zoeken maar ik kan deze schakelaar nergens vinden.

Wie weet waar deze schakelaar zit?

alvast bedankt
en groetjes

rberge

Deze zit in het slot geïntegreerd. Er zijn meer functies aan deze schakelaar verbonden zoals de centrale deurvergrendeling en alarm. Indien deze functies wel goed werken, ligt het waarschijnlijk niet aan de schakelaar, maar aan wat anders. Wellicht wordt de lamp in kwestie bijvoorbeeld door een kortsluiting geactiveerd.
345 GLS '81 / ..... / 850 GLT 2.5 20V lpg '92 / V70 TDI-A '98 / . / 850 T5R-A '96

TTT242

Dat denk ik toch niet hoor. Heb net hetzelfde aan de hand. Als ik de deur  gewoon dicht doe, dan blijft dat lampje soms ook branden. Als ik 'm dan met wat meer kracht opnieuw dichtgooi, dan gaat het lampje wel uit. Volgens mij zit dat toch in dat microschakelaartje, of is er nog een andere scakelaar daarvoor? Soms als dat lichtje toch uit is, en ik de volgende morgen wil vertrekken, dan is ie 's nachts blijkbaar weer aangegaan .  Blijkbaar als de mechanische spanning wat minder is op dat schakelaartje kan het lampje na verloop van tijd toch nog gaan branden. Weet niet hoe ik dit moet oplossen?  Ik denk dat dit gewoon mechanische slijtage is.
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

johan283

Als het korsluiting zou zijn dan zou de zekering door branden en zou mijn lampje niet meer branden. Dus zoals de vorige poster al schreef, ligt het toch aan een micro schakelaar.

Dus ik zal binnerkort eens het slot demonteren en kijken of de schakelaar defect is. Misschien dat ie blijft " plakken"  

ed

Hetzelfde gebeurt ook wel bij het slot van de achterdeur. Van deze weet ik dat het slot niet uit elkaar te halen is. Zou mij niets verbazen als dat ook geld voor het deurslot. Een beetje WD-40 doet vaak wonderen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

johan283

Heb op jouw aanraden WD40 geprobeerd, hielp niet.  :( Dus toch even maar demonteren en kijken waar het precies aan ligt.....wordt vervolgd

Jeroentjuh


johan283

Het mooie is , toch even veeeeeeeeeel  meer WD40 ingespoten, dat hielp wel even ( 0,5 dag ofzo) .  Moet toch het slot demonteren

Moet je om het slot te demonteren daarvoor de portier bekleding verwijderen?

Jeroentjuh

Citaat van: johan283 op 19-08-2004 07:21:24
Moet je om het slot te demonteren daarvoor de portier bekleding verwijderen?

Ja, of je moet hem er doorheen kunnen toveren... ;D

Danny

Er zitten meerdere micro-switches in het slot, waarvan 1 voor de interieur verlichting!

johan283

mmmh :-\ zagen en toveren valt af.

Hoe zit de portier bekleding vast gemaakt?
Is de bekleding met  klipjes die je los kunt trekken vastgemaakt of met schroefjes?

johan283

heb het al gevonden bij de FAQ van een volvo club

TTT242

En wat is de oplossing of waar is de link? ;)
V70 Classic 2.5T LPT LPI  >>> V70N T5 Lpi Black Sapphire

HanH

Microswitches zijn niet los te koop, ze adviseren een compleet nieuw slot! Ik heb toen van een monteur een oud slot gehad warop diverse van die switches zitten, en dus gewoon eentje overgezet, weer prima!

ed

Citaat van: HanH op 25-08-2004 09:26:22
Microswitches zijn niet los te koop, ze adviseren een compleet nieuw slot!

Ik weet natuurlijk niet of dit een speciaal type is, maar microswitches kun je gewoon in de electronica handel kopen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!